Ostin viikko sitten Jaguar Xj6 11/91 4,0 (amerikan tuontimalli) Autolla on ajettu n. 107000 mailia. Nyt pieniä ongelmia automaattivaihteiston kanssa!
Osaisko joku kertoa mitä tarkoittaa mittariston vasemmassa yläkulmassa oleva oranssi varoitus valo( vaihteiston päällä ruksit) Kun valo syttyy, vaihteet kokoajan kakkosella ja vaihdettaessa pakista D lle nykäisee melkoisesti. Kun valo ei pala kaikki toimii moitteettomasti. Voiko johtua kenties liiasta tai liian vähästä öljymäärästä?
Mitä öljyä kannattaa laittaa vaihteistoon vaihdon yhteydessä? Ja mitä peräöljyä laittaisitte. Oulussa peräöljyn litrahinnat vaihtelivat 7€ sta 67€ oon. Sitten jos tiedätte kuka täällä Oulussa näistä parhaiten tietää ja osaa huoltaa, antakaa vinkki. (vetteri on merkkikorjaamo jolla ei edes testeriä tämän ikäiseen autoon!!!)
Ongelmia uuden Xj6:en kanssa
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 12:03 am
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ongelmia uuden Xj6:en kanssa
En tiedä tarkkaan että mistä kaikista syistä tuo valo syttyy. Mutta automaattivaihteiston ongelmissa tuntuu tämä oikea öljynmäärä ja laatu olevan kokemani ja lukemani perusteella ongelmien syy numero yksi.Jaguar Oulusta kirjoitti: Osaisko joku kertoa mitä tarkoittaa mittariston vasemmassa yläkulmassa oleva oranssi varoitus valo(vaihteiston päällä ruksit) Kun valo syttyy, vaihteet kokoajan kakkosella ja vaihdettaessa pakista D lle nykäisee melkoisesti. Kun valo ei pala kaikki toimii moitteettomasti. Voiko johtua kenties liiasta tai liian vähästä öljymäärästä?
Tässä kyseisessä laatikossa on sitten vielä se laatikon ECU joka "keskustelee" moottorinohjaus ECU:n kanssa. En tiedä ihan tarkkaan että mistä, mutta jostain laatikolta lähtee joku johtonippu. Se liitin sattaa hapettua ja aiheuttaa ongelmia. Tarkista öljyjen jälkeen tuo liitin ja sen kunto.
On melkoisen epätodennäköistä (mutta edelleen mahdollista) että laatikosta olisi mitään mekaanista osaa hajonnut - etenkään noilla kilometreillä ja jos huolto on tehty edes jotakuinkin ajallaan.