XJ12 korkeat kierrokset
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm
XJ12 korkeat kierrokset
XJ12 s3 -90 tyhjäkäynti remontin jälkeen 1500-2000rpm. Purettuna oli ruiskusuuttimet ja samalla vaihdettu polttoaine regulaattori ja tulpanjohdot. ensin etsin syyllistä vuotavasta alipaineletkusta mutta syyllinen olikin veden lämpöanturi. kun anturi johdon nappaa irti kierrokset putoavat alas ja 500:n alittuessa kone lopulta sammuu. anturi näyttää moottorin ollessa käden lämpöinen 1,75 kohm Eli kaiketi oikea lukemaa. Finjectorista sain ruiskusuuttimiin uudet tiivisterenkaat jotka eivät ole aivan originaalit joten epäilin niiden vuotoa mutta vaikuttivat hyvin tiiviiltä. Voisihan ne kokeeksi vaihtaa alkuperäisiin mutta tarkoittaa taas parin päivän ylimääräistä työvaihetta. olisiko helpompia arvauksia mistä lähtee hakemaan vikaa?
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm
Re: XJ12 korkeat kierrokset
Ilmavuoto ja viallinen AAV näyttäisi olevan britti raadin ykkös arvaus. Mutta mikä on AAV?
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
Re: XJ12 korkeat kierrokset
Auxiliary Air Valve
Eli lisäilmaventiili. Eli tyhjäkäyntimoottori.
Eli lisäilmaventiili. Eli tyhjäkäyntimoottori.
XJR -00.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm
Re: XJ12 korkeat kierrokset
Hyvä ketju vianetsintään.Kopi kirjoitti: ↑La Syys 30, 2023 10:45 pm Oisko noista apua?
https://www.jaguarforums.com/forum/xjs- ... le-130727/
https://www.jaguarforums.com/forum/xjs- ... rk-252661/
https://forums.jag-lovers.com/t/v12-eng ... m/134471/2
Köpi
Täytyy kokeilla tuota ilmanputsareiden tulppaanista jollain sopivalla esineellä.
Niinikään vuodon paikallistaminen stetoskooppilla voi olla hyvä idea.
Toivottavasti vuoto paikantuu mielummin johonkin helppoon kuin vaikean kohteeseen.
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 4:40 pm
Re: XJ12 korkeat kierrokset
Toi oli hyvä vinkki sulkea ilmanputsarit.
Syy ei selvinnyt mutta tuli lisää ihmeteltävää.
Vasemmanpuoleinen ilmanputsari imee ja oikeanpuoleinen puhaltaa ulos.
Luulin että putsarista imetään ja pakoputkesta puhalletaan mutta tässäpä onkin joku omanlainen kierto.
Elikkäs se on tilanne kun auto on ns. tyhjäkäynnillä eli molemmat kaasuläpät kiinni ja kylmä moottori eli aav auki.
Kun kaasu läppää avaa molempiin ilmanputsareihin tulee voimakas alipaine.
Kun moottori lämpiää kierrokset putoavat äkillisesti eli ilmeisesti AAV menee kiinni.
Täytyy vielä kokeilla seuraavaksi mitä tapahtuu kun AAV tulpataan.
Syy ei selvinnyt mutta tuli lisää ihmeteltävää.
Vasemmanpuoleinen ilmanputsari imee ja oikeanpuoleinen puhaltaa ulos.
Luulin että putsarista imetään ja pakoputkesta puhalletaan mutta tässäpä onkin joku omanlainen kierto.
Elikkäs se on tilanne kun auto on ns. tyhjäkäynnillä eli molemmat kaasuläpät kiinni ja kylmä moottori eli aav auki.
Kun kaasu läppää avaa molempiin ilmanputsareihin tulee voimakas alipaine.
Kun moottori lämpiää kierrokset putoavat äkillisesti eli ilmeisesti AAV menee kiinni.
Täytyy vielä kokeilla seuraavaksi mitä tapahtuu kun AAV tulpataan.
XJ12 -90
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72
XJ12 -87
XJ6 -86
MB350SL -72