MP3 vaihtaja X308?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
ÄksJiiKasi
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
Paikkakunta: Helsinki

MP3 vaihtaja X308?

Viesti Kirjoittaja ÄksJiiKasi »

Onko kenelläkään kokemusta X308 Jagen peräkontista löytyvän cd-vaihtajan vaihtamisesta MP3-filejä soittavaan vaihtajaan?
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
mile
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 4:43 pm
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja mile »

hyvä kysymys ja jos tietoa on niin olen niin ikään kiinnostunut. esim. ipodin liittäminen olisi mukavaa.

--
xjr
lelu
Viestit: 9
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 1:05 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lelu »

Mulla on iPodissa iTrip+autolaturi. Eli silloin toimii missä tahansa FM radiossa.
Tosin pitkällä matkalla taajuuden joutuu hakemaan pari kertaa uudestaan. Esim. Saksassa on sen verran radiokanavia että taajuuden hakemisessa voi mennä hermo. :)
Avatar
ÄksJiiKasi
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ÄksJiiKasi »

Miltäs Itripin kautta soitettu musiikki kuulostaa? Tuleeko siinä häiriöitä, rutinoita tai kohinaa nautintoa häiritsemään? Maailmaltahan semmoisen saisi helposti tilattua jos vaan laatu on kohdallaan.
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
lelu
Viestit: 9
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 1:05 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lelu »

Kun taajuuden lähellä ei ole muita kanavia ei häiriöitä juurikaan ole.
Biisin lähde vaikuttaa myös lopputulokseen. Imuroiduissa on eniten vaihtelua, konvertoiduissa vähemmän. CD:kin äänitystaso vaikuttaa, silloin pitää sitten koskea volume vääntimeen. Omani on konvertoitu "good" tasolla ja ihan hyvältä kuullostaa. Juuri takana 650 km ja iPod jauhoi kiitettävästi.
Lopulta nämä on kuitenkin makuasioita, jollekkin riittää vähempikin kuin toiselle. Toivottavasti löydät tyydyttävän ratkaisun. iTrip ei muistaakseni ihan hirveen hintainen enään ole.
Avatar
ÄksJiiKasi
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
Paikkakunta: Helsinki

Itrip toimii hienosti

Viesti Kirjoittaja ÄksJiiKasi »

nonih. Ipod ja Itrip hankittu ja toimii. ainoa järkevä yhdistelmä. Äänenlaatu on hyvä, pääkaupunkiseudulla vain tuntuu olevan ongelmana nuo viralliset radioasemat, taajuusalueelta on vaikea löytää neitseellistä aluetta. Mutta upea yhdistelmä ja toimii jokapaikassa missä vain on radio. Yhdistelmän kokonaishinta karvan päälle 400 euroa 30GB Ipod Photolla. Suosittelen yhdistelmää vaikkei Telehallintokeskus suositteliskaan :wink:
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Kuva

Viesti Kirjoittaja jjj »

Pistähän Äksjiikasi kuva laitteistasi niin saa maallikko käsityksen. Mikä on etu esim Mp3sia soittavaan dvdlaitteeseen nähden?
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Avatar
ÄksJiiKasi
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
Paikkakunta: Helsinki

Ipodi

Viesti Kirjoittaja ÄksJiiKasi »

Ero on että tämä toimii missä vain kunhan on radio johon taajuuden asettaa. toinen ero on että esim 30 gigan malliin mahtunee noin 10000 biisiä :lol: Todellinen matkamiehen malli!

Tuolta niitä löytyy Ipodihan on kooltaan kuin tupakka-aski, vain puolet ohuempi.
http://www.ipodempire.com/
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
lelu
Viestit: 9
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 1:05 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lelu »

Hauska kuulla ÄksJiiKasi, että olet nähtävästi tyytyväinen hankintaan.
Itse olen huomannut, että matalat taajuudet ovat kohtuu hyvin vapaita eikä virallisetkanavat pääse "häiritsemään" :)
Leppoisia kuunteluhetkiä.
    HEE
    Viestit: 134
    Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

    Re: Kuva

    Viesti Kirjoittaja HEE »

    jjj kirjoitti:Pistähän Äksjiikasi kuva laitteistasi niin saa maallikko käsityksen. Mikä on etu esim Mp3sia soittavaan dvdlaitteeseen nähden?
    Enemmän tallennustilaa ja se on "kannettava" soitin.

    DVD:lle mahtuu n. 4.7 GB. iPodeja ja vastaavia soittimia löytyy noin 0,1 GB ylöspäin aina tuonne 30GB asti.
    lelu
    Viestit: 9
    Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 1:05 pm
    Paikkakunta: Espoo

    Viesti Kirjoittaja lelu »

    Ja jos tuntuu ettei 30 gigaa riitä, niin Verkkokaupasta 140 giganen ulkoinen firevirelevy (n. 150 euroa), minkä kautta päivittää Ipodin soittolistoja, jos koneessa ei ole tarpeeksi kovalevytilaa. :) Siihen 30 gigaankin saa nimittäin mahtumaa monta paskaa biisiä mitä ei soita koskaan. Mulla tällä hetkellä käytössä vain 3, 5 gigaa Ipodissa. :)
    ppohja
    Viestit: 16
    Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 10:40 am
    Paikkakunta: Helsinki

    Viesti Kirjoittaja ppohja »

    Onko kevään mittaan itse aiheeseen tullut parempaa ymmärrystä? Tuo iPod+iTrip -kombo olisi yksi vaihtoehto, mutta itse mielummin pitäisin auton kabiinin mahdollisimman vapaana virveleistä, johdoista ja muista härveleistä.

    Ts. onko kokemuksia siitä, että mitkä mp3-soittimet / minkälaista adapteria tarvitaan. Autona on -96 X300. Yhtä kappaletta vm. -95:ssä toiminutta Alpinen mp3-soittimia tuossa pari kolme viikkoa sitten kokeiltiin, mutta siitä ei tässä yksilössä kuulunut pihaustakaan.

    Jag-loversista asiaan löytyi jonkinlaista tietoa:
    http://forums.jag-lovers.org/avsn.php?744374m48

    Eli ilmeisesti tuollainen Alpinen MP3-vaihtaja toimii vielä -95:ssa suoraan, mutta myöhemmät mallit tarvitsevat vielä yhden konvertterin. Toimivaksi sanotaan Soundgaten valmistamaa ALPMSTRV3-kontrolleria, ALPMJG1-kaapelin kanssa. Toiseksi toimivaksi sanotaan
    Soundlinxin JAG01ALP-konvertteria.

    Noiden sanotaan toimivan tuon CD-levyvaihtajan kanssa. Mielummin sinne tietysti tökkäisi yhden kovalevyn, niin ei tarvitsisi koko aikaa olla tiskijukkana levyjä vaihtamassa.
    '96 XJ6 4,0 (X300)
    Major
    Viestit: 230
    Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
    Paikkakunta: Etelä-Savo

    Viesti Kirjoittaja Major »

    Minulla on Alpinen 6-levyn CD vaihtaja takakontissa ja se soittaa myös MP3-levyjä. Ei tarvitse kovin usein levyjä vaihdella reissun päällä. Yhteensopivuusongelma X-typen radion kanssa ratkesi FM-modulaatorilla joka ohjaa boxia ja muuttaa signaalin radiotaajuiseksi. Kokoa modulaattorilla on n. 3x8x1 cm ja siihen kuuluu kaukosäädin joten sen saa hyvin huomaamattomasti kojelautaan tarvittaessa. Signaalia ei kuitenkaan lähetetä ilmassa vaan modulaattori kytketään antennejohtoon. Sitten vaan säädetään taajuus kohdalle (88.7MHz toiminut minulla koko valtakunnassa) ja nautitaan musiikista. Radiota kuunnellessa virta pois FM-modulaattorista ja antennisignaali tulee kunnolla läpi. Ei tule samaa ongelmaa kuin Ipodin kanssa eikä telehallintokeskuksella ole mitään sanomista :)

    Hinta koko paketille asennettuna oli noin 2/3 Jaguarin (Alpinen) 6-CD-boxista joka ei soittanut edes MP3-levyjä. Homman hoiti StereoStereo Herttoniemessä.
    krono
    Viestit: 139
    Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 8:46 pm
    Paikkakunta: Seinäjoki

    Viesti Kirjoittaja krono »

    Terve!

    Nyt kun olen päässyt vähän huristelemaan ihkaomalla Jaguarillani niin pitää ryhtyä katselemaan CD-vaihtajaa. Mielummin mallia joka toistaisi MP3 levyt myös (CR-RW).
    Auto on -93 XJ40. Nyt kaipaankin Teiltä tietoja mistä saisin tähän sopivan vaihtajan, ja pienet hintatiedotkaan eivät haittaa.

    Kiitos.

    Edit: Löytyi jo tältä foorumilta soittimen malli, eli nyt vain katselemaan mistä moisen saa.
    Vastaa Viestiin