Bell:n pakoputkisarja 1985 XJ6:een, kokemuksia?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
thewall32
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:50 pm
Paikkakunta: Oulu

Bell:n pakoputkisarja 1985 XJ6:een, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja thewall32 »

Alkuperäinen pakoputki alkaa olla loppu Y-putken osalta ja toisen etuvaimentimen etuosaan tuli jo reikä. Ajattelin että jos laittaisi kerralla koko putken kuntoon, vaikka reilummin kirpaiseeksin, mutta kun auto on pidettäväksi laitettu niin miksi ei?

Onko kukaan moista laittanut/laitattanut eli pitääkö putkisarjan lisäksi ostaa myös pari muovikassillista kiinnikkeitä ja kumivaimentimia poikkeuksetta? http://www.jagbits.com/images/JR028.jpg

Onko tuo vaihto-operaatio luokkaa puolipäivää vai viikonloppu. Vanhan poistamiseen käyttäisin mieluusti apuna rälläkkää kun siinä ei takapönttöjä lukuunottamassa ole juuri säästämistä.
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

pakoputken vaihto

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Jos sijoitat kasan euroja loisavaan pakoputkeen niin osta kassillinen muutakin asennusrompetta. Kun uusit kaiken niin pakoputkeen ei pitäisi olla tarvetta kajota muutamaan (kymmeneen) vuoteen. Jos saat niin osta ruostumattiman siteet pakoputkeen.

Asennus:

Muistaakseni asennus alkaa perästäpäin. ensinnä takavaimentajat paikalleen ja sitten akselinylitysputket. Pakoputki kulkee aika ahtassa kolossa joten asennon kanssa saa olla tarkkan ettei ala kolisemaan myöhemmin. Jos hamdollista tee työ siltanosturilla.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
thewall32
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:50 pm
Paikkakunta: Oulu

nyt on komea putki paikoillaan

Viesti Kirjoittaja thewall32 »

:D hymy on leveä ja ääni on ihan entisenlainen eli ihan tuulesta oli temmattu ne jutut että nykyiset rosterit muuttais auton ääntä.

ammattimies teki vanhan poiston ja uuden laitoin 8t päivän aikana. Otti muuten vanhan vielä ehyenä pois vaikka sanoin että saa käyttää rälläkkää eli taas kerran merkkikorjaamon arvio että "2 päivää menee jos ei pulttikatkea lohkoon" oli onneksi väärä. Trianglesta tuli koko satsi kaikkine tilpehööreine ja hinta kesti vertailun enkkuun.

Eiköhän se auto tuon ympärille ruostu. Mutta voin siis suositella Bellin sarjaa lämpimästi.
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Muistaakseni rostereista on kirjoiteltu ennenkin??? Takavuosina niille monasti myönnettiin "elinikäinen" takuu - vuoskymmen tai enemmänkin taaksepäin se muuttui 25 vuodeksi ja edellytyksenä harva se vuosi auton tuonti tarkastukseen. Eihän se ruostumaton ruostunut, mutta kovana aineena putken ripustusten ollessa rikki tai vinossa, syntyy jännityksiä, johon ajan myöta koko putki käyntivärinöistään katkesi. Sen vuoksi, jos huiman pitkä takuu annetaan, ehtona nuo tarkastukset. Muutoinkin on tietysti syyträ vahtia painavan putkiston ripustuksia, ne eivät ole ikuisia. Näin, oli sitten takuu tai ei.

Ääni? Kyl maar tarkkakorvaiset edelleenkin puhuvat rosterin "kireämmästä" soinnista - ei ole Abarthin matalaa murinaa voittanutta...
kari tt
thewall32
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:50 pm
Paikkakunta: Oulu

äänestä

Viesti Kirjoittaja thewall32 »

No varmasti kun tarpeeksi tarkkaan kuuntelee niin jokainen putki on akustisesti erillainen ja jokainen pönttö on erillainen olipa rosteria tahi ei :) mutta rehellisesti sanoen minä en havainnut minkäälaista kireyttä äänessä.

Varmaan jos viereen ajaa toisen samanlaiset, niin ääni ei ole täysiin sama kuin naapuriautossa.

Onko muuten tietoa että mitä kustantaa XK 4.2:n exhaust manifold tiivisteineen (etu ja taka)

Tuo on totta että kannattaa katsoa säännöllisesti auton alle niin välttää yllätykset.
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Kyllä rosteriputkessa on oikeasti erilainen ääni, tosi hifisti kuulee eron :)
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: äänestä

Viesti Kirjoittaja Kopi »

thewall32 kirjoitti: Onko muuten tietoa että mitä kustantaa XK 4.2:n exhaust manifold tiivisteineen (etu ja taka)
Oisko noin 130 puntaa/kpl + 2 puntaa/tiiviste?
Käytettyjä halvemmallakin?
Mikä vialla, eikö voi korjata?
Mun pakosarjat ovat parhaillaan Trianglessa pinnoitettavana,
Black Satin-pinnoitteella.
http://www.roadmachine.fi/excoat.html

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
XJ6-86
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 9:58 am
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja XJ6-86 »

Tilasin viime kesänä paikallisen Jaguarmyyjän varaosatiskiltä ko. pakosarjan takaosan. Maksoi 328 € tiivisteineen ja osa tuli viikossa Englannista!
XJ6 4,2 A Sovereign -86
Vastaa Viestiin