Auto on XJ40 vuosimallia -93.
Tyhjäkäynnin kierrosluvut vaihtelevat. Enimmän osaa ajasta ovat kohdallaan, mutta aina kun valoihin pysähtyy täytyy kuulostella että joko sammuu ja usein näin käykin... Joskus (pakkasilla) kylmänä käynnistäessä kierrokset nousevat monta kertaa peräjälkeen noin 2000:een ja laskevat 1000:een nopeassa tahdissa. Moottorin lämmitessä kuitenkin aaltoilu lakkaa. Ilmeisesti jossain on aikaisemminkin täällä puhuttu lämpötilantunnistimesta. Missä tämä mahtaa sijaita? Vikakoodeja ei ole ilmaantunut. Tulpat ja jakajan kansi on vaihdettu. Mistä vikaa hakemaan?
Pete
XJ40 tyhjäkäynti oikkuilee.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
Pari villiä arvausta!
Hei!
Eka kertaa kommentoin teknisiä kysymyksiä. Omani perusteella luulosti tutulta toi kierrosten souteleminen. Kohdalleni sattui kaksi eri tapausta:
- Ilmamäärämittarin (sijaitsee kuskin puolella. ilmaoton yhteydessä) elektroniikka hajosi ja ECU ei tiennyt millainen polttoainesuhde annetaan. oireena oli soutava käynti ja käynti riippui ulkoilman lämpötilasta.
- Lambda-anturi väsähti ja moottori sammahteli kuumana ja piti antaa exstra-kaasut että pysyi käynnissä. Ilmamärän mittarin vaihto on helppoa - vain hinta hirvittää (en ostais merkkiliikkeestä). Lambda-anturikin hoitui Laatuvaunussa aika pienellä vaivalla ja kustannuksella. No nämä oli asiaa tuntemattoman kommentteja, mutta onhan sanonta "sokeakin kana löytää joskus jyvän"
T:Vastatuuli
Eka kertaa kommentoin teknisiä kysymyksiä. Omani perusteella luulosti tutulta toi kierrosten souteleminen. Kohdalleni sattui kaksi eri tapausta:
- Ilmamäärämittarin (sijaitsee kuskin puolella. ilmaoton yhteydessä) elektroniikka hajosi ja ECU ei tiennyt millainen polttoainesuhde annetaan. oireena oli soutava käynti ja käynti riippui ulkoilman lämpötilasta.
- Lambda-anturi väsähti ja moottori sammahteli kuumana ja piti antaa exstra-kaasut että pysyi käynnissä. Ilmamärän mittarin vaihto on helppoa - vain hinta hirvittää (en ostais merkkiliikkeestä). Lambda-anturikin hoitui Laatuvaunussa aika pienellä vaivalla ja kustannuksella. No nämä oli asiaa tuntemattoman kommentteja, mutta onhan sanonta "sokeakin kana löytää joskus jyvän"
T:Vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Vielä tuohon lämpötilantunnistimeen liittyvään kysymykseesi: sijaitsee termostaattipesässä. Siellä on kaksi lämpötilasensoria, toinen mittaria ja toinen ECU:a varten. Soutava tyhjäkäynti ei sen sijaan ole tyypillinen oire, ja vikakoodia tulee aina jos tuo hajoaa.
Lambdan rikkoutuminen heittää sekin vikakoodia.
Lambdan rikkoutuminen heittää sekin vikakoodia.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...