X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Terves!
Onkohan tuossa minun keväällä hankkimassani Äksässä vikaa vakkarissa, vai onko laite muuten vain laaduton tekele.
Asetettu nopeus näet vaeltelee ärsyttävästi, jopa +/- 10km/h mutkaisella tiellä n.90 vauhdeissa ja +/- 5km/h pääteillä 110 asetuksella.
Huollossa ei mitn vikaa testerillä havaittu.
Jos on muita diisseli X:n omistajia jaksolla, niin kokemuksia kyselisin
Nimim. Onko äksä kohta eksä
Onkohan tuossa minun keväällä hankkimassani Äksässä vikaa vakkarissa, vai onko laite muuten vain laaduton tekele.
Asetettu nopeus näet vaeltelee ärsyttävästi, jopa +/- 10km/h mutkaisella tiellä n.90 vauhdeissa ja +/- 5km/h pääteillä 110 asetuksella.
Huollossa ei mitn vikaa testerillä havaittu.
Jos on muita diisseli X:n omistajia jaksolla, niin kokemuksia kyselisin
Nimim. Onko äksä kohta eksä
Huomenta hyvät herrat
Huono homma jos asialle ei voi mitään.
Onkohan bensaversioissa samaa ongelmaa?
Jos tämä on vain dieselin "ominaisuus" , niin sitähän voisi yrittää korjata moottorinohjainta päivittämällä hieman terhakammaksi (lastuttamalla).
Olin nimittäin havaitsevinani parannusta , kun pistin EGR:n tukkoon. savutus väheni ja löpön kulutuskin aleni vajaan litran (6.4 => 5,6).
Uskomaton saasta muuten EGR-venttiilissä ja imusarjassa, lähes tukossa vaikka autolla on ajettu vasta 80t.
Onko kellään kokemusta lastutuksista? Turbotec Karala vaiko joku muu?
Huono homma jos asialle ei voi mitään.
Onkohan bensaversioissa samaa ongelmaa?
Jos tämä on vain dieselin "ominaisuus" , niin sitähän voisi yrittää korjata moottorinohjainta päivittämällä hieman terhakammaksi (lastuttamalla).
Olin nimittäin havaitsevinani parannusta , kun pistin EGR:n tukkoon. savutus väheni ja löpön kulutuskin aleni vajaan litran (6.4 => 5,6).
Uskomaton saasta muuten EGR-venttiilissä ja imusarjassa, lähes tukossa vaikka autolla on ajettu vasta 80t.
Onko kellään kokemusta lastutuksista? Turbotec Karala vaiko joku muu?
Moro!
Taitaa olla suuria eroja säätimissä mallien ja yksilöiden välillä. Kolmossarjalaisessa ei pelaa laisinkaan, joko on rikki tai sulake palanut ja sitten taas senturyssa on supertarkka, ylä- ja alamäet eivät poikkea tasaisesta suorasta ollenskaan.
Aki
Taitaa olla suuria eroja säätimissä mallien ja yksilöiden välillä. Kolmossarjalaisessa ei pelaa laisinkaan, joko on rikki tai sulake palanut ja sitten taas senturyssa on supertarkka, ylä- ja alamäet eivät poikkea tasaisesta suorasta ollenskaan.
Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
2,0d -04 vakkari
Moi,
minulla täsmälleen samanlainen tilanne ja alan 2 v. jälkeen jo tottua siihen. Kyseessä on valitettava ominaisuus.
Toisaalta on sekin parempi kuin esim. uudessa A6:ssa, joka lyö jarrut päälle alamäessä pitääkseen nopeuden just tasalukemassa..
minulla täsmälleen samanlainen tilanne ja alan 2 v. jälkeen jo tottua siihen. Kyseessä on valitettava ominaisuus.
Toisaalta on sekin parempi kuin esim. uudessa A6:ssa, joka lyö jarrut päälle alamäessä pitääkseen nopeuden just tasalukemassa..
x-type vakionopeus
Minulla on uudenkarhea x-type 2.0d farkku ja olen ollut siihen kovasti tyytyväinen. Ja mikä nykypäivänä tuntuu olevan varsin harvinaista, niin myös auton myyjä oli erittäin positiivinen kokemus.
No, ei niin hyvää ettei... eli tuo tasanopeuden säädin. Se on kyllä ärsyttävän hidastoiminen. Mäkeä saa puskea tosi pitkälle ylöspäin ennen kuin säädin alkaa painamaan kaasua. Ja tietysti, kun kiihdytys on vielä vaiheessa, loppuu mäki ja alkaa ryntäys.
Olen pohdiskellut asiaa ja tullut siihen mahdolliseen lopputulokseen, että kyseinen laite seuraa kierroslukua, eli säädin odottaa, että kierrokset laskevat tarpeeksi ennen kuin kaasua aletaan lisätä ja päinvastoin, mutta onkin viritetty bensiinimoottorin suuremman kierroslukualueen mukaan.
Onko kenelläkään faktatietoa säätimen toiminnasta ja/tai mahdollisuudesta parametrien muuttamiseen?
No, ei niin hyvää ettei... eli tuo tasanopeuden säädin. Se on kyllä ärsyttävän hidastoiminen. Mäkeä saa puskea tosi pitkälle ylöspäin ennen kuin säädin alkaa painamaan kaasua. Ja tietysti, kun kiihdytys on vielä vaiheessa, loppuu mäki ja alkaa ryntäys.
Olen pohdiskellut asiaa ja tullut siihen mahdolliseen lopputulokseen, että kyseinen laite seuraa kierroslukua, eli säädin odottaa, että kierrokset laskevat tarpeeksi ennen kuin kaasua aletaan lisätä ja päinvastoin, mutta onkin viritetty bensiinimoottorin suuremman kierroslukualueen mukaan.
Onko kenelläkään faktatietoa säätimen toiminnasta ja/tai mahdollisuudesta parametrien muuttamiseen?
x-type 2,0D -07 Winter Gold
Re: X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Pakko nostaa tämä ylös, oman vakkarin takia. Tai oikeastaan se ei tunnu edes vakkarilta rellun jälkeen, vaan kuminauha patentilla.
Joten ihmetyttää, miten näin laaduton laite voi olla tälläsessä autossa. laitat 80 alueella 90 vakkariin niin mittarin mukaan nopeus seilaa 80-95.(sama todettu ihan gps:n mukaan, ja tästä syystä sunnuntaina tuli myös sakko) Joka on minusta aika hurjan suuri alue. Eli et voi tuon kanssa ainakaan liikkua muun liikenteen tahdissa. Koska joko ajat sen alle, tai sitten ajat jo reilusti ylinopeutta. On meinaan tosi ärsyttävä ominaisuus. Auto on 07 x-type nimenomaan samalla koneella.
Muuten pidän auton ominaisuuksista ja nautin ajamisesta, mutta koska ajan vuodessa n.60 tuhatta. Tuo olisi aika olellinen asia minusta. Onko kellään tullut mitään ideoita, tietoa, millä tuon saisi paremmaksi.
Joten ihmetyttää, miten näin laaduton laite voi olla tälläsessä autossa. laitat 80 alueella 90 vakkariin niin mittarin mukaan nopeus seilaa 80-95.(sama todettu ihan gps:n mukaan, ja tästä syystä sunnuntaina tuli myös sakko) Joka on minusta aika hurjan suuri alue. Eli et voi tuon kanssa ainakaan liikkua muun liikenteen tahdissa. Koska joko ajat sen alle, tai sitten ajat jo reilusti ylinopeutta. On meinaan tosi ärsyttävä ominaisuus. Auto on 07 x-type nimenomaan samalla koneella.
Muuten pidän auton ominaisuuksista ja nautin ajamisesta, mutta koska ajan vuodessa n.60 tuhatta. Tuo olisi aika olellinen asia minusta. Onko kellään tullut mitään ideoita, tietoa, millä tuon saisi paremmaksi.
X-Type 2.0D -07
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Vastaus laatukysymykseen voi olla, että vakkari on rikki ja ei siten toimi oikein. Ei se noin toimi jos kunnossa.Islander kirjoitti:Pakko nostaa tämä ylös, oman vakkarin takia. Tai oikeastaan se ei tunnu edes vakkarilta rellun jälkeen, vaan kuminauha patentilla.
Joten ihmetyttää, miten näin laaduton laite voi olla tälläsessä autossa. laitat 80 alueella 90 vakkariin niin mittarin mukaan nopeus seilaa 80-95.(sama todettu ihan gps:n mukaan, ja tästä syystä sunnuntaina tuli myös sakko) Joka on minusta aika hurjan suuri alue. Eli et voi tuon kanssa ainakaan liikkua muun liikenteen tahdissa. Koska joko ajat sen alle, tai sitten ajat jo reilusti ylinopeutta. On meinaan tosi ärsyttävä ominaisuus. Auto on 07 x-type nimenomaan samalla koneella.
Muuten pidän auton ominaisuuksista ja nautin ajamisesta, mutta koska ajan vuodessa n.60 tuhatta. Tuo olisi aika olellinen asia minusta. Onko kellään tullut mitään ideoita, tietoa, millä tuon saisi paremmaksi.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Niin selvennetään sen verran, että tasaisella pinnalla se kyllä pitää nopeutensa ihan hyvin, mutta kun tulee mäkiä, tilanne karkaa käsistä. Nopeus pääsee laskemaan pahimmillaan sen 10 kilsaa tunnissa. Ja sitten ammutaan mäenpäällä hullunlailla sen 5 kilsaa yli, ennenkuin tilanne tasoittuu. Ongelma on siis vakkarin järjettömän hidas reagointi tilanteeseen.
Saakohan tuon patentin vaihdettua paremmaksi, vai pitääkö sitä vain sietää.
Suomen tiet kun ei ole kovinkään lättyjä oikein missään. Muutamia moottoriteitä lukuunottamatta, Turun motari ei kuulu siihen kastiin.
Saakohan tuon patentin vaihdettua paremmaksi, vai pitääkö sitä vain sietää.
Suomen tiet kun ei ole kovinkään lättyjä oikein missään. Muutamia moottoriteitä lukuunottamatta, Turun motari ei kuulu siihen kastiin.
X-Type 2.0D -07
Re: X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Moi!
Mitenhän tuo dieselin vakkari eroaa bensan vastaavasti, kun omassa -02 3.0 säädin pelaa moitteetta. Gps:ssän mukaan jyrkimmässäkään mäessä ei heitä kuin 1 km/h. Suoralla ja mutkissa pysyy asetetussa.
Mitenhän tuo dieselin vakkari eroaa bensan vastaavasti, kun omassa -02 3.0 säädin pelaa moitteetta. Gps:ssän mukaan jyrkimmässäkään mäessä ei heitä kuin 1 km/h. Suoralla ja mutkissa pysyy asetetussa.
Re: X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Vaimon auto on ollut samanlainen aina. Nopeus heittelee todella paljon mäkisellä osuudella, mutta tasaiseĺla pitää hyvin. 2.0d vm-04.
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Re: X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Ilmeisen paljon eroaa, tai en tiedä pitäisikö tuota käyttää 80 nopeudessa sitten nelosella, jos olisi tarkempi. Vitosella se ainakin seilaa kun juopunut merikapteeni.Vile123 kirjoitti:Moi!
Mitenhän tuo dieselin vakkari eroaa bensan vastaavasti, kun omassa -02 3.0 säädin pelaa moitteetta. Gps:ssän mukaan jyrkimmässäkään mäessä ei heitä kuin 1 km/h. Suoralla ja mutkissa pysyy asetetussa.
Pitää kysyä huollosta mitä sille voi tehdä.
X-Type 2.0D -07
Re: X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Omista vehkeistä paras vakkari Renault Masterissa. Voi tietenkin johtua siitä että auto painaa rujosti eikä tehoa ole painoon nähden älyttömästi. Siinä vakkarin toilailut kummasti tasoittuu
Volvo v70 on taas joissain tilanteissa sellain spurttaaja että sekunnin kerkee miettiä että minnehän asti mahtaa kiihdytellä.
Peugeot 308 vakkari on hyvä; toimii jouheasti ja pienellä vaihtelulla.
XJ:n vakkari taas on vanhanaikaisen amerikkalaisen tuntuinen: joukailee sinne tänne ja "herää" siten kiihdyttelemään kun mäki tulee ja nopeus on jo ihan jonkin verran tippunut. Tuohon ei ehkä kiinnittäisi huomiota jos ei olisi parempaa vertailukohtaa.
Luulisi että joukeasti toimiva vakkari olisi kohtuu helppo tehdä mutta ilmeisesti noin ei kuitenkaan ole.
Volvo v70 on taas joissain tilanteissa sellain spurttaaja että sekunnin kerkee miettiä että minnehän asti mahtaa kiihdytellä.
Peugeot 308 vakkari on hyvä; toimii jouheasti ja pienellä vaihtelulla.
XJ:n vakkari taas on vanhanaikaisen amerikkalaisen tuntuinen: joukailee sinne tänne ja "herää" siten kiihdyttelemään kun mäki tulee ja nopeus on jo ihan jonkin verran tippunut. Tuohon ei ehkä kiinnittäisi huomiota jos ei olisi parempaa vertailukohtaa.
Luulisi että joukeasti toimiva vakkari olisi kohtuu helppo tehdä mutta ilmeisesti noin ei kuitenkaan ole.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: X-type 2.0 D -04 Vakionopeussäätimen laatu
Juu meillä myös manuaali diesel äxän vakkari seilaa mäkisellä osuudella sen ~10km/h. Voi olla että on hieman parempi egr tulpattuna.
S-typen vakkari taas on tarkka ei seilaa.
S-typen vakkari taas on tarkka ei seilaa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP