HAMMASTANGON KORJAUS

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

HAMMASTANGON KORJAUS

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Onko kellään kokemuksia 60-80 lukujen autojen öljyä vuotavan hammastangon korjauksesta? Vikahan on enemmän kuin yleinen, mutta Härmäläiset korjaajat tuntuvat olevan aika vähissä ja haluttomia ryhtyä projektiin.
Jussi
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Kokeiltu on

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Terve,

ensimmäisesä XJ40:ssä alkoi tehostettu hammastanko kylmänä takertelemaan ja päätinpä vaihtaa tiivisteet iha ite. No hommahan sujui kuin rasvattu...melkein. Nimittäin ainakin tuossa mallissa viimeinen tiivistestefa on painettu koveraksi ja siis paineet sisällään pitäväksi jollakin muototyökalulla (jotenkin ns. nurjahdusilmiön hyödyntäminen). Käsivehkein en onnistunut saamaan stefaa riittävän tiukalle, joten paineisena vuoti. Eipä jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin tilata Saksasta Oldtimer Veteranen shopista kunnostettu LHD tanko silloiseen hintaan 3000 markkaa, kun stefat maksoi vain pari sataa. Silloinen SpecialMechanics olisi halunnut 5000 mk.

Siis vain huonoja kokemuksia ja öljyisiä iltoja autotallissa. Nyt kyllä ostaisin vaihtotangon suosiolla..säästyy aikaa ja hermoja parempiin tarkoituksiin.

Jussi, (2xex.XJ40, nyk. S Type)
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Hammastanko

Viesti Kirjoittaja HEF »

Jussi on ihan oikeassa. Hammastankoihin on ollut saatavilla korjaussarjoja, mutta en tiedä juuri kenenkään onnistuneen remontissa.
Tämä muuten koskee kaikkia tehostettuja hammastankoja.
Paras vaihtoehto on vaihtotanko joltain spesialistilta.
Mahtaneeko suuremmilla Englantilaisilla osatoimittajilla olla hyllyssä LHD - tankoja. Yleensä ottavat rahan kaniin, jonka palauttavat saatuaan vanhan vaihdossa.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Vastaa Viestiin