S-Type käyntiongelmia, laatikkovika ?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
g4hdne
Viestit: 32
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

S-Type käyntiongelmia, laatikkovika ?

Viesti Kirjoittaja g4hdne »

S-type vm -99, ajettu 200 000 km, edellinen omistaja ilmeisesti vaihtanut laatikon 2004 vuonna. Itse osti tuon 8000 km sitten. 2 kk sitten alkoi oireilla siten että, että tasaisella vauhdilla esim 80 km silloin tällöin kevyellä kaasulla alkoi tavallaan nykimään, eli vaihtanut sujuvasti pienempää vaihdetta kunnes antoi enemmän kaasua. Ilmiö lähinnä tuolla nopeudella, ja tähän päivään asti pidin enemmän tuossa 0 asteen tuntuman ongelmana, myös kostea keli tuota pahensi. Tänään kuitenkin +12 kuivalla kelillä esiintyi samaa. Ongelma siis kierroksilla 1500-1800 rpm, ja pientä kaasua käyttäessä. Ilmiö ilmenee myös jossain määrin 4 vaihteelle laitettuna. Vikakoodit luettu, niissä ei ollut mitään asiaan liittyvää, samoin softa päivitetty laatikkoon. Onko mitää ajatusta mitä tuon asian eteen voisi tehdä. Auto huolettu säännöllisesti huoltokirjan mukaan vuodesta 2003 Inchcapella. Ei tuo maata kaada jos tossa pysyy mutta saisi mielellään toimia ok. Kiittäen etukäteen.
V-M L
sV8
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 11:59 am

puolat?

Viesti Kirjoittaja sV8 »

Kuulostaa tutulta. Itse hieman samankaltaisten ongelmien kanssa taistelin muutama vuosi sitten. Matalilla kierroksilla (alle 2000rpm) ajellessa veto oli hieman katkonaista ja nykivää, mutta myös tyhjäkäynnillä moottori tuntui joskus nytkähtelevän ja ikäänkuin jättävän yhhden pytyn välistä pois. Sittemin vilkaa alkoi ilmetä myös automaattilaatikossa, kun pintakaasulla kiihdytti, niin 1. ja 2. vaihteiden välillä laatikko joskus luisti. Muutenkin vaihteisto toisinaan aikaili, eikä välttämättä suostunut heti vaihtamaan pienemmälle.

Vaihteistossa ei lopulta ollutkaan mitään vikaa, vaan ongelma korjaantui vaihtamalla vialliset sytytyksen puolat uusiin.
Epätasainen moottorin veto hämäsi siis myös vaihdelaatikkoa, ja sai senkin oikkuilemaan.
Tässä siis yksi mahdollinen syy... ja huomattavasti halvempi korjata kuin vaihdelaatikko.
XF 4.2 SV8
pete80
Viestit: 20
Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 5:20 pm
Paikkakunta: rantasalmi

Viesti Kirjoittaja pete80 »

kovin tutulta kuulosti minunkin korvaan.

ja kuten edelle kerrottiin sytytyspuolien vaihdolla selvittiin, vika hävisi samantien.

Omalla kohdalla riitti pelkän toisen lohkon sytytyspuolien vaihto, toiselle puolelle mitä ilmeisemmin oli edellinen omistaja jo vaihtanutkin...
S-type 4.0 -00
sV8
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 11:59 am

puolat

Viesti Kirjoittaja sV8 »

Minunkin piti vaihdattaa kaikki kuskinpuoleisen lohkon puolat, toisella puolella puolat ovat edelleen alkuperäiset. Oliko sinulla kyseessä myös kuskinpuoleinen lohko?

Joka tulpan nokassa on oma puola. Nämä kaikki ovat suojakannen alla piilossa, ja juuri tuohon tilaan kondensoituu vettä, ja kosteus aiheuttaa puolan vioittumisen.
XF 4.2 SV8
pete80
Viestit: 20
Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 5:20 pm
Paikkakunta: rantasalmi

Viesti Kirjoittaja pete80 »

minun piti vaihtaa apumiehenpuoleiset puolat.

kuskin puoleiset oli jo vaihdettu aikaisemmin, tai ainakin luulen niin koska ne olivat näitten uusien kanssa saman näköiset.
S-type 4.0 -00
g4hdne
Viestit: 32
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja g4hdne »

Muistan hämärästi, että ostaessani myyjä kertoi vaihdattaneensa 3 tulppaa jonkin työsuorituksen yhteydessä, koska olivat jotenkin huonosti erikseen vaihdettavissa. En valitettavasti ole kovin asiantuntija :)
Nuo repsikan puoleiset kannen alla olevat puolat käsittelin kosteudenpoistajalla, ja lieneekö siitä vaiko lämpimästä säästä, on auto nyt 3 vrk toiminut varsin mukavasti, jopa suorastaan liiankin..
Mitä muuten nuo puolat maksavat ja mistä niitä kannattaa kattella.
Tukkosta bensansuodatinta joku myös veikkasi, en itse tuon mahdollisuutta osaa myöskään arvioida :?:
Tähän astisista vastauksista kovasti kiitollinen V-M L
g4hdne
Viestit: 32
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja g4hdne »

ja korjaus edelliseen, kolme puolaa siis :oops:
sV8
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 11:59 am

puolat

Viesti Kirjoittaja sV8 »

Itse vaihdatin paikallisella Jaguarilla, maksoivat täällä muistaakseni n 80 euroa / kpl + vaihtotyö.
Vika toki voi olla muuallakin, mutta oireet mielestäni viittaavat juuri noihin sytytyspuoliin.
XF 4.2 SV8
Pekejagge
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 12:55 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pekejagge »

Selvästi kuullostaa puolavialta. Ei muuta kun auto testeriin. Inchcapella rokottavat testeristä noin 60€ mutta eipä tarvitse kaikkia puolia vaihtaa. Testeristä tosin hyötyä vain jos kone on röpeltänyt senverran että varoitusvalo on vilahtanut. Ilmeisesti tallettaa vasta sitten vikakoodin.
Kannattaa muuten vaihtaa k.o sylinterin tulppa samalla ettei käy kun mulla. Puolan vaihto ei auttanut kun tulppa oli paskana..
S-type v8 2000
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

hmmmmm

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

mietinkin jo tuossa, ettei ko. ongelma varmaan voi koskea vain S-typejä, jos kerran on 4.0 V8:ssa esiintynyt, niin kai meillä on XJ8:ssa samat puolat ja tulpat?

Viime syksynä oli yhden päivän verran pientä nykimistä tasakaasulla, eräänlaista jurnutusta, mutta se katosi yhden omassa tallissa vietetyn yön jälkeen. 8)

Nyt esiintyy erikoista aivan pientä tuskin havaittavaa nykimistä tyhjäkäynnillä. Ensin ajattelin, että olisikohan 9v vanhat moottorinripustukset syytä uusia (voisi ollakin) mutta sitten tajusin, että huomasin sen helpommin jos oli vaihde päällä likennevaloissa, kuin jos oli vapaalla. Kyllä sen vapaallakin huomaa, muttei tunnu ihan yhtä selkeästi. Yritin sitä sitten stereot sammutettuina kuunnella ja onko ilmastoinnilla jotain vaikutusta asiaan, eipä tuntunut olevan. Mutta samalla alkoi tuntua siltä, että se voisi olla yhden pytyn "missaamista" eli jos yksi puola tai tulppa ei jostain syystä annakaan kipinää joka kerta, voisin kuvitella, että se tuntuu ja kuulostaa juuri tuolta. :(

Kuitenkaan mitään herjaa ei näy missään, eli onko tuohon jotain keinoa testata puola ja tulppa kerrallaan, että varmasti pelaavat kuten pitää?

-Jakuvaari

JK. Joo, ehkä pitäisi taas lukea sitä JTIS:iä, mutta kun ei ole PC:tä kotona!
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
g4hdne
Viestit: 32
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja g4hdne »

Eilen kävin tuota seuraava huoltoa kysymässä, ja samalla edelleen ilmenevää murhetta vuodatin. Puolat voidaan mitata, mutta sekään ei kuulemma anna varmuutta, kuulemma rikkinäinen puola voi antaa silti oikean lukeman. Puolat maksavat 69 e kappale. Tuossa huollossa vaihto menisi kaiketi samalla kustanuksella, koska huoltoon kuuluu tulppien vaihto. Yksittäisen puolan vaihdon kokeilu saattaisi maksaa viime kädessä töineen yhtä paljon. Viikonloppunana autosta katosi tehoja jonkin matkaa, ääni muuttui omasta mielestä ns. rumemmaksi, ikäänkuin jenkkiauton ääneksi (anteeksi jo etukäteen vertaukseni...). Kaasun pohjaanpainallus aiheutti pari kertaa pienen pamahduksen moottorin alaosassa. Nyt kuitenkin toiminut suht koht ok. Mietin että jospa noi puolat kuitenkin vaihdattaisin...
Huolto 547e+ 400 e puolat, ei kiva...
V-M L
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Muistelen jostain lukeneeni, että puolan normaali kestoikä on 70.000 mailia.
Niinikään tulpan johdon ympärillä oleva kuminen tiiviste rengas muuttui jossain vaiheessa tuulettavaksi, eli siihen ilmestyi pieni reikä jotta mahdollinen kosteus pääsisi poistumaan tulpan ympäriltä.
Tämäkin voi vaikuttaa käyntiin.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja BRG »

g4hdne kirjoitti:Mietin että jospa noi puolat kuitenkin vaihdattaisin...
Huolto 547e+ 400 e puolat, ei kiva...
Täältä löytyy puolia n. 35 ekee kpl + 17.5% alv eli about 42 e/kpl:

http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/ca ... Electrical

Ainakaan X300:ssa puolien vaihto ei vaadi minkäänlaista erikoisosaamista, joten pienellä työllä saat jonkun verran säästöä.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Eri osa?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Joo, muuten kiva, mutta niillä ei näytä olevan XJ8:n sytytyspuolia...
Se kai on eri osa sitten kuitenkin kuin S-typessä vaikka molemmissa olisi V8?
Ainakin tulppa on erilainen, mutta sitävastoin sama 3.2L ja 4.0L XJ8:ssa.

Muuten aika hyvä osatarjonta noilla on kohtuu-uusiin Jaguareihin, täytyypä vielä kysyä vanhoilta toimittajilta, Martin Robey ja SNG Barratt yms.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Eri osa?

Viesti Kirjoittaja BRG »

jakuvaari kirjoitti:Joo, muuten kiva, mutta niillä ei näytä olevan XJ8:n sytytyspuolia...
Se kai on eri osa sitten kuitenkin kuin S-typessä vaikka molemmissa olisi V8?
Ainakin tulppa on erilainen, mutta sitävastoin sama 3.2L ja 4.0L XJ8:ssa.
Eri puolat näyttää olevan XJ8:ssa ja S-Typessä, seuraavan firman sivuilta löytyy molemmat versiot:

http://www.autopartswarehouse.com/

XJ:n puolat näyttää olevan aika paljon kalliimpia, ainakin tuossa puljussa.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
aki
Viestit: 50
Liittynyt: La Marras 04, 2006 9:28 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja aki »

No puolat onkin enää vaihtamatta. Auto täristää varsinkin tyhjäkäynnillä ja erityisesti vaihde päällä, ajossa ei täristystä juurikaan huomaa, korkeintaan pintakaasulla pienoista nyppimistä, jos osaa oikein tarkkailla. Vikakoodia ei anna, lambda-käyrä kyllä on kuin hammasratasta. Autoon on vaihdettu kaikki tulpat, tulpan johdot, pesty suuttimet Boschilla ja laitettu uudet filtterit, tarkastettu puristuspaineet ja polttoaineen syöttöpaine, tarkastettu nokan ajoitus ja vaihdettu lambda-sensorit, noin muistin mukaan lueteltuna. Siis selviäisikö puolien vaihdolla, venttiilivikaakin on ehdotettu. Luotan siihen, että Vanajanlinnassa selviää.

Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja BRG »

aki kirjoitti:No puolat onkin enää vaihtamatta. Auto täristää varsinkin tyhjäkäynnillä ja erityisesti vaihde päällä, ajossa ei täristystä juurikaan huomaa, korkeintaan pintakaasulla pienoista nyppimistä, jos osaa oikein tarkkailla.
Ilmeisesti tarkoitat tuota Centuryä eli se on tietääkseni X300 pohjainen Daimler. Varmistan vain kun sinulla on toinenkin Daimler, siinä tosin luullakseni vain yksi puola eli sen olisit jo varmaankin uusinut. Sen sijaan 12 puolaa a 100 e/kpl kuulostaa jo vähän harkinnan paikalta.

Kun minulla oli aikoinaan vastaava ongelma niin kävin mittauttamassa puolat tampereen autosähkössä, kirjoittivat laskun 2 tunnista muistaakseni jotain 80 e/kpl ja selostivat käppyräprinteistä mitkä puolat olivat vialliset. Ja vot, ko. 2 puolaa uusimalla vika katosi. Tosin uusin vähän ajan päästä sitten loputkin kun ajattelin että menee ne kohta kuitenkin eikä tarvitse sen takia käynnin tasaisuutta ihmetellä. Yksi parhaista hankinnoistani, rahan arvo on tosin alkanut tässä harrastuksessa huolestuttavasti sumenemaan.

Minulla vika ilmeni pahiten kylmänä. Eli pakkasilla käynnistyksessä tyhjäkäynti oli huono ja ajossa ensimmäiset 10-15 minuuttia kaasua painaessa tuli vain sellaista "röpöttelyä", niinkuin vanhoilla kaasarikoneilla kylmänä kun seos mättää. Lämpinä toimi sitten muuten melkein ok, mutta tyhjäkäynnillä kyllä täristi, varsinkin vaihde silmässä, ei ollut punaisissa seisoessa ihan laadukas olo.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
aki
Viestit: 50
Liittynyt: La Marras 04, 2006 9:28 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja aki »

Jep, Century on se täristävä Daimler. Täytyy käydä autosähkössä heti ensi viikolla.

Toinen onkin pomminvarma peli. Tallissa seisoi ilman starttausta yli puoli vuotta ja käynnistyi avaimella ekalla yrityksellä.


Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja BRG »

Tein väärän oletuksen noista puolien hinnoista, rivikutoseen ne maksaa sen reilu 100e/kpl mutta V12 puolat näyttää olevan ihan eri luokkaa. Esim. tuolla autopartswarehousessa (linkki ylempänä) ne näyttää olevan $10/kpl. Eli jos saat tuohon hintaan niin uudet puolat tulee halvemmiksi kuin vanhojen kunnon mittauttaminen.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
aki
Viestit: 50
Liittynyt: La Marras 04, 2006 9:28 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja aki »

Ei ollut puolavika(kaan). Autoon vaihdettiin eilen uudet puolapaketit kokeilumielessä, käynti ei kuulemma parantunut, joten pistettiin vanhat osat takaisin. Viimeisen kuuden viikon huoltokeikan aikana tärinä on siis pysynyt entisellään ja uutuutena tullut aaltoileva tyhjäkäynti. Sekä tärinä että tyhjäkäynnin epätasaisuus on pahimmillaan vaihde päällä paikallaan ollessa. Pyrin siis välttämään liikennevaloja!

Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
IPA
Viestit: 9
Liittynyt: La Elo 19, 2006 12:56 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja IPA »

Aki:
Oletko käyttänyt venttiilikoppia auki ja katsonut nokkien kunnon?
Tai, tuo lamda oireilu voisi kertoa vuodosta imusarjan ja ilmamassamittarin välillä. Joku rispaantunut alipaineletku tjms. :roll:

Voi kun ois kristallipallo, niin kertoisin heti :lol:
Tuollaiset viat syövät kyllä miestä.
aki
Viestit: 50
Liittynyt: La Marras 04, 2006 9:28 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja aki »

Jep, myöntää täytyy, että joskus on huumori ollut vähissä, esim. tänään. Voihan olla, että ratkaisu löytyy venttiileistä, kuten on esitetty. Venttiilit piti tarkastettaman, kun jätin auton kuusi viikkoa sitten huoltoon. Kun viime viikolla kävi ilmeiseksi, että koneelle ei oltu tehty mitään, totesimme yhdessä, että ei maksa vaivaa avata venttiilikansia, koska jos vika löytyy sieltä, ei korjausaikataulusta ole varmuutta, ja autolla olisi mukava joskus ajaakin. Eli taas mennään amalgaamit täristen!

Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
g4hdne
Viestit: 32
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja g4hdne »

Murhetta pukkaa... Tuo S-typeni 3.0 tänään kiihdyksessä paukahti pari kertaa jostain moottorin alapuoliselta alueelta, veto hyytyi, varsinkin kun kierrokset saavuttivat 4500-5000 rpm. Samalla ko. kierroksilla kuului outo sirinä/rahina ääni jostain päin konetta. Käyntiääni on rumahko, kovempi kuin ennen. Tyhjäkäynti ok. Tulee jo hiukka tyhmä tunne kun ei osaa tehdä mitään, rahaa vähän ja ainoa intohimo on ajaa tuolla autolla. Toivotaan että tuo huolto sitten jotain vaikuttaa. Jos näillä oireilla tulee jotain mieleen niin todella mielläni kuuntelen. Autolla on ajettu nyt 204500, säännöllisesti huolettu, seuraava huolto käsittää tulpien vaihdon. Surettaa...
Avatar
akutus
Viestit: 59
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 4:56 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja akutus »

g4hdne kirjoitti:Jos näillä oireilla tulee jotain mieleen niin todella mielläni kuuntelen.
tiedä sitten olenko kaukana todellisuudesta leijailemassa, mutta joskus moista paukahtelua ilmeni kun oli sytkä väärässä asennossa ja en muista oliko viestikejussa puhetta moisesta? :/

//@
Daimler DoubleSix | S3 | 1987
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eri osa?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

BRG kirjoitti:
Eri puolat näyttää olevan XJ8:ssa ja S-Typessä, seuraavan firman sivuilta löytyy molemmat versiot:

http://www.autopartswarehouse.com/

XJ:n puolat näyttää olevan aika paljon kalliimpia, ainakin tuossa puljussa.
Jep, en heti löytänyt kovin edullisesti mistään, mutta ainakin näissä n. £50 hintaisissa joiden tilaamista harkitsen (eikös joku sanonut, että noiden elinikä on noin 100.000 mailia?) on mukana se kumitötterö myös, sitä uudempaa mallia. Ne kai maksaa erikseen jotain £6-10.

Tietääkös joku pääkaupunkiseudulla luotettavan ja edullisen paikan, jossa noi voisi testata, ettei mene uskon varassa?

-Jakuvaari

Jk. Ei olisi tarkoitus ottaa tätä uusinta autoa sinne Vanajanlinnaan...vaikka harrasteauto tästäkin näyttää tulevan! ;-)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
mika_itte
Viestit: 26
Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 11:22 pm

Puolavikako

Viesti Kirjoittaja mika_itte »

Viimeaikoina olen ollut havaitsevinani liikennevaloissa tyhjäkäynnillä pientä epätasaisuutta, joka tuntuu kuljettajan penkissä. Tämän huomaa etenkin kylmällä moottorilla.

Bensan kulutus näyttäisi myös kasvaneen hieman. Voisiko nämä johtua puolaviasta?
Mika

XJ8 4.0 -99 Executive BRG
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Paljonko teidän autoilla on ajettu?

Mielestäni XJ8 hytkyy itselläni myös jonkin verran (ei kylläkään siten että amalgaamit alkavat putoilemaan). Autolla ajettu 107tkm.

XK8 taas ei hytky yhtään, ajettu 152tkm.

Koneet ovat molemmat siis 4.0 litraisia.

Täytyy seurailla, mutta sehän kuuluu tähän harrastukseen :) Jos ei olisi seurailtavaa, niin jo olisi tylsä harrastus :wink:
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
mika_itte
Viestit: 26
Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 11:22 pm

Viesti Kirjoittaja mika_itte »

Mittariin tuli juuri 118 tkm.
Mika

XJ8 4.0 -99 Executive BRG
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Katsotaan

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kilsoja autolla on vasta vaivaiset 215 tkm. :)

Mutta ikää on kohta 10 vuotta ja jos nämä puolat ovat kulutusosia, niin luulisi sen, jos kaikki 8 kpl olisivat edelleen iskussa olevan jo melkoinen ihme.

Eli aion kyllä hommata uudet ja kertoa sitten, miten tilanne kehittyy.

Oleellinen ero tilanteessa on se, ettei auto varmasti tehnyt tätä vielä viime syksynä. Ne pienet nykäisyt ovat sen verran selkeitä jos vaihde on päällä.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
g4hdne
Viestit: 32
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja g4hdne »

Eli mutkien kautta voittoon, syynä yleisesti täällä arveltu vika, repsikan puolat vaihtoon ja samalla kaikki tulpat, asia korjaantu. Valitettavasti vaan liian myöhään eli oli rikkonut tuon puoleisen katalysaattorin....
Nyt vaihtaa hyvin eikä jää välivaiheeseen, samoin liikkeelle lähtö tapahtuu niinkuin kuuluukin.
V-M L
S-type 3.0 -99
Vastaa Viestiin