X-Type 3.0 awd 2004 Jarrupääsylinterin purku

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
hekle
Viestit: 51
Liittynyt: To Marras 18, 2010 11:28 pm

X-Type 3.0 awd 2004 Jarrupääsylinterin purku

Viesti Kirjoittaja hekle »

Moi! Otin pääsylinterin irti tehostimen vaihdon yhteydessä ja ajattelin samalla laittaa korjaussarjan mutta miten saan sisuskalut ulos sylinteristä!? Yritin varovasti nykiä jousen alla olevaa mäntää mutta eipä tahdo tulla ulos ! Mikä neuvoksi?
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: X-Type 3.0 awd 2004 Jarrupääsylinterin purku

Viesti Kirjoittaja rado »

Oliskos lukkorengas sisällä tai sitten vaan jämähtänyt
hekle
Viestit: 51
Liittynyt: To Marras 18, 2010 11:28 pm

Re: X-Type 3.0 awd 2004 Jarrupääsylinterin purku

Viesti Kirjoittaja hekle »

Mikä on tehostimen akselin oikea mitta , akselin päässähän on kierrettävä säätömutteri 7mm siellä tehostimen sisällä , eli tästä mutterista tehostimen pintaan 2,0 dieselissä se on 30mm miten tässä 3.0 ssa, tietoa ei ollut korjaamokirjassa vaikka on hyvin oleellinen mitta
hekle
Viestit: 51
Liittynyt: To Marras 18, 2010 11:28 pm

Re: X-Type 3.0 awd 2004 Jarrupääsylinterin purku

Viesti Kirjoittaja hekle »

Vastaan itse ! Jarrutehostimen sisällä oleva käyttöakseli on
erittäin tarkka pituussäädöstään elikkäs milli pieleen niin jarrut eivät toimi ! Oma mittaukseni on 32,7mm jarrutehostimen ulkopinnasta akselin päähän lepotilassa, akselia voi säätää yksinkin kun laittaa kuskinpukin ja jarrupolkimen väliin sopivan "pöngän" ja siirtää istuinta niin eteen että poljin ei enempää mene , helppoa sähköpenkillä, silloin akseli tulee ulommas tehostimen keskeltä ja on säädettävissä pikku lukkopihdeillä ja 7mm holkilla, on sitten aika tiukka. Tällä konstilla katosivat ABS ja suuntavakavuus häiriövalot koetaulusta.Tuo mitta vaikuttaisi olevan sama kaikissa X-typeissä!
Vastaa Viestiin