Kohtuullinen säästövinkki S Typen omistajille....
Kohtuullinen säästövinkki S Typen omistajille....
Käytin S Typeni 50 tkm:n huollossa. Hakiessani kertoivat ettei isoja vikoja löytynyt, mutta alapallonivelet olivat alkaneet väljistyä. Kulutusosia kuulemma. Pestyn auton mukana oli ystävällisesti korjausarvio, 1800 €. Ihmettelin hieman hintaa ja kuulin, että samalla vaihdetaan myös pyörännavat, kun niitä ei saa oikein ehjänä irti. Kiitin ja lähdin kotiin pohtimaan vaihtoehtoja.
Otin yhteyttä netin kautta saarivaltakuntaan Northeastparts'iin ja sieltä sai sekä koko tukivarsia että irtopalloniveliä. Tilasin molemmat versiot ja tulivat uusine pultteineen ja niittineen kotiovelle hiukka reilu 400 €.
Vaihtotyö itse tehtynä kesti 2 tuntia eli tunti per puoli. Ilman ohjeita. Eli jarrusatula + kehikko irti ja ABS-anturin johto pistokkeesta. Sitten tukivarren 3 mutteria ja sinulla on tukivarsi kädessä. Ainakin minulla pyörännapa lähti tosi siististi pultit avaamalla ja jarrukilpi pop-niitit pois poraamalla.
Kiinnitys meni päinvastaisessa järjestyksessa ihan kivutta. Ainoat työkalut olivat muutama kiintoavain, 15 mm räikkä sekä isot pop-niittipihdit (Biltemasta ostin 56 € 6,4 mm niiteille).
Työpalkaksi tuli siis reilusti 600- 700 € tunnille ja pirun hyvä mieli. Lisäksi jäi ne irtopallonivelet, jotka vaihdatan jossain vaiheessa vanhoihin tukivarsiin, niin on seuraavat kulutusosat valmiina. Vaihtotyöhön tarvitaan nimittäin prässi tai osaava lämmitys-jäähdytystoimenpide, ovat aika tiukassa ja hieman hankalat ehkä saada paikalleen.
Suosittelen muillekin laihialaisille...
Jussi ja S Tpe 4.0 S vm 2000
Otin yhteyttä netin kautta saarivaltakuntaan Northeastparts'iin ja sieltä sai sekä koko tukivarsia että irtopalloniveliä. Tilasin molemmat versiot ja tulivat uusine pultteineen ja niittineen kotiovelle hiukka reilu 400 €.
Vaihtotyö itse tehtynä kesti 2 tuntia eli tunti per puoli. Ilman ohjeita. Eli jarrusatula + kehikko irti ja ABS-anturin johto pistokkeesta. Sitten tukivarren 3 mutteria ja sinulla on tukivarsi kädessä. Ainakin minulla pyörännapa lähti tosi siististi pultit avaamalla ja jarrukilpi pop-niitit pois poraamalla.
Kiinnitys meni päinvastaisessa järjestyksessa ihan kivutta. Ainoat työkalut olivat muutama kiintoavain, 15 mm räikkä sekä isot pop-niittipihdit (Biltemasta ostin 56 € 6,4 mm niiteille).
Työpalkaksi tuli siis reilusti 600- 700 € tunnille ja pirun hyvä mieli. Lisäksi jäi ne irtopallonivelet, jotka vaihdatan jossain vaiheessa vanhoihin tukivarsiin, niin on seuraavat kulutusosat valmiina. Vaihtotyöhön tarvitaan nimittäin prässi tai osaava lämmitys-jäähdytystoimenpide, ovat aika tiukassa ja hieman hankalat ehkä saada paikalleen.
Suosittelen muillekin laihialaisille...
Jussi ja S Tpe 4.0 S vm 2000
Hei S-Typemiehet, katsokaas tämä, jos etupää kolahtelee
Tuossa kokemukseni ja hinnat vastaavasta...
Jussi
Jussi
Tervehdys
Joo, en halua myyda niita ylimaaraisia pallonivelia, kun ne tuli siina samalla ja jos kerran nuo alapallot ovat kulutusosia, niin onhan varastossa.....
Putiikki oli
http://www.northeastbritishparts.com/
Osat tulivat Englannista, joten sen kummempia tulleja tms en maksellut.
Onnea yritykselle.
Jussi
Putiikki oli
http://www.northeastbritishparts.com/
Osat tulivat Englannista, joten sen kummempia tulleja tms en maksellut.
Onnea yritykselle.
Jussi
Kyseisellä firmalla myös UK web sivut:
http://www.northeastbritishparts.co.uk/
Sieltä näkee suoraan eurohinnat.
http://www.northeastbritishparts.co.uk/
Sieltä näkee suoraan eurohinnat.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: Kohtuullinen säästövinkki S Typen omistajille....
Millä nimikkeellä nuo alapallonivelet ovat (siis engl. kielellä?). Lienee syytä tilata. Olisiko parempi vaihtaa molemmille puolille samaan aikaan? Meikäläisellä S-typessä vasemmalla puolella väljyyttä.
Jaguar S-Type, vm 2000 (3,0 V6 manual)
Re: Kohtuullinen säästövinkki S Typen omistajille....
Teetätin saman homman pari vuotta sitten Karaasilla.
Alapallot ja työt lisäksi huollto mukana mm. uudet jarrupalat. Hintaa oli vähän yli 1000 EUR.
Jos ei ole itsellä aikaa /mahdoll.lisuutta/osaamista kannattaa teettää karaasilla.
Alapallot ja työt lisäksi huollto mukana mm. uudet jarrupalat. Hintaa oli vähän yli 1000 EUR.
Jos ei ole itsellä aikaa /mahdoll.lisuutta/osaamista kannattaa teettää karaasilla.
t. Esko S-Type
Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Re: Kohtuullinen säästövinkki S Typen omistajille....
Katselin eilen korjaamolla kun S-typeen tehtiin etuakselistoon remonttia, pallonivelet, tukivarret, puslat jne. asentaja sanoi että Mondeossa on samat osat , ja Jaggessa on etupäässä painoa huomattavasti enemmän, niin eivät tahdo kauaa kestää