katin nosto ja akku

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
jagmen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 6:10 pm
Paikkakunta: Kokkola

katin nosto ja akku

Viesti Kirjoittaja jagmen »

Kesäkumit tulisi kai piakkoin laittaa alle, mutta auton oma tunkki ei oikein innosta. Siispä hallitunkkia ostamaan,mutta,mutta mistäköhän tuon uskaltaa ko.laitteella nostaa ilmaan ?
Toinen kysymys: akun joutunen uusimaan,mutta kaupasta ei tunnu löytyvän 60Ah suurempaa akkua,joka mahtuisi pellin sisään (edellisen kerran ostin tuon kokoisen,mutta lisäteho tuntuisi talvella,ja miksei nytkin kun pientä sähkövuotoa metsästetään, tarpeelliseta), eli minkä kokoisilla akulla starttailette ja riittääkö teho?

men
XJ40 3,6 -89
finnjag
Viestit: 31
Liittynyt: To Elo 31, 2006 5:21 pm
Paikkakunta: Springfield, Ohio, USA

Viesti Kirjoittaja finnjag »

Siella on sellaiset neliskulmaiset palkit auton alla, mihin se auton oma tunkki sopii. Sinne van hallitunkki alle ja auto ylos. Akusta en osaa valitettavasti sanoa mitaan, koska en ole joutunut vaihtamaan.
Mikko
Avatar
akutus
Viestit: 59
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 4:56 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja akutus »

heh, tosiaan pari kertaa olen joutunut auton omaa tunkkia käyttämään kun joku #@%/6 kateellinen pas#&% on päästänyt ilmat eturenkaasta.
ei ole mitään herkkua veivata keulaa ylös jotta ilma jaksaa asettua renkaaseen.
Daimler DoubleSix | S3 | 1987
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
Avatar
Blue Cat
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:47 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski

Akkutunkki

Viesti Kirjoittaja Blue Cat »

Varta -merkkisen akun hommasin viime talveksi. Laadukas tuntuu olevan ja uutta tekniikkaa. Olen tyytyväinen. Enää ei tyhjene akku yön aikana parkkihallissa. Hiukan normaalia hinnakkaampi tosin. Taisi olla 80 euroa.

Käsittääkseni hallitunkin voi asettaa normaalien tunkkipaikkojen lisäksi etu- ja takapalkin alle, käyttäen esim. laudanpalaa välissä pehmentämässä kosketusta. Näin saadaan esim. molemmat etupyörät yhtäaikaa irti maasta.
Itselläni on 2000 kg nostava hallitunkki. Varmistuspukit kannattaa tietysti aina asettaa auton alle, eikä työskennellä pelkän tunkin varassa.
XJ40, -89, USA -versio
3,6
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja ML »

Kyllä se 60Ah akku on ihan riittävä -talvellakin, onhan autossasi laturi :lol:
Itse vaihdoin viime talvena, taisi olla 62Ah (xj40 -91). Eikä sinne pellin alle isompi mahdukkaan...
jagmen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 6:10 pm
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jagmen »

Onhan siinä toki laturi,mutta parin km:n kertasuorituksella kovilla pakkasilla ja tietysti puhaltimet täysillä tuppaa tuo pikku akku tyhjenemään.
Ongelmahan tosiaan on, että pellin sisään ei juuri suurempaa saa.
Kokeilenpa sitä Blue Catin suosittelemaa Varta -merkkistä.
Ai niin sievästi nousi hallitunkilla. Kiitokset !
XJ40 3,6 -89
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

66Ah

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kakkossarjalaisen XJ:n omistajan käsikirjaa lukiessa kiinnittyi huomio siihen, että opus kertoi auton akuksi "Lucas 12 volt 66 AH Pacemaker CP11/8 (L.H. Drive)"

Oliko Lucaksella käytössään brittiampeeri? (vrt. brittien bhp, tosin viittaa bruttoon ;-)

Sitä miten 66Ah mahtui silloin samoihin kuoriin, en tiedä, mutta eikös nykyään tuon kokoisena saa 70Ah tai 75Ah akkuja? Mulla on ainakin mielestäni E-typessä Boschin 70Ah:n akku, joka on aavistuksen ahdas, muta menee paikoilleen ilman väkivaltaa.

-Jakuvaari

JK. Ilmeisesti myöhemmin autoissa oli tosiaan vain 60Ah akut. Hieman ihmetyttää kun luulis, että sähkölaitteiden määrä lisääntyi koko ajan.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin