Eli tosiaan mulla on vm 2013 sportbrake XF Jagge avaimettomalla kululla. Ja ongelmana on, että apukuskin puoleinen takaovi ei aukea keskuslukituksella tai jos vetää ulkopuolelta kahvasta. Vaan ainoastaan sisäpuolelta avaamalla.
Ja kuskin ovi ei myöskään aina avaa itseään lukosta. Ovesta pääsee kyllä sisälle, mutta jää silti ns lukkoon. Eli jos avaimet on taskussa pääsee sisään, jätät avaimet autoon ja pistää oven kiinni niin kuski ovi jää lukkoon. Mutta muut avautuu kyllä.
Onko jollakin ollut samalaist ongelmaa? Tai ideaa mikä voisi olla vikana? Onkohan lukot menossa rikki ja onkohan jotaki hajua mitä uudet maksaa?
Xf ovenlukko
Re: Xf ovenlukko
Nuo XF:n lukot väsyvät ajan saatossa, tyyppivika. Ellei joku ole tässä viime vuosina keksinyt miten sen voisi korjata, niin tähän asti ainoa oikeasti toimiva korjaus on ollut temppuilevan oven lukkomekaniikan/modulin vaihto uuteen. SNG Barratilla näytti osa olevan n. 170-230€/ovi riippuen ovesta, paikallisella merkkitiskillä varmasti melkoisen paljon kalliimpi. Löytyy varaosaluettelosta kohdasta Body closures and sealing parts, nimellä door latch. Luulisin että työkustannus on n. 1-2h.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Re: Xf ovenlukko
Okei, kiitos tiedosta! Hiukan jo kerkesin tutkimaan lukkoja Barratilta. Osaatko kertoa mitä eroa on lukoilla, kun toisessa lukee "standard lokcing, passive entry". Ja toinen on " cars with deadlocking" ja kyseessä on siis saman oven lukko mekanismi. Hintaeroa lukoilla oli noin 10e
Re: Xf ovenlukko
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Passive entry on sama kuin Keyless entry ja Deadlocking on
mahdollisuus lukita ovet siten, ettei niitä saa auki sisältä kahvastakaan. Jälkimmäinen yleensä
kahdella kaken painalluksella tai avaimella muutaman sekunnin lukitussuuntaan pitämällä.
Jos ei tunne tarvetta Deadlockille (tai auto ei sitä tue) niin standardillakin pärjää.
Köpi
Disclaimer: Mulla ei siis XF:ää ole eikä juuri kokemustakaan siitä.
mahdollisuus lukita ovet siten, ettei niitä saa auki sisältä kahvastakaan. Jälkimmäinen yleensä
kahdella kaken painalluksella tai avaimella muutaman sekunnin lukitussuuntaan pitämällä.
Jos ei tunne tarvetta Deadlockille (tai auto ei sitä tue) niin standardillakin pärjää.
Köpi
Disclaimer: Mulla ei siis XF:ää ole eikä juuri kokemustakaan siitä.
Re: Xf ovenlukko
Minä tulkitsisin passive ja standard entryn ihan perus perus mallin lukituksella. Eli ilman kahvatunnistusta ja avaimetonta sisäänpääsyä. Deadlock on suomeksi takalukitus. Fordeissa ja ford perustaisissa autoissa on sama ja se menee aina päälle viimeistään jonkun 30min päästä.
XJR -00.
Re: Xf ovenlukko
Jos on oikeasti tilaamassa noilta ulkomaisilta jaggeihin keskittyneiltä varaosafirmoilta, niin reippaasti vaan yhteyttä sinne vaikka sähköpostitse. Nuo kumpikin isompi, Sng Barratt ja David Manners, ovat aina palvelleet auliisti ja hakeneet ja varmistaneet auton valmistenrolla sopivan osan.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Re: Xf ovenlukko
viewtopic.php?f=2&t=7965&p=48566&hilit=keyless#p48566
C2D5639 (6W8A-21813-GD) LH FRONT DOOR
C2D5636 (6W8A-21812-GD) RH FRONT DOOR
C2D5643 (8X2A-26413-AC) LH REAR DOOR
C2D5641 (8X2A-26412-AC) RH REAR DOOR
C2D5639 (6W8A-21813-GD) LH FRONT DOOR
C2D5636 (6W8A-21812-GD) RH FRONT DOOR
C2D5643 (8X2A-26413-AC) LH REAR DOOR
C2D5641 (8X2A-26412-AC) RH REAR DOOR
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'