X-typen oikea automaattivaihteiston öljy

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Kirsti Kyykkä
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Loka 22, 2021 10:37 am

X-typen oikea automaattivaihteiston öljy

Viesti Kirjoittaja Kirsti Kyykkä »

X-typen huoltokaavakkeessa on kohta jossa neuvotaan vaihtamaan vaihteistoöljyt joka 240 000 kilsa tai joka 10 vuosi. Koskeekohan tämä myös automaattivaihteistoja? En oikein ymmärrä miksi automaattiloodat eivät vaatisi uutta öljyä koskaan, siksi aion ne itse vaihtaa kun kilometrejä on kertynyt melkolailla kosolti. Mikähän mahtaa olla se oikea öljy ja kuinka suuri on auton öljysäiliö? Mitä muuta härpäkettä täytyy ostaa öljyn vaihtoa varten? Kysymyksessä X-type 2.2D aut 2008
nimat-13
Viestit: 21
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 6:33 pm

Re: X-typen oikea automaattivaihteiston öljy

Viesti Kirjoittaja nimat-13 »

Tollasia vanhempia automaatteja laittaneena niin kyllä oikeesti Öljyt kannattaisi vaihtaa sano valmistaja mitä sano.Siinä on vaan oma riskinsä jos on ajettu paljon eikä vaihdettu öljyä niin tahtoo lähteä kanavista ja turbiinista moska liikkeelle uuden öljyn mukana ja häiriöitä tiedossa.Huuhtelemalla olisi viisainta tehdä öljyn vaihto.Tuossa oli TF 727 46RE niin öljyjä ei oltu vaihdettu 200tkm ja kun ne vaihdettiin niin 8km ja laatikko alkoi luistaan,meni täysremonttiin kaikki kanavat ym moskaa täynnä.
Kirsti Kyykkä
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Loka 22, 2021 10:37 am

Re: X-typen oikea automaattivaihteiston öljy

Viesti Kirjoittaja Kirsti Kyykkä »

Kiitoksia vastauksesta.
Viimeksi muokannut Kirsti Kyykkä, Ti Tammi 18, 2022 1:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kirsti Kyykkä
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Loka 22, 2021 10:37 am

Re: X-typen oikea automaattivaihteiston öljy

Viesti Kirjoittaja Kirsti Kyykkä »

Minulla siis X-type 2.2D 2008 sedan, moottori QJBA ja automaattivaihteisto TF 80SC, johon suositellaan Aisin Warner AWTF-80SC öljyä mutta sen saannissa on tietyt vaikeudet. Vastaavaa JWS 3309 vaatimukset täyttävää Mobil 3309 sitä vastoin löytyy ja kävin vaihtamassa uudet sellaiset vanhojen tilalle. Koneellinen, huuhtelua vastaava öljynvaihto maksoi kaiken kaikkiaan 200€. Autoni on kulkenut 290.000 kilsaa ja siihen on tuskin koskaan aiemmin öljyjä vaihdettu. Ero vaihteistossa ennen ja jälkeen öljynvaihdon oli huomattava, vaihteiden vaihto sujui paljon pehmeämmin.
Suosittelen ihmisiä vaihtamaan vaihteistoöljyt, eivät ne ikuisia ole.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: X-typen oikea automaattivaihteiston öljy

Viesti Kirjoittaja rado »

Olipa ilmainen vaihto.
Kuka tekee tuohon rahaan?
Kirsti Kyykkä
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Loka 22, 2021 10:37 am

Re: X-typen oikea automaattivaihteiston öljy

Viesti Kirjoittaja Kirsti Kyykkä »

Turussa on autokorjaamo, jonka palvelun taso on ollut minulle mieluisa. Ei pitkiä odotusaikoja, yhteyden saaminen on helppoa sekä puhelimella että sähköpostilla, henkilökunta on ystävällistä ja reilua ja hinnat ovat järkeviä. Olen sen verran kitsas, että ennen huoltoa tai korjausta soittelen ympäriinsä ja kyselen hinta-arviota. Joka kerta on TL-Motors Autokorjaamo pärjännyt parhaiten, eikä kertaakaan ole ilmaantunut moittimisen tarvetta.
Vastaa Viestiin