xj12 HE moottori sammuilee
xj12 HE moottori sammuilee
Jokunen aika sitten kyselin virranjakajaa xj12 HE-malliin vuosimalli -84. Virranjakajan kansi ja lähetys-saarnaaja löytyivät maahantuojalta hintaan noin 100€. Autoon vaihdettu myös uusi puola. Kone sammuilee edelleen. Paikallisen korjaajan mukaan boxissa vikaa, eivätkä suuttimet mene kiinni. Ovatko boxi ja sivustolla useaan otteeseen mainittu ECU sama asia? Moottori sammuu yhtäkkiä ajossa mitään varoittamatta. Hoituisiko ongelma mahdollisesti boxia vaihtamalla?
Moi,
jos vika on sen tyylinen että auto lämmetessään sammuu ja taas
jäähdyttyään jälleen käynnistyy niin vika voipi olla myös siinä
ignition amplifier boxissa joka on vasemmanpuoleisen venttiilikopan
päällä takaosassa.
Itselläni se poksahti ja ennen lopullista simahtamistaan aiheutti
juuri tuota sammuilemista.
Esim. tässä XJ-S book:ssa http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/Jaguar.html
on tuosta amplifieristä paljonkin tarinaa.
t. HanKi
jos vika on sen tyylinen että auto lämmetessään sammuu ja taas
jäähdyttyään jälleen käynnistyy niin vika voipi olla myös siinä
ignition amplifier boxissa joka on vasemmanpuoleisen venttiilikopan
päällä takaosassa.
Itselläni se poksahti ja ennen lopullista simahtamistaan aiheutti
juuri tuota sammuilemista.
Esim. tässä XJ-S book:ssa http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/Jaguar.html
on tuosta amplifieristä paljonkin tarinaa.
t. HanKi
--
-05 XJ8 4.2 - Radiance Red / Ivory
Gone but not forgotten:
-89 Double Six - Dorchester Gray / Magnolia
--
-05 XJ8 4.2 - Radiance Red / Ivory
Gone but not forgotten:
-89 Double Six - Dorchester Gray / Magnolia
--
Sammuilee
Bunny saattaa olla oikeassa. Meikäläisellä oli täsmälleen sama tilanne syttyvahvistimen kanssa.
Ja on se niin, että tuo boxi eli ECU on hyvä olla varayksikkönä aina mukana. Sekin on meikältä hajonnut ja nyt on aina varayksikkö mukana.
Varayksiköiden avulla on nopea rajoittaa vikoja. Ja tottahan se on, että pitää olla varalla kokonainen, toimiva auto . Taxfree autot ovat omiaan tällaiseen tarkoitukseen. Sitäpaitsi vara-autolla on mukava ajella, pellolla. Naapureiden mielestä tosin Jaguar peltoautona on pröystäilyä
Ja on se niin, että tuo boxi eli ECU on hyvä olla varayksikkönä aina mukana. Sekin on meikältä hajonnut ja nyt on aina varayksikkö mukana.
Varayksiköiden avulla on nopea rajoittaa vikoja. Ja tottahan se on, että pitää olla varalla kokonainen, toimiva auto . Taxfree autot ovat omiaan tällaiseen tarkoitukseen. Sitäpaitsi vara-autolla on mukava ajella, pellolla. Naapureiden mielestä tosin Jaguar peltoautona on pröystäilyä
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
- Vanden Plas
- Viestit: 38
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 5:48 pm
- Paikkakunta: Vaajakoski
Halveksimatta mitenkään näitä ilmeisiä syitä, minulla ongelma oli vuotava kalvo vaihdelaatikon modulaattorissa. Aluksi ei ollut muuta ongelmaa kuin sammuileminen, sitten rupesi öljyn määrä kasvamaan koneessa ja savua rupesi tulemaan toisesta putkesta. H.E koneeessa on muutama(5) soleinodia jotka määrittävät koneen ennakon, jos siellä on jokin alipaineletku täynnä vaihteisto öljyä...niin sammuileehan se, muutenhan sillä väännöllä ja automaatilla on sammuileminen kutakuinkin mahdotonta.
************
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85