Kesäkumit tulisi kai piakkoin laittaa alle, mutta auton oma tunkki ei oikein innosta. Siispä hallitunkkia ostamaan,mutta,mutta mistäköhän tuon uskaltaa ko.laitteella nostaa ilmaan ?
Toinen kysymys: akun joutunen uusimaan,mutta kaupasta ei tunnu löytyvän 60Ah suurempaa akkua,joka mahtuisi pellin sisään (edellisen kerran ostin tuon kokoisen,mutta lisäteho tuntuisi talvella,ja miksei nytkin kun pientä sähkövuotoa metsästetään, tarpeelliseta), eli minkä kokoisilla akulla starttailette ja riittääkö teho?
men
katin nosto ja akku
katin nosto ja akku
XJ40 3,6 -89
Akkutunkki
Varta -merkkisen akun hommasin viime talveksi. Laadukas tuntuu olevan ja uutta tekniikkaa. Olen tyytyväinen. Enää ei tyhjene akku yön aikana parkkihallissa. Hiukan normaalia hinnakkaampi tosin. Taisi olla 80 euroa.
Käsittääkseni hallitunkin voi asettaa normaalien tunkkipaikkojen lisäksi etu- ja takapalkin alle, käyttäen esim. laudanpalaa välissä pehmentämässä kosketusta. Näin saadaan esim. molemmat etupyörät yhtäaikaa irti maasta.
Itselläni on 2000 kg nostava hallitunkki. Varmistuspukit kannattaa tietysti aina asettaa auton alle, eikä työskennellä pelkän tunkin varassa.
Käsittääkseni hallitunkin voi asettaa normaalien tunkkipaikkojen lisäksi etu- ja takapalkin alle, käyttäen esim. laudanpalaa välissä pehmentämässä kosketusta. Näin saadaan esim. molemmat etupyörät yhtäaikaa irti maasta.
Itselläni on 2000 kg nostava hallitunkki. Varmistuspukit kannattaa tietysti aina asettaa auton alle, eikä työskennellä pelkän tunkin varassa.
XJ40, -89, USA -versio
3,6
3,6
Onhan siinä toki laturi,mutta parin km:n kertasuorituksella kovilla pakkasilla ja tietysti puhaltimet täysillä tuppaa tuo pikku akku tyhjenemään.
Ongelmahan tosiaan on, että pellin sisään ei juuri suurempaa saa.
Kokeilenpa sitä Blue Catin suosittelemaa Varta -merkkistä.
Ai niin sievästi nousi hallitunkilla. Kiitokset !
Ongelmahan tosiaan on, että pellin sisään ei juuri suurempaa saa.
Kokeilenpa sitä Blue Catin suosittelemaa Varta -merkkistä.
Ai niin sievästi nousi hallitunkilla. Kiitokset !
XJ40 3,6 -89
66Ah
Kakkossarjalaisen XJ:n omistajan käsikirjaa lukiessa kiinnittyi huomio siihen, että opus kertoi auton akuksi "Lucas 12 volt 66 AH Pacemaker CP11/8 (L.H. Drive)"
Oliko Lucaksella käytössään brittiampeeri? (vrt. brittien bhp, tosin viittaa bruttoon
Sitä miten 66Ah mahtui silloin samoihin kuoriin, en tiedä, mutta eikös nykyään tuon kokoisena saa 70Ah tai 75Ah akkuja? Mulla on ainakin mielestäni E-typessä Boschin 70Ah:n akku, joka on aavistuksen ahdas, muta menee paikoilleen ilman väkivaltaa.
-Jakuvaari
JK. Ilmeisesti myöhemmin autoissa oli tosiaan vain 60Ah akut. Hieman ihmetyttää kun luulis, että sähkölaitteiden määrä lisääntyi koko ajan.
Oliko Lucaksella käytössään brittiampeeri? (vrt. brittien bhp, tosin viittaa bruttoon
Sitä miten 66Ah mahtui silloin samoihin kuoriin, en tiedä, mutta eikös nykyään tuon kokoisena saa 70Ah tai 75Ah akkuja? Mulla on ainakin mielestäni E-typessä Boschin 70Ah:n akku, joka on aavistuksen ahdas, muta menee paikoilleen ilman väkivaltaa.
-Jakuvaari
JK. Ilmeisesti myöhemmin autoissa oli tosiaan vain 60Ah akut. Hieman ihmetyttää kun luulis, että sähkölaitteiden määrä lisääntyi koko ajan.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________