XJ40-90 jarrun merkkivalo

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ailes
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Loka 17, 2005 5:11 pm
Paikkakunta: Nastola

XJ40-90 jarrun merkkivalo

Viesti Kirjoittaja ailes »

Tervehdys!
Olen jo (kantapään kautta) tietoinen, että näissä vanhemmissa Jaguareissa vilkkuu minkälaista merkkivaloa milloinkin johtuen lähinnä liitttimien ym. hapettumista ja ne sieltä sitten pienellä rassaamisella saa pois. Yksi kiusallinen valo on kuitenkin käyttöjarrun merkkivalo, joka syttyy heti kun jarrua vähänkin painaa. Tämän pitäisi kai tarkoittaa:

1) palat loppu eli maadoitusjohto hankaa levyyn. Uudet palat ja kaikki palojen maadoitusjohdot irti

2) jarrunesteet vähissä. Nestepinta ylämerkissä

3) poljin painuu liian pohjaan. Mutta kun ei painu, olin juuri katsastuksessa ja katsastaja oli samaa mieltä, ihmetteli myös valoa.

Vikakoodissa lukee pad ja teksti ei poistu sieltä resetoimalla. Olen kyllä puhdistanut ja käynyt läpi kaikki liittimet ja anturit mitkä voisivat asiaan vaikuttaa mutta ei tulosta. Onko jollakin ollut sama vaivaa ja mikä neuvoksi?

Kysyy toiveikkaana Ailes
Avatar
Blue Cat
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:47 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski

Valo

Viesti Kirjoittaja Blue Cat »

Omassani oli piuha poikki sieltä läheltä etupyörää, jolloin varoitusvalo ilmestyi näyttöön aina silloin tällöin. Ilmeisesti virtapiirin siis tulee olla suljettu ilman mitään katkoksia, tai hapettuneita liittimiä. Jossakin siis on katkos???
XJ40, -89, USA -versio
3,6
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja ML »

Tästä on aiemminkin ollut puhetta... liittyy kai siihen "palloon" siellä konehuoneessa (sähköhydraulinenjarrutehostushässäkkäjuttu) :wink: Omassa autossani (xj6-91) ollut sama "vika" kohta vuoden päivät...
nimim. jarrut ovat vauhdin surma ja vauhti korjaa virheet...
Vastaa Viestiin