S-type R kysymyksiä.

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

S-type R kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

eli auto on s-type R ja sen perästä olis kysymys. eli onko tehtaalta tullessa lukko ja millanen lukko mahtaa olla kyseessä? entä millaisilla välityksillä noita on lähtenyt tehtaalta? oma auto vm02.
Millaisia lastuja kyseiseen peliin on tarjolla ja paljon tuottavat tehoa? mistä pakoputkistoja ja voittaako tällä jotain?
mikä et R:än alkuperäisissä vanteissa on?
Mistä kannattaa uutta tuulilasia etsiä? hinta?
mistä kovempi alusta ja jonkunverran matalempi?
s-type R
JaVa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 1:40 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JaVa »

Onneksi olkoon R:sta!

Täältä voi aloittaa virivirityksen:

http://www.arden.de/aade/index.php?num_sprache=48
http://www.jaguarxp.com/default.htm

Laita ihmeessä jatkossa tietoja projektistasi. Ainakin allekirjoittanut olisi kiinnostunut :wink:

JaVa
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

Huomenna olisi tarkoitus asentaa alle uudet kromivanteet ja sitten ryhtyä tilailemaan palikkaa autoon. voin laittaa muutaman kuvan autosta huomenna. ajanut nyt 4500km ja auto tuntuu todella upealta, ajettavuus on todella hyvä ja remmi surraa mukavasti 8) Laatikko pelaa upeasti, lievä pettymys on auton alusta jotenkin odottaa hieman jäykempää mutta toki sitten taas ajettavuus kärsii...
s-type R
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

PRIEST kirjoitti:lievä pettymys on auton alusta jotenkin odottaa hieman jäykempää mutta toki sitten taas ajettavuus kärsii...
tuskinpa ajettuavuus, mutta mukavuus! :wink:
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

stefanantinaho kirjoitti:
PRIEST kirjoitti:lievä pettymys on auton alusta jotenkin odottaa hieman jäykempää mutta toki sitten taas ajettavuus kärsii...
tuskinpa ajettuavuus, mutta mukavuus! :wink:
juu näin juuri :lol:

tollaset huomenna pitäs sovitella: http://s11.photobucket.com/albums/a200/ ... xxxxxl.gif
saa nähdä mahtuuko ku viimeks 18'' kromit ei mennyt takaa oli et hieman väärä. sit pitää seuraavaksi tilata varmaan 19''
s-type R
Sakke
Viestit: 5
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:09 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: S-type R kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Sakke »

PRIEST kirjoitti:eli auto on s-type R ja sen perästä olis kysymys. eli onko tehtaalta tullessa lukko ja millanen lukko mahtaa olla kyseessä? ...Mistä kannattaa uutta tuulilasia etsiä? hinta?
mistä kovempi alusta ja jonkunverran matalempi?
Tervehdys, ja onnittelut hienon auton hankinnasta! Pari nopeaa vastausta: ei lukkoa eli kompuutteri hoitelee jarrujen kera "lukon" virkaa...ei tietenkään yhtä nätisti; ainoa "paha" puute ärrässä 8). Esim. Tuulilasivarikolta saanet tuulilasin (Pilkington, lämmitys jne.) reiluun viiteen hunttiin, nimimerkki 'kokemusta on' viime talvelta kivan kiveniskemän suhteen. Arden tosiaan myy alustasettiä, mutta taitaa olla CATSin takia hinnoissaan. Ardenin lisäksi ainakin seuraavat (britti)puljut myyvät ECU-upgradeja, mutta tuskin löytyy paikallista edustusta? :

http://www.paramount-performance.com./a ... rades.html
http://www.racinggreencars.com/modern/p ... oductID=65

t. Sakke
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

http://s11.photobucket.com/albums/a200/ ... Stype%20R/

muutama kuva uudella rengastuksella. dunlopit tietty :wink:
seuraavaksi hankinta listalla kyllä alustasarja. vanteet siis 18'' ja sopivat hyvin kun on et kunnossa. kiitoksia http://www.th-kumi.fi/ yritykselle hyvästä palvelusta! auto kuvissa hieman likainen...
s-type R
Sakke
Viestit: 5
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:09 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sakke »

Onneksi noi kromit nyt ei ihan hirveen levottomat ole sentään luonteeltaan :wink: ... toisaalta kissaan ei (ehkä?) sovikaan mikään paukkukova alusta, koska tyyli/painopiste/koko kuitenkin määrää vähän liikehtimisen luonnetta rauhallisempaan suuntaan...
JaVa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 1:40 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JaVa »

Eikös se R:n sähköalusta pitäisi tuunautua matkaustusnopeuden mukaan? Eli tarvittaessa mutkiin voi mennä lujempaa :wink:

-JaVa
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

paljon maksaa kaikki jarrukamat ärrään? levyt+palat? kannattaako tilata maailmalta? ja miten jos itse asentaa ne niin pitääkö ilmoittaa kompuutterille että nyt on uudet palat ja levyt??
s-type R
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Moro

Veikkaan ettei ainaaan kannata Inchcapelta hakea. Esimerkiksi XJR:n (X308) originaalit etulevyt maksaa noin 400€ ja palat reilut 150€. Jos sulla on Brembon jarrut niin etulevyistä saa pulittaa maahantuojalla muistaakseni vajaat 1000€. Nämä hinnat on noin vuoden takaa, joten voi olla muuttuneet mutta hintahaarukka lienee suunnilleen sama.

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

juu jarruremontti edessä talvella kun laitan auton seisontaan, ajelen vain kesäisin sillä. mistä saisi tarkempaa tietoa moottorin männistä ja kangista? onko maailmalla tupla turbotettuja ärriä? miten laatikon kesto? ja saako mistään lukkoperää?
s-type R
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Ite ostin palat Espoon Fixuksesta. Merkki on Ferodo jota ainakin itse pidän laatumerkkinä. Hinta 55€. Levyt ostin Brittiosasta. Merkkiä en muista mutta takuutuote ja hinta vajaa 200€

Noista muista. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä esimerkiksi Ardeniin tai vastaavaan viritysputiikkiin, varsinkin jos oot valmis polttamaan enemmänkin kuulaa lisätehojen hankkimiseen. Käsittääksini sun auto on kompressoriahdettu, joten tuplaturbojen asentaminen voi olla isompi operaatio. Lisätehoja saanee vaihtamalla Eatonin kompressorin Lysholmin ruuviversioon. Itse olen yrittänyt kysellä hintoja ja omaani soveltuvaa mallia Lysholilta mutta eivät ole meieihini vastanneet. Lomafiiliksissä vissiin sielläkin jo ollaan. Jos joku on tietoinen tuosta Lysholmista X308 XJRään niin kertokaa ihmeessä. Ertyisesti hinta kiinnostaa - se nimittäin todennäköisesti saa minut pitäytymään Eatonissa ;)

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

no ei tullut jarruremontti kalliiksi! pitää itsekin hakea tuolta kamoja. juu lisäpotkua kaipaa kyllä kovasti 8) katsotaan mitä talven aikana tapahtuu...
s-type R
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

PRIEST kirjoitti:no ei tullut jarruremontti kalliiksi! pitää itsekin hakea tuolta kamoja. juu lisäpotkua kaipaa kyllä kovasti 8) katsotaan mitä talven aikana tapahtuu...
Aika edullisia olivat osat. Nyt on noin tuhat kilometriä takana ja jarrut on toimineet oikein hyvin.
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

dodii.
jarruremppa takana ja hyvin toimii kiitos karaasin!
samalla vaihdettiin paisuntasäiliö kun se alkoi vuotamaan.
nyt pysähtyy!
nyt selvittelemään jos jotenkin sais lukkoperän ja vähän potkua enemmän kiukaasta!
s-type R
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

niin ja myös paisuntasäiliö korjattiin samassa remontissa.

saako mistään suomenkielisiä manuaaleja styperään?
s-type R
Vastaa Viestiin