sisälämpö ongelmia?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
oravisto
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2022 6:43 pm

sisälämpö ongelmia?

Viesti Kirjoittaja oravisto »

auto jaguar xj40, vm. -91. olen aika noviisi näissä briteissä ja alkanut kovasti kaduttamaan koko paska. Takaiskarit saatu kuntoon, n 700e, nyt vihdoin toimii ilmastointi, kompuran vaihto(käytetty) n 1400e. vielä kettuilee keskuslukitus enkä uskalla edes ajatella kustannuksia. Sisäkatto roikkuu. Takavalojen pohjat pysyy kasassa kuumaliimalla, uudet rapiat 600e/kpl. No juu, köyhälle kaikki on kallista, olen kuullut. Mutta se kysymys; ennen ilmastointi remonttia sai suuttimista tulemaan kuumaa ilmaa, nyt ei tule kuin kusenhaaleeta vaikka kytkennät manuaalilla ja econ päällä (tämä kaiketi pysäyttää kompuran. Eli onko kyseessä vika vai ominaisuus?
jag.60
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2013 6:38 pm
Paikkakunta: juva

Re: sisälämpö ongelmia?

Viesti Kirjoittaja jag.60 »

Sisälämpöongelma medäkin xj 40 sessä.vm sama -91ei mitään hajua tämän korjaamisesta,jonkun verran olen purkanut,sulakkeet tarkastettu ja käyttöpaneeli testattu pitäs olla kunnossa,mutta ihmetyttää kun ei mikään valo syty käyttöpaneeissa (ilmeisesti ei tulevirta siinne saakka ?)Edellisenä kesänä vielä kytkimissä valot paloi ja puhallinkin toimi jossain asennossa,nyt ei mitään eloa. Jospa joku viisaanpi osais jotain vinkkiä antaa,Kiittelisin kovasti!
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: sisälämpö ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Hivenen opettelin just mulle tuntemattoman auton lämppärin toimintaa. Systeemihän on alipainetoiminen. Liikkuuko kalvot kun puhallus-suuntia yms kääntelet koneen käydessä ? Toimiiko lämpötilatunnistimet? Etenkin höyrystinkotelossa oleva ja sisälämppäritunnistin hanskalokeron? luona ? Löyty myös juttua missä höyrystimen kondenssivesi valuu sulakkeen päälle ja ruostuttaa sen ja sen jälkeen ongelmia tiedossa rutkasti.

Erikoisauto on aina erikoisauto. Yleensä tarina on juuri tuo. Ongelmia ilmenee, ei haluta pistää rahaa, ongelmia ilmenee lisää eikä sitä vähääkään haluta sijoittaa. Sitten seuraava omistaja mikä haluaakin autoaan pitää kunnossa joutuu kärsimään edellisten jättämät ongelmat suurella rahalla.
XJR -00.
Vastaa Viestiin