Bensan saanti.

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
a.k.puskala
Viestit: 6
Liittynyt: Su Kesä 11, 2023 8:41 pm

Bensan saanti.

Viesti Kirjoittaja a.k.puskala »

Mulla 98 Xjr 4,2. Auto on seisonut 12v hyvin pidettynä tallissa. Vuosien saatossa välillä käynnistetty. Nyt päätettiin ottaa käyttöön. Ei oikein worki.
Käy niin kauan kun saa kaasarista suoraan bensaa. Tankki takana takaluukussa ja se pitää irroittaa ennen kun saa pumpun irti. Mut en millään usko että pumppu jumissa tai sähköoire, kun muuten kaikki pelaa niin kuin 12v sitten.. ;o)) . Oon harkinnut jo myymistä koko helkkarin vehettä.
JuhaSylberg
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm

Re: Bensan saanti.

Viesti Kirjoittaja JuhaSylberg »

Kokeile ensin että bensa virtaa niin kuin kuuluu irrottamalla paluukierron putki ja laske siitä bensaa erilliseen astiaan
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
JuhaSylberg
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm

Re: Bensan saanti.

Viesti Kirjoittaja JuhaSylberg »

Milloin olet vaihtanut tankin bensat? Oma XJ 6 seisoi kolme vuotta ja otin tankista litran bensaa lasikannuun. Se oli jaottunut kolmeen osaan joista vain ylin paloi kun sytkärillä kokeili. Eli alin kolmannes mitä tankista imetään oli minulla pelkkää vettä. 95 säilyy hyvänä puoli vuotta ja 98 vähän pidempään, parhaiten säilyy pienkone bensiini.
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
Vauxi
Viestit: 664
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: Bensan saanti.

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Eikös v8ssa ollut polttoainekiskon päässä painemittaus nippaa? Mm siitä näkee että toimiiko bensapumput.
XJR -00.
a.k.puskala
Viestit: 6
Liittynyt: Su Kesä 11, 2023 8:41 pm

Re: Bensan saanti.

Viesti Kirjoittaja a.k.puskala »

Täytyy kokeilla noita ja bensat vaihtaa. Jollen saa toimimaan niin myyn pois. Harmittaa vaan ihan sairaasti. Jarrupalikat levyineen tulossa jo,ja Periaatteessa konttorille voisi viedä. Niin eikö ala nitkuttelemaan.. Niin minun tuuria heh heh.. Kiitos vastauksista ;o)
Vastaa Viestiin