Hei !
Kertoilin jo joku aika sitten käynnistyksenesto ongelmastani. Nyt olen tarkkaillut tilannetta ja auto toimii seuraavasti:
Kun akku on täyteen ladattu antaa "ajoaikaa" 4-5 päivää, jonka jälkeen käynnistyksenesto reistailee jälleen. Jännite ilmeisesti laskee akussa tietyn kriittisen rajan alle. Kun tarkkailen jännitemittaria niin käynnistettäessä se "hakee" pitkään tasoa ja n. 30 sekunnissa nousee oikeaan jännitteeseen. Ratkaisuna olen ajatellut automaattilaturia ja isompaa 80 AH akkua, mutta kävi myös mielessä olisko jänitteen säätäjässä (onko sellainen Jagessa) ongelmaa. Onko kellään ongelmaa virran kanssa? Akku on mitattu ja lataus myös OK. Ohivuotoa on, mutta niin pientä että tuskin havaitsee mittarilla. Vastauksista kiittäen !
Vastatuuli
Toimii ei toimi!
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
Toimii ei toimi!
Jaguar Xj40 4.0S -94
Vaikka en Jaggeja vielä hyvin tunnekkaan, mutta vastaan silti Jos epäilet jännitteensäädintä, niin ota/ottakaa ja mitatkaa jännite akun napojen väliltä auton käydessä tyhjäkäyntiä. Jännitteen pitäisi olla vähintään 13,5 volttia ja kierroksilla n. 14,5. Jos se jää jonnekkin 12V ja alle niin säädin/hiilet tms. on todennäköisesti tullut tiensä päähän. Täydellä akulla ajelee kyllä ilman lataustakin jonkin aikaa, mutta 4-5 päivää on jo aika paljon.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
Uusia konsteja!
Hei !
Mittaukset näyttäs laturille synninpäästöä, mutta seuraavaksi aloin epäillä akkua ja totesin sen olevan Saksan jäljiltä (myyjän oivallus) 63 Ah. Surffailu akkkuvalmistajien sivuilla kertoili, että Jagge kaipaa vähintään 88 Ah akun. Itsekin ajatttelen että 63 Ah on aika vähän kun on iso kone ja noita sähkövempaimiakin riittää. En ole vieläkään vakuuttunut, että ongelma olisi ratkaistu hankkimallani 100 Ah:n akulla (mahtui pienellä järjestelyllä) - "ajoaikaa" se kyllä varmaan antaa. Pitää seurata tilannetta sillä volttimittari on toisinaan hyvinki levoton varsinkin kun laittaa puhaltimen täysille.
T:Vastatuuli
Mittaukset näyttäs laturille synninpäästöä, mutta seuraavaksi aloin epäillä akkua ja totesin sen olevan Saksan jäljiltä (myyjän oivallus) 63 Ah. Surffailu akkkuvalmistajien sivuilla kertoili, että Jagge kaipaa vähintään 88 Ah akun. Itsekin ajatttelen että 63 Ah on aika vähän kun on iso kone ja noita sähkövempaimiakin riittää. En ole vieläkään vakuuttunut, että ongelma olisi ratkaistu hankkimallani 100 Ah:n akulla (mahtui pienellä järjestelyllä) - "ajoaikaa" se kyllä varmaan antaa. Pitää seurata tilannetta sillä volttimittari on toisinaan hyvinki levoton varsinkin kun laittaa puhaltimen täysille.
T:Vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94