Pinnapyörän kiristysavain

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Pinnapyörän kiristysavain

Viesti Kirjoittaja Jku »

Mahtaakohan Suomessa olla ketään, jota kiinnostasisi tuollaisen avaimen tekeminen? Ei tarvitsisi lyijyvasaralla suoraan mutteria hakata.
Materiaali vaneria tai laiskuituvahvisteista levyä ( S= 20..25mm).
Luulisin tarvitsijoita löytyvän!


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Knockoff ... 0075322458
PikkuMatti
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
Paikkakunta: Pieksämäki

Erikoistyökalu

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti »

Moro kannattaa ottaa tuosta ebayn ilmotuksesta kuva talteen ja mennä johonkin koululle/koulutuskeskukselle jossa on puuseppä tai vastaavaa koulutusta. Sitten kun ottaa vielä mukaan mutterin että saa oikeat mitat niin ei pitäisi olla mikään ongelma eikä kovin iso homma.
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

onhan noita

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Melkein kaikki klassikko-osia tarjoavat firmat myyvät myös noita, kulkee nimellä "spinner saver". Muistaakseni jotain £10-15 GBP, löytyy rompetoreilta kanssa.

Mulla on ollut vanerinen semmoinen, oikein vahvaa tekoa, muttei sittenkään tarpeeksi. Se kuparivasara antaa niin peräänantamattoman iskun, että spinneri alkaa pikkuhiljaa kääntyä oikeaan suuntaan. Vaneri kuitenkin joustaa liikaa iskettäessä. Tosin käsin väännettäessä antaa hyvän vipuvarren, muttei kestä kun kerran mm. jouduin yhden jostain syystä todella tiukkaan menneen avaamaan toiselta puolelta tunkaten ja toiselta lyöden. Spinneri söi itsensä syvälle vaneriin joka halkesi.

Jos on muita vinkkejä, niin antaa tulla vaan. Itse olen aina vaan pyrkinyt saamaan kartion kitkapinnan mahdollisimman puhtaaksi, rasvaa vain kierteisiin. Aukeaa tavallisesti aika helpolla.

-Jakuvaari

JK.- Thor on hyvä nimi sille alkup. työkalusarjan copper & hide mallet'ille! :)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin