Mites on , onko S-typen (alkaen vm99) moottori alunperin Jaguarin suunnittelema vai onko Ford tuonut omasta mallistostaan sen Jaguariin?
Pete
S-typen moottori
V8-lohkolla ei ole MITÄÄN tekemistä Fordin kanssa. Eli se on täysin jaguarin omaa designia ja tuotantoa. Ja siihen on saatavilla (joskus jopa uutena asennettu) lämmitin, jonka mallista ja toimintaperiaatteesta en tiedä, mutta luulin sitä lohkolämmittimeksi.Pekejagge kirjoitti:V8 lohko ainakin lienee fordilta, kansista en ole varma
Auton käsikirja jopa sanoo, ettei konetta SAA käynnistää jos on alle -30°C ellei moottoria ole ensin lämmitetty. Ilmeisesti jakopää voisi kärsiä voitelun puutteessa.
-Jakuvaari
Jk. Ja en tiedä, mutta luulin V6:senkin olevan kokonaan omaa designia, käsittääkseni ainoastaan 2.0L (X-typessä) ja ne pikkudieselit perustuvat Fordin lohkoon ja muihin Ford-komponetteihin. Iso dieseli (2.7L) taas perustuu Peugeotin vastaavaan turbo-dieseliin, tai käsittääkseni lähes koko kone tulee suoraan Peugeotilta, lisätkää tietoa te, joilla sitä oikeasti on. Nuo tiedot ovat peräisin tehdaskäynniltä Castle Bromwichistä, enempää en älynnyt siellä kysellä.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Itse olen ollut siinä ymmärryksessä että 3,0 V6-lohko tulisi Fordilta, kannet, pakosarja ym olisi Jaguarin "käsialaa"
Tuollainen pätkä löytyi nopsaa googlettamalla:
PERFORMANCE: Yes, the V6 found in the S-Type 3.0 is based on the "Duratec'' dual overhead cam engine found in the Ford Taurus
http://www.theautochannel.com/news/2003 ... 74696.html
(Muistaisin kuulleeni myös että samaa lohkoa käytettäisiin ST220:ssa)
Tuollainen pätkä löytyi nopsaa googlettamalla:
PERFORMANCE: Yes, the V6 found in the S-Type 3.0 is based on the "Duratec'' dual overhead cam engine found in the Ford Taurus
http://www.theautochannel.com/news/2003 ... 74696.html
(Muistaisin kuulleeni myös että samaa lohkoa käytettäisiin ST220:ssa)
S-Type 3.0 -00
Opel Regent Cab -35
Opel Regent Cab -35
Uskotaan
Jep, uskotaan kyllä. Tosin siis tuossakin koneessa kannet ja moottorinohjaus on siis Jaguarin oma. Mutta silti tuo "Ford Taurus" samassa lauseessakin hieman kouraisee vastanpohjasta...
V8-lohko on vain Jaguarin. Fordilla on omansa.
-Jakuvaari
V8-lohko on vain Jaguarin. Fordilla on omansa.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
V8 ilmeisesti on jaggen oma lohko. Yllättäen kyllä ainakin mun v8 s-typen konehuoneessa löytyy fordin logo esim nokkaketjun suojuksista
"Given the new Jag's sensual shape and exhilarating power, it's hard to believe it shares a heart and skeleton with the Lincoln LS. Underpinning the S-Type and the LS is a mechanical platform engineered by Ford--the first to support both a Jag and a Lincoln. And each borrows the other's engine. The $42,500 Jaguar S-Type gets Ford's Duratec V6, a version of which also powers the $31,450 LS. The V8 edition of the LS, starting at $35,225, lifts its engine from the Jaguar XK8 sports car. A more powerful version of that engine is under the hood of the V8 S-Type, which starts at $48,000."
"Given the new Jag's sensual shape and exhilarating power, it's hard to believe it shares a heart and skeleton with the Lincoln LS. Underpinning the S-Type and the LS is a mechanical platform engineered by Ford--the first to support both a Jag and a Lincoln. And each borrows the other's engine. The $42,500 Jaguar S-Type gets Ford's Duratec V6, a version of which also powers the $31,450 LS. The V8 edition of the LS, starting at $35,225, lifts its engine from the Jaguar XK8 sports car. A more powerful version of that engine is under the hood of the V8 S-Type, which starts at $48,000."
S-type v8 2000