Renkaissa ei ole venttiilejä?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Jaggersson
Viestit: 1
Liittynyt: Su Syys 16, 2007 4:04 pm

Renkaissa ei ole venttiilejä?

Viesti Kirjoittaja Jaggersson »

Ostin upean Jaguarin S-typen kesällä. Siinä on BBS:n vanteet ja Pirellin P Zero-renkaat. Nämä sai valita uutena vaihtoehtoisesti. Vanteet on ns. koottavat. Olin sitten huoltoasemalla ilmaamassa renkaita kun hämmästyksekseni en löytänyt mistään venttiilejä, joista ilmaa olisi saanut lisättyä. No homma jäi siihen. Olen kysellyt tuttavilta, jotka tietää kaiken autoista ja hekin ovat ihmeissään. Joku ehdotti että ne on umpikumea. Tietäkö joku mistä on kyse. Miten ilmaa lisätään ja mitkä ovat paineet vai onko ne umpikumea? Eikö kuulosta typerältä kysymykseltä, mutta ajattelin että joku teistä voisi vastata ennen kuin lähden kylälle nolaamaan rengasliikkeiden asiantuntijoita.
ojala
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ojala »

Olettaisin että systeemi on sama kuin noissa XK:n 20" BBS-vanteissa, eli yksi ruuveista on hiukan erilainen ja sen saa ruuvattua auki. Alta löytyy venttiili mutta sen käyttämiseen tarvitse vielä jatkokappaleen, joka ruuvataan siihen kiinni. Noita jatkokappaleita pitäisi löytyä esim. Jaguarin huollosta.

Nimim. "mukava huomata kesärenkaiden allelaittamisen jälkeen että mitenköhän näihin saa ilmaa.."
Pekejagge
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 12:55 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pekejagge »

mulla samanlaiset vanteet. Adapteria voi kysyä vaikka espoon tekno-renkaasta jos jaggelta ei löydy. Maksoi muistaakseni 5€
S-type v8 2000
Vastaa Viestiin