s-type engine failsafe mode

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Pekejagge
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 12:55 pm
Paikkakunta: Espoo

s-type engine failsafe mode

Viesti Kirjoittaja Pekejagge »

kissa rupesi v2lemaan ja väläyttelee 'engine failsafe modea' jolloin moottori ilmeisesti menee limping-modeen eli ei paljon anna tehoja. Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Kone (4.0 v8) toimii ihan normaalisti ennen tuota varoitusta. Ei mitään yskimisiä tai muuta ihmeellistä. Googlettamalla löytyi jotain keskustelua jarrupolkimen anturista.. Lienee keikka inchcapen testeriin ja arpomista osien vaihdosta
S-type v8 2000
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Luulisin että vikakoodin luvulla kannattaa aloittaa. Eiköhän se ainakin ohjaa oikeaan suuntaan vianetsinnässä. Vikakoodit kannattaa ehkä tarkastaa nimenomaan maahantuojalla tai jossakin missä on virallinen Jaguarille tarkoitettu testeri. Normaali OBD2-vehjes ei välttämättä anna vastausta. Jonkin verranhan tuosta maahantuojan käynnillä köyhtyy mutta kuitenkin.
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Pekejagge
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 12:55 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pekejagge »

Testerissä käynti ja vikakoodin nollaus selvitti tilanteen onneksi. Kuulemma kaasupolkimen asento ei välittynyt eteenpäin. Korjausvaihtoehdoiksi annettin kaasupolkimen tai johtosarjan vaihto. Halvempi eli polkimen vaihto oli 600€ luokkaa
S-type v8 2000
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Ihanan kallista

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Pekejagge kirjoitti:Testerissä käynti ja vikakoodin nollaus selvitti tilanteen onneksi. Kuulemma kaasupolkimen asento ei välittynyt eteenpäin. Korjausvaihtoehdoiksi annettin kaasupolkimen tai johtosarjan vaihto. Halvempi eli polkimen vaihto oli 600€ luokkaa
Kävi mielessä kun aikanaan koeajoin uutta S-typeä, että kyllä mekaniikka on joissakin asioissa mukavampaa kuin elektroniikka! Kaasupolkimen asento välittyy varmudella konehuoneeseen, E-typessä kun ei ole tuohon käytetty edes vaijereita, vaan terästankoja ja vipuja!

Kyllähän nää nykysysteemit on hienoja kun kaikki toimii, mutta sitten kun ei toimi, onkin helvetti irti!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin