Jaguar s-type 2,7 d 2007 Ratin irroitus

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Veijo.59
Viestit: 4
Liittynyt: To Helmi 13, 2020 8:28 pm

Jaguar s-type 2,7 d 2007 Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja Veijo.59 »

Mitenkähän tuo ratin irroitus onnistuu...noin niinkuin oikeesti? Onko vinkkejä vai otanko tosiaan seuraavaksi sorkkaraudan käyttöön :lol:
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Jaguar s-type 2,7 d 2007 Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja rado »

Muista se ilmapalloviritys siellä ratin sisällä myös pienissä päissä ;).
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jaguar s-type 2,7 d 2007 Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja Kopi »

1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Veijo.59
Viestit: 4
Liittynyt: To Helmi 13, 2020 8:28 pm

Re: Jaguar s-type 2,7 d 2007 Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja Veijo.59 »

Kiitos viesteistä, mutta taidan sittenkin päätyä tuon sorkkaraudan käyttöön :lol: . Ei vaan irtoa vaikka kiinnitykset aukaistu... johtuukohan siitä että jaggella on ajettu nokkakolari, (mutta airbac ei kuitenkaan ole lauennut...outoa).
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Jaguar s-type 2,7 d 2007 Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja Coupe »

En tietenkään tiedä minkä värinen ja millä varusteilla rattisi on, mutta multa löytyy virheetön ratti vaalea nahka / puu napeilla ja airbagillä jos tarvetta ilmenee. Vaikea uskoa että kolarilla ois tossa tapauksessa mitään tekemistä ratin irrottamisen kanssa.
Viimeksi muokannut Coupe, Su Heinä 24, 2022 11:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
i
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Jaguar s-type 2,7 d 2007 Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Omat kokemukset rattien irroittamisesta on sellaisia että liika voima vaan vaikeuttaa ruorin irtoamista. Tässä kun ei näytä kuvien perusteella olevan paikkoja millekkään ulosvetäjälle tms niin nitkuttelua ja tasaista taputtelua ratin kojelaudan puolelle vaan. Keskipultti löysästi paikallaan.
Noiden kanssa kun voimailee niin tuppaa se keskiö vääntyillä ja puree kovasti kiinni rattiakseliin. Voihan se toki olla jotenkin vaurioitunutkin jonkun edellisen toimesta eikä siksi irtoa, ei sentäs ole hitsitäppää roiskaistu?

Sellainenkin niksi että samalla kun vedät rattia taaksepäin niin kevyt napautus keskipulttiin voi auttaa. Tässä pitää toki olla kolme kättä tai joku apuri, älä lyö liikaa ettei akseli tai sen osat kärsi. Kevyt napautus vaan.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Vastaa Viestiin