Konepelti jumissa s-type

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ässätyyppi
Viestit: 64
Liittynyt: To Syys 13, 2012 4:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja ässätyyppi »

Konepelti juuttui kiinni. Se avautuu kahvasta vetäisemällä kuskin puoleiselta sivulta sentin verran ja naksahtaa siitä auki, mutta varmaan toisella puolella on kiinni. Painamalla naksahtaa kiinni. Kahvasta vetämällä taas avautuu raolleen.
Mitenkähän tuon saisi avatuksi? s-type 2002 3,0 vanha malli.
Reke63
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 11:26 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja Reke63 »

Hei
Irroita maskista se vasemmanpuoleinen ritilä, lähtee irti vaikka meisselillä raottelemalla jolloin pääset lukkoon käsiksi altapäin. lukot sijaitsevat keskilinjasta n. 30 cm puolellensa, vaikka peiliä käyttäen pääset liikuttamaan salpaa keskilinjaa kohden jolloin aukeaa.
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green
ässätyyppi
Viestit: 64
Liittynyt: To Syys 13, 2012 4:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja ässätyyppi »

Kiitos. Mitähän ritilää tarkoitat. S-type!
Reke63
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 11:26 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja Reke63 »

Ne maskissa olevat ns. grillit. Lähtee irti siitä kromikehikosta hieman ohuella meisselillä tai ohuella muovilastalla irroittelemalla.
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green
ässätyyppi
Viestit: 64
Liittynyt: To Syys 13, 2012 4:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja ässätyyppi »

Mielestäni tämä sydämen muotoinen on yksi kappale. Pitäisikö sen taittua siäänpäin.
Reke63
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 11:26 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja Reke63 »

Todellakin, sehän on vain tuo yksi kappale....pitäs lähteä ulospäin, sehän on vaihdettava osa myös krominväriseksi... se lukko pitäs löytyä siitä läheltä sisempää valoa vai onkos jollain parempaa tietoa?
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green
ässätyyppi
Viestit: 64
Liittynyt: To Syys 13, 2012 4:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja ässätyyppi »

Yleinen kekustelusivulla on samanlainen tapaus ja neuvoja. En saanut auki niillä.
Reke63
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 11:26 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja Reke63 »

No sit multa loppuu konstit auttaa
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green
ahtir
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2010 2:28 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja ahtir »

Moi,
Minulla oli aikoinaan samantyyppinen ongelma S-Typessä. Yhdysvaijerin pää(koukku ) oli murtunut. Sain luukun auki jäykästä rautalangasta (taisi olla lanka henkari jonka suoristin) tekemällä koukulla. Vedin koukulla, maskin säleikön raosta, joko vaijerista tai suoraan mekaniikasta jolloin konepellin toinen (jumiutunut) salpa aukesi helposti. Hommaa kyllä auttoi kun vieressä oli samanlainen Jagge konepelti auki jolloin näin mistä pitää vetää. Mulla on pari ehjää yhdysvaijeria jäljellä, vahvemmilla metallikoukuilla, jos niille olisi tarvetta. Alkuperäinen oli muovikoukuilla (face lift) ja siksi murtuu helposti.
S-Type 2.5 2002 --> Citroen C4
S-Type 3.0 2001 --> XJ8 4.2 2004
Suzuki VS1400 1996
Yamaha XV535 1993
ässätyyppi
Viestit: 64
Liittynyt: To Syys 13, 2012 4:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Konepelti jumissa s-type

Viesti Kirjoittaja ässätyyppi »

Hei,
Saman asian kanssa painiskelin yleisellä keskustelusaitilla täällä.
Vaijeri oli katkennut ja toinenkin rispaantunut, tämän totesivat Aallon atossa, jonne kissan vein. Nyt pitäisi saada uudet vaijerit.
Käykö nuo vaijerit vanhan mallin S-typeenf?
Vastaa Viestiin