XE jakopään ketjut vaihtoon
XE jakopään ketjut vaihtoon
2016 XE:llä ajettu 113 000 ja huollossa kerrotaan, että kone pitää pahaa ääntä. Tarkistus toisessa huollossa oskillaattorilla ja tuomio on, että jakopään ketjut tulee vaihtaa. Kuulema työläs puuha ja hinta arviot liikkuvat 3000 - 4500€. Kuulin, että eräällä ketju katkesi ja senhän tietää, että edessä oli TOSI kallis remontti. Siihen en halua joutua ja nyt olen viemässä omaani noiden ketjujen vaihtoon. Toivotaan, että saan se ehjänä huoltoon.
Re: XE jakopään ketjut vaihtoon
Ymmärtääkseni fore38:n teettämä remppa, jossa vinkui tasapainoakselin laakeri, on käytännössä jakopääjumppa. Kertoili toissavuoden syksyllä saaneensa Sports Car Centeriltä alle 2300€ laskun:
https://www.jagclub.net/keskustelu/view ... 067#p56067
https://www.jagclub.net/keskustelu/view ... 067#p56067
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 33 P4 '91 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
Re: XE jakopään ketjut vaihtoon
Jag-Finn tarjosi viime syksynä XK sarjalle jakoketjun vaihdon n.1500e hintaan. Kannattanee kysyä myös sieltä arvioo työlle ja osille.
XK8
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: XE jakopään ketjut vaihtoon
IS:n jutussa käytetystä XE:stä haastatellaan juurikin Jag-Finnin Etholenia ja artikkelissa hän kertoo tällaista:
"Ketjuremontti Jaguariin ei ole halpaa, ei edes edulliseen XE-malliinkaan.
–Ketjun uusiminen maksaa noin 4 500 euroa. Itse osat eivät ole kalliita, eikä se ketjun vaihtokaan itsessään, mutta ketjuremontti vaatii koko moottorin ja vaihdelaatikon irrottamisen. Ne ovat isoja työvaiheita, samoin kylmäaine- ja jäähdytysjärjestelmien tyhjennykset. Myös nykyisin käytettävät kylmäaineet ovat arvokkaita. Ja jatkoketjun vaihtamisen yhteydessä pitää vaihtaa myös mm. moottorin tasapainoakselit."
https://www.is.fi/autot/art-2000008519513.html
"Ketjuremontti Jaguariin ei ole halpaa, ei edes edulliseen XE-malliinkaan.
–Ketjun uusiminen maksaa noin 4 500 euroa. Itse osat eivät ole kalliita, eikä se ketjun vaihtokaan itsessään, mutta ketjuremontti vaatii koko moottorin ja vaihdelaatikon irrottamisen. Ne ovat isoja työvaiheita, samoin kylmäaine- ja jäähdytysjärjestelmien tyhjennykset. Myös nykyisin käytettävät kylmäaineet ovat arvokkaita. Ja jatkoketjun vaihtamisen yhteydessä pitää vaihtaa myös mm. moottorin tasapainoakselit."
https://www.is.fi/autot/art-2000008519513.html
Olisiko fore38:lla ollut Suomi-auto ja saanut vastaantuloa maahantuojalta? Tuossa IS:n jutussa Etholen kertoi tuosta 4500 euron hinnasta "Tässä kyseisessä autossa maahantuojakaan ei tule kustannuksissa vastaan, koska auto on tuotu ulkomailta Suomeen omia kanavia pitkin, Etholen sanoo"
Re: XE jakopään ketjut vaihtoon
^Tuohan on varsin mahdollista tuo vastaantulo, sitä ei fore38 tosiaan erotellut.
XK8:n jakopää taitaa olla koneen edessä ja mennä vähän vähemmillä työtunneilla?
XK8:n jakopää taitaa olla koneen edessä ja mennä vähän vähemmillä työtunneilla?
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 33 P4 '91 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: XE jakopään ketjut vaihtoon
Hinta siis pudonnut tuosta aiemmasta 4500e.