S3 V12 ruiskun bensanpaine säätimet sarjassa?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
JuhaSylberg
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm

S3 V12 ruiskun bensanpaine säätimet sarjassa?

Viesti Kirjoittaja JuhaSylberg »

Onko missään kuvattu uudempien Lucas P digital ruiskulla varustettujen bensan paine säätimien toimintaperiaatetta? Haynesin manuaalissa oikeanpuoleinen pumpulta tuleva säädin on 2,2 bar ja vasemmanpuoleinen paluupuolen säädin 2,0 bar. Vanhoissa keskusteluissa oikean puolen bensanpainesäädin on korvattu letkunpätkällä ja oman ymmärrykseni mukaan tilanne ei siitä mitenkään muutu?
Mikä tuon oikeanpuoleisen fuel pressure regulatorin merkitys ylipäätään on?
XJ 40 se on jätetty kokonaan pois. Niihin on puolestaan lisätty fuel damper joka omasta S3 -90 vuoden mallista puuttuu. Auto ei halua käynnistyä eikä reagoi kaasupolkimeen koska vasemmanpuoleinen regulaattori on korkannut kun tankin paluukierron solenoidi on jumittanut ja sen vuoksi paineet nousseet tappiin. Löysin tilalle XJ 40 auton säätimen mutta se on 3.0 baaria. Silti vieläkään ei käynnisty ja mietin onko tuo oikeanpuoleinenkin säädin vioittunut ja pitäisikö tehdä niin kuin vanhoissa keskustelussa ja korvata säädin letkun pätkällä. Ensin pitäisi kuitenkin ymmärtää mikä tuon oikeanpuoleisen tulopuolen säätimen merkitys on?
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
JuhaSylberg
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm

Re: S3 V12 ruiskun bensanpaine säätimet sarjassa?

Viesti Kirjoittaja JuhaSylberg »

Nyt on vaihdettu vasemman puoleisen lohkon säädin XJ40 moottorin säätimeen joka sattuu olemaan sama kuin S3 moottorin oikeanpuoleinen säädin. Eli bensan paine on 3-3.5bar kun manuaalin mukainen paine on 2.5bar. Mutta ei käynnisty vieläkään. Seuraavaksi ykkös sylinterin ruiskusuutin irti ja molemmista nastoista mitattuna jännite 3v mutta ei pisaraakaan bensaa suuttimista. pitää kysellä jos jostain saisi stetoskoopin lainaksi jolla voisi kuunnella kaikki suuttimet.
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
Vauxi
Viestit: 664
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: S3 V12 ruiskun bensanpaine säätimet sarjassa?

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

3V ei ole mitään. Yleismittari ei ehdi mitenkän ruiskutuspulssiin mukaan. Mittari kun keskiarvoistaa voimakkaasti. Suutin vaatii 12V noin 3 millisekuntia ruiskuttaakseen noin yhden millisekunnin. Suuttimen toiseen johtoon maita vasten mitattuna pitää löytyä noin 12V vakaasti kun startti pyörii. Suuttimen ohjauksen voit nähdä joko jännitekynän hentona välkkymisenä tai ledikynällä kytkemällä kynän suuttimen tilalle liittimeen.
Muistanko oikein että v12 D jetronic avaa suuttimia heti kun vaan painat kaasua eli konehuoneesta käännät kiekkoa ?
XJR -00.
JuhaSylberg
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm

Re: S3 V12 ruiskun bensanpaine säätimet sarjassa?

Viesti Kirjoittaja JuhaSylberg »

Miltä näyttää starttirele? kirjojen mukaan se on oikean puolimmaisin syylärin takana rivistössä.
Pitäisi stetoskooppilla kuulostella ruiskusuuttimien toimintaa ja tehdä nappi jolla konehuoneesta saisi startin pyörimään samalla kun kuuntelee suuttimien naksutusta. XJ12 vuoden 90 S3 oikean puolimmaisen rivin rele näyttää kylmäkäynnistys releeltä. Haynesin kirjassa ei releestä ole hyvää kuvaa ja konehuoneesta ei löydy yhtään relettä joka vastaisi kirjan kuvaa.
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
Vastaa Viestiin