Hei !
Uskalsin urheasti Suomen talveen Jaguarilla (Xj40 4.0S -94) ja kitkarenkailla. Haaste oli iso, koska molemmat olivat uusia kokemuksia. No alku ei ole ollut niin paha kuin odotin - auto käynnistyi loistavasti, lämpeni nopeasti ja takavetoiseksi yllättävän vakaa ajettava. Kitkarenkaista käytiin Suomi24 Jagge palstalla kiivas keskustelu ja kokemukseni ovat odotetut - lumella toimii tosi hyvin (Continental Winter Wiking), mutta vesikelillä liukkaala puhtaalla jäällä olet kuin luistinradalla.
No se tekniikka-asia:
Jaguarissani on Laatuauton arvelun mukaan jälkiasennettu käynnistyksen esto, joka on ruvennut temppuilemaan. Ensin luulin, että kyse oli akun varaustilasta. Nyt systeemi päättää itse milloin se haluaa minun ajavan. Kysyisunkin voiko tuon systeemin poistaa?, sillä haluaisin ihan itse päättää milloin tarvitsen autoa. Jos systeemin voi poistaa tarvitaanko siihen Jaguar - spesialistia ? Olen todella kyllästynyt eto värkkiin !
Avusta kiitollinen Vastatuuli!
Toimii, ei toimi, toimii ...
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
Toimii, ei toimi, toimii ...
Jaguar Xj40 4.0S -94
Eikö logiikalla pärjäisi
En tunne laitetta mutta yleensähän boksissa on virtapiiri jota katkotaan. Irroita päävirtareleeltä tai vastavasta tuleva johto ja kytke päät yhteen pysyväisesti.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
No taas toimii!
Hei !
Ajonestolaitteeen ongelma näyttää sittenkin liittyvän akun alijännitteeseen, koskapa ahkerammalla ajolla ja turhien latauksien välttämisellä antaa taas mahdollisuuden ajonautintoihin!
Yks epäselvyys jäi ja kai se ajastaan selviää:
Jos yrittää käynnistää autoa kun ajonesto vastustaa niin oma analyysini on, että ajo estetään sitä kauemmin mitä enemmän yrityksiä olet tehnyt.
No tämä on minun "päänsärkyni", mutta kai muillakin on omia kummallisuuksia ja voihan jollain Saksasta tuodulla olla sama systeemi.
Kiitokset kutenkin vastauksesta ja yarttee kattoo mitä jatkossa kannattaa tehdä.
T:Vastatuuli
Ajonestolaitteeen ongelma näyttää sittenkin liittyvän akun alijännitteeseen, koskapa ahkerammalla ajolla ja turhien latauksien välttämisellä antaa taas mahdollisuuden ajonautintoihin!
Yks epäselvyys jäi ja kai se ajastaan selviää:
Jos yrittää käynnistää autoa kun ajonesto vastustaa niin oma analyysini on, että ajo estetään sitä kauemmin mitä enemmän yrityksiä olet tehnyt.
No tämä on minun "päänsärkyni", mutta kai muillakin on omia kummallisuuksia ja voihan jollain Saksasta tuodulla olla sama systeemi.
Kiitokset kutenkin vastauksesta ja yarttee kattoo mitä jatkossa kannattaa tehdä.
T:Vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94