Vikakoodit
Vikakoodit
Hei!
Auto: S-Type 3.0, vm 2000, autom.
Auton tyhjäkäynnissä on ilmennyt muutaman kerran kostealla säällä ongelmia. Tyhjäkäynti on ollut hieman ontuvaa, ja hieman tavalista matalampaa (n.600-800rpm), tuntuen myös täryytyksenä autossa. Auto on myös sammunut kaksi kertaa risteysalueella. Kuitenkin auton ollessa liikkeessä on kaikki toiminut kuten pitää, polttoaineen kulutuksessakaan ei ole huomattu nousua.
Auto käytettiin paikallisessa merkkihuollossa jossai löytyi kaksi vikakoodia:
P0171 ja P0174
Huollossa ei kuitenkaan osattu tarkkaan sanoa mitä nämä vikakoodit tarkoittavat (huollon mukaan mahdollisesti katalysaattorin toiminta tai imuvuoto)
Olisiko teillä tarkempaa selitystä noille vikakoodeille?
Auto: S-Type 3.0, vm 2000, autom.
Auton tyhjäkäynnissä on ilmennyt muutaman kerran kostealla säällä ongelmia. Tyhjäkäynti on ollut hieman ontuvaa, ja hieman tavalista matalampaa (n.600-800rpm), tuntuen myös täryytyksenä autossa. Auto on myös sammunut kaksi kertaa risteysalueella. Kuitenkin auton ollessa liikkeessä on kaikki toiminut kuten pitää, polttoaineen kulutuksessakaan ei ole huomattu nousua.
Auto käytettiin paikallisessa merkkihuollossa jossai löytyi kaksi vikakoodia:
P0171 ja P0174
Huollossa ei kuitenkaan osattu tarkkaan sanoa mitä nämä vikakoodit tarkoittavat (huollon mukaan mahdollisesti katalysaattorin toiminta tai imuvuoto)
Olisiko teillä tarkempaa selitystä noille vikakoodeille?
S-Type 3.0 -00
Opel Regent Cab -35
Opel Regent Cab -35
Kyseessä on mitä todennäköisimmin sytytyksen puolat. Aiheesta on tällä foorumilla ollut juttua aiemminkin. Oma S-Typeni on tehnyt tismalleen samaa pari kertaa. Aion tilata nyt uudet tuplat, puolat ja kumihatut, niin ei tarvitse sitten ihmetellä sadekeleillä:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd ... 8/48126226
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd ... 1/48126227
Nuo kannattaa vaihtaa heti kun ongelmia tulee, koska muuten tuloksena voi olla hajonnut katti.
-Juha
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd ... 8/48126226
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd ... 1/48126227
Nuo kannattaa vaihtaa heti kun ongelmia tulee, koska muuten tuloksena voi olla hajonnut katti.
-Juha
S-Type Executive 3.0 -01
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Hakua kyllä käytin, mutta hieman turhan nopeaa silmäilin läpi, ja jäi huomaamatta tuo keskustelun loppuosa jossa oli asiaa vastaavista oireista.
Pitänee käyttää auto paikallisessa autosähkössä ja mittauttaa nuo puolat. Merkkiliikkeen mukaan vikakoodi on "molemmilta puolilta moottoria", joten ilmeisesti muutama puola odottaa vaihtoa. Paljon muuta he eivät vikaan osanneet sanoa
Pitänee käyttää auto paikallisessa autosähkössä ja mittauttaa nuo puolat. Merkkiliikkeen mukaan vikakoodi on "molemmilta puolilta moottoria", joten ilmeisesti muutama puola odottaa vaihtoa. Paljon muuta he eivät vikaan osanneet sanoa
S-Type 3.0 -00
Opel Regent Cab -35
Opel Regent Cab -35
Re: Vikakoodit
Jag-loversin vikakoodilistan mukaan:KalleT kirjoitti: Auto käytettiin paikallisessa merkkihuollossa jossai löytyi kaksi vikakoodia:
P0171 ja P0174
Huollossa ei kuitenkaan osattu tarkkaan sanoa mitä nämä vikakoodit tarkoittavat (huollon mukaan mahdollisesti katalysaattorin toiminta tai imuvuoto)
Olisiko teillä tarkempaa selitystä noille vikakoodeille?
P0171 - Fuel Trim System Lean Bank 1
P0174 - Fuel Trim System Lean Bank 2
mutta eipä tuosta paljon viisastu että miksi. Laiha seos. Lambda? Imupuolen vuoto? ECU seonnut? Voi olla tuo puolajuttukin, en minä tiedä sen enempää kuin merkkiliikkeen asiantuntijakaan, eli siis osaa lukea ne vikakoodit ja siihen taidot loppuu. Ja nuo koodithan voivat olla tulleet sinne riippumatta tästä kertomastasi viasta, joskus aiemmin.
Vikakoodit löytyy siis:
http://www.jag-lovers.org/obd.php
Köpi
Samat oireet, mutta tyhjäkäynti oli kyllä normaali kierroksilla. Potkiskeli vaan välillä.
Inchapen lukemissa vikakoodeissa oli kyllä selvästi näkyvissä selitys puolan viallisuudesta ja mikä sylinteri. Itse puola kustansi 50-60 EUR, mutta oli tietenkin juuri se sylinteri jonka päältä imusarja pitää purkaa ennen kuin pääsee käsiksi. Koko homma maksoi n. 300 EUR.
Ongelmana vikakoodissa on kuulemma, että se kertoo vain ensimäisen vika havainnon per sylinterilohko eli samassa lohkossa voi olla useampikin viallinen puola vaikka vain yksi vikilmoitus.
Odotellaan nyt seuraavaa konepesua, josko vika häipyi.
Inchapen lukemissa vikakoodeissa oli kyllä selvästi näkyvissä selitys puolan viallisuudesta ja mikä sylinteri. Itse puola kustansi 50-60 EUR, mutta oli tietenkin juuri se sylinteri jonka päältä imusarja pitää purkaa ennen kuin pääsee käsiksi. Koko homma maksoi n. 300 EUR.
Ongelmana vikakoodissa on kuulemma, että se kertoo vain ensimäisen vika havainnon per sylinterilohko eli samassa lohkossa voi olla useampikin viallinen puola vaikka vain yksi vikilmoitus.
Odotellaan nyt seuraavaa konepesua, josko vika häipyi.
t. Esko S-Type
Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Vähän tähän liittyen
Tyhjäkäyntiin liittyen, oma 3-litraiseni tekee käynnistyksen jälkeen mielellään sitä, että tyhjäkäynti lähtee soutamaan tietyissä tilanteissa. Esimerkiksi näin:
1. Käynnistää auton kylmänä ja lähtee heti liikkeelle
2. Ajaa parkkihallin kierreramppia jarruttaen alas
3. Tyhjäkäynti alkaa vaeltaa 600<->1200 rpm, kun auto mataa ramppia pitkin
Työpaikan parkki on läheisessä parkkitalossa, joten tuo tilanne tulee usein vastaan. Ongelmaa ei esiinny, jos antaa tyhjäkäynnin tasaantua normaaliksi käynnistyksen jälkeen ennen liikkeelle lähtöä (eli sehän nousee alussa fordmaiseen tyyliin 1500 kierrokseen ja laskee siitä normaaliin n. 700-800 muutamassa kymmenessä sekunnissa). Tämä on vaeltaminen ilmeisesti ominaisuus eikä vika? Auto on automaatti.
-Juha
1. Käynnistää auton kylmänä ja lähtee heti liikkeelle
2. Ajaa parkkihallin kierreramppia jarruttaen alas
3. Tyhjäkäynti alkaa vaeltaa 600<->1200 rpm, kun auto mataa ramppia pitkin
Työpaikan parkki on läheisessä parkkitalossa, joten tuo tilanne tulee usein vastaan. Ongelmaa ei esiinny, jos antaa tyhjäkäynnin tasaantua normaaliksi käynnistyksen jälkeen ennen liikkeelle lähtöä (eli sehän nousee alussa fordmaiseen tyyliin 1500 kierrokseen ja laskee siitä normaaliin n. 700-800 muutamassa kymmenessä sekunnissa). Tämä on vaeltaminen ilmeisesti ominaisuus eikä vika? Auto on automaatti.
-Juha
S-Type Executive 3.0 -01
Ei ole tullut hirveästi tilattua ulkomailta, joten onko jollain arviota/kokemusta kauanko tilauksen toimituksessa menee suomeen tuolta http://www.britishparts.co.uk:sta, huoltoaika kun olisi tarjolla jo 27.8 maanantaina (ei merkkihuolto: puolien tarkastus ja korjaus.). Hinta kun ei ole paha, niin mukavampi ne tuolta briteistä olisi tilata kuin hakea paikallisesta merkkiliikkeestä, liekö heilläkään niitä välttämättä täällä hyllyssä.
Tänään auto nyki myös ajon aikana.
Edit: Mainostavat Euro 48 Deliveryä, mikä ilmeisesti tarkoittaisi nopeahkoa toimitusta, mikäli heillä vain on tavaraa hyllyssä.
Tänään auto nyki myös ajon aikana.
Edit: Mainostavat Euro 48 Deliveryä, mikä ilmeisesti tarkoittaisi nopeahkoa toimitusta, mikäli heillä vain on tavaraa hyllyssä.
Viimeksi muokannut KalleT, Pe Elo 17, 2007 8:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S-Type 3.0 -00
Opel Regent Cab -35
Opel Regent Cab -35
Nopeaa on!
Jep, tilasin tuolta ensimmäistä kertaa koskaan noin viikko sitten. Laitoin netistä tilauksen perjantaina ja sain sähköisen vahvistuksen. Maanantaina sain (tosin käyttökelvottoman) DHL lähetysnumeron ja perjantaina paketti tuli (19,5kg) perille turvallisesti. Osat ovat mitä pitikin ja hinta hyvin kohtuullinen.
-Jakuvaari
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Tein myös itse ensimmäistä kertaa tilauksen ko. firmasta viime viikolla. Sähköpostiin tuli Duncanilta nopeat ja selvät vastaukset ja tilaus ja postitus tapahtui samana päivänä eli viime torstaina. Osa oli perillä jo maanantaiaamuna. Kyseessä oli siis ilmastointikompuran alipainekytkin JLM1260, josta Inchcape pyysi 197 € ja 1-2 viikon toim.aika. Itselle osa tuli siis muutamassa päivässä postikuluineen 60 €. Kytkin laitettiin heti eilen tiistaina paikalle Autotekniikka Finlandissa Juvanmalmilla ja samalla koepaineistus (ei vuotoja) ja täyttö. Nyt taas palelee.
jonne
XJS 4.0L -91/-92
XJS 4.0L -91/-92
Britishparts
Oma tilaukseni British Partsista viime kuussa viipyi matkalla kaksi viikkoa, koska yksi osa oli Backorder-tilassa viikon verran. Kun paketti saatiin matkaan, tuli se DHL:llä perille vajaassa viikossa ja sisältö oli se mitä pitkin. Suosittelen.
S-Type Executive 3.0 -01