S-Type R: renkaat talveksi

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
sps
Viestit: 40
Liittynyt: La Elo 25, 2007 8:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

S-Type R: renkaat talveksi

Viesti Kirjoittaja sps »

Hieman myöhään olen liikkeellä, mutta R:ään kuitenkin pitäisi saada rinkulat alle täksi talveksi.

Eturenkaathan autossa ovat normaalimpaa kokoa, mutta taakse tarvittaisiin rekisteröimistodistuksen mukaan 265-275 / 35 R18. Tarjontaa ei tunnu olevan paljon.
Arvostan kovasti auton hiljaisuutta (poislukien moottori :) ) joten kitkat tuntuisivat paremmilta kuin nastat. Suuntavakavuus on toki tärkeä asia autossa sekin, muttei aivan niin tärkeä.

Olisiko kellään siis kommentteja? Mikä merkki on hiljainen, myös ensi talvena? Pysyykö TCS kitkojen perässä vai onko kuitenkin hyväksyttävä nastojen rapse? (Inchcapen edustaja sanoi, että on.) Tuossa koossa lienee saatavissa ainoastaan ns. eurooppalaisia kitkoja kovemmalla seoksella? Niiden toimivuudesta Suomen oloissa on esitetty hieman epäilyksiä.

Vaan eipä nastarenkaitakaan tunnu olevan saatavilla. Olen katsellut normaalit verkkokaupat läpi, mutta tuossa koossa ei tunnu löytyvän nastoja lainkaan. Muutama 255 näytti olevan saatavilla; sellaisen saisi varmaan vanteelle jos löytyisi suurinpiirtein oikeaa profiilia? Mitä nastarenkaita olette R:ssä käyttäneet?
S-Type R (2002)
peejii
Viestit: 144
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 5:38 pm
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peejii »

Kun liikkuva poliisi sai lahjaksi S type R:n oli heilläkin sama ongelma talvirenkaiden kohdalla. Nastarenkaita ei todellakaan valmistettane tuon auton vaatimissa ko'oissa.
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
sportfinn
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 13, 2007 10:43 pm

Viesti Kirjoittaja sportfinn »

Anteeksi taalla ei tunneta skandeja....

Juuri hankkimassani R:ssa tuli mukana tosi hyvassa kunnossa olevat Hakkapeliitan nastarenkaat, jos en nyt ihan vaarin muista. Autokauppa sai paan pyoralle :lol:

Ne on nyt tuolla Espoon liikkeessa sailytyksessa, mutta uskoisin olevan ihan "oikeaa", R:n vaatimaa, kokoa.
sps
Viestit: 40
Liittynyt: La Elo 25, 2007 8:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sps »

Niin taisi olla. Hämärästi kyllä muistan sellaisen lehtitiedon, että poliisit olisivat tilanneet keski-Euroopasta itselleen nastarenkaat omaan R:äänsä. Voin toki olla väärässä...

Mutta huomattavasti selkeämmin muistan seuraavan tapahtuman vuodelta 2002: luin viikonloppuna Tekniikan Maailmaa, ja siitä jäi erityisesti mieleen juttu poliiseille lahjoitetusta R:stä. Sitten samana sunnuntaina ajelin illalla Turusta kohti Helsinkiä, ja kas, siinä se yht'äkkiä ajeli moottoritiellä edessäni! Pakkohan sitä oli päästä lähempää katsomaan vasemmalta kaistalta. Oli nimittäin käsittämättömän kaunis auto tuo valkoinen R. Ohitus kesti varmaan useamman minuutin; suurimmaksi osaksi siitä syystä että ihailin tuo maagista otusta, osittain siitä syystä että en uskaltanut kovin suurella nopeudella poliiseja ohittaa.... :wink:

Tuo ohiajo tapahtui silloin Opel Vectra 1.6:lla, mutta siitä se kipinä ehkä kuitenkin syttyi...
S-Type R (2002)
sps
Viestit: 40
Liittynyt: La Elo 25, 2007 8:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sps »

Kiitos, sportfinn, tiedosta. Ja onneksi olkoon sinulle vaan uudesta autosta!

Aiemmin on saattanut olla saatavilla eri kokoja, mutta tällä hetkellä Nokian renkaista lähimmäksi pääsee 255/45R18 (Hakkapeliitta 5). Eiköhän tuo vanteelle menisi, mutta pyörän säde kasvaa vajaat 2 cm (eli n. 6%). Ehkä vähän liikaa?

Voi myös olla, että Nokia myy erilaisia Hakkapeliittoja eri markkinoilla. Nuo tiedot ovat peräisin suomenkielisiltä sivuilta, http://www.nokianrenkaat.fi. Saksalaisilta (Nokian) sivuilta löytyy myös todella eksoottinen Nokian WR 295/35R18, mutta muuten samat mallit kuin Suomesta: ei siis mitään välillä 265--285. Liekö painovirhe?
S-Type R (2002)
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

ostin omaani 245/45/18 nokian hakkapeliitat nastoilla siis. ja varalla on myös kitkarenkaat 18'' myös leveyttä en muista. asennutin myös lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen niin antaa talven tulla kunnolla vaan, saa nähdä miten eka talvi jaggen kanssa sujuu...
s-type R
s-type -01
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 10:35 pm
Paikkakunta: Järvenpää

S-type

Viesti Kirjoittaja s-type -01 »

Saako S-typeen asennettu tavallisen lohkolämmittimen? Minulla on auto lämpimässä tallissa sekä töissä että kotona, mutta olisi kiva tietää jos autoon saa asennettua normaalin lohokolämmittimnen satunnaisia ulkoyöpymisiä varten.
Avatar
KalleT
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 7:28 pm
Paikkakunta: Vaasa

Re: S-type

Viesti Kirjoittaja KalleT »

s-type -01 kirjoitti:Saako S-typeen asennettu tavallisen lohkolämmittimen?
Kyllä saa!
Itse asennutin noin vuosi sitten Defan lohkiksen.
S-Type 3.0 -00
Opel Regent Cab -35
s-type -01
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 10:35 pm
Paikkakunta: Järvenpää

lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja s-type -01 »

Muistatko tuliko kalliiksi ja tekikö asennuksen joku muu kuin Jaggen merkkiliike? Inchapella tuntuu kaikki, niin työ kuin varaosatkin olevan arvokasta.
sportfinn
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 13, 2007 10:43 pm

Viesti Kirjoittaja sportfinn »

PRIEST kirjoitti:... saa nähdä miten eka talvi jaggen kanssa sujuu...
Sama täällä. Odotan mielenkiinnolla millainen R on talvikäytössä.
s-type -01
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 10:35 pm
Paikkakunta: Järvenpää

talvikissa

Viesti Kirjoittaja s-type -01 »

Minulla on kaksi talvea S-typellä (3,0 lt) jokapäiväisessä työmatka-ajossa jo takana. Vanhana etuveto-Volvo kuskina epäilin miten takavetoisella voimakasmoottorisella selviää Etelä-Suomen talvesta. Nyt voin sanoa, että yllättävän hyvin. Auto on painavana rauhallinen ja luistonesto pitää turhat pollet pellin alla. Auto käynnistyy myös nätisti vaikka pakkasta on runsaastikin.
Lämmityslaitteen tehossa voisi olla parantamisen varaa, mutta täytyy ottaa huomioon, että auto on varmaan suunniteltu saarivaltakunnan talveen, eikä Suomen talvikaan ole ikuinen ja paukkupakkasia on vain harvakseen,
sportfinn
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 13, 2007 10:43 pm

Viesti Kirjoittaja sportfinn »

Kiitos tiedosta. Volvo V70 oli mullakin ennen tätä. Nyt on sitten epäkäytännöllisempi, mutta persoonallisempi ja hauskempi auto alla.
sportfinn
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 13, 2007 10:43 pm

Viesti Kirjoittaja sportfinn »

sportfinn kirjoitti:Anteeksi taalla ei tunneta skandeja....

Juuri hankkimassani R:ssa tuli mukana tosi hyvassa kunnossa olevat Hakkapeliitan nastarenkaat, jos en nyt ihan vaarin muista. Autokauppa sai paan pyoralle :lol:

Ne on nyt tuolla Espoon liikkeessa sailytyksessa, mutta uskoisin olevan ihan "oikeaa", R:n vaatimaa, kokoa.
No, tänä aamuna mentiin Niittymaalle vaihtamaan renkaita ja ensi reaktio oli, että eivät mene alle, koska olivatkin 17 tuumaiset. Pyysivät ottamaan Kaivokselaan yhteyttä. Töihin ajellessa soittivat perään, että kyllä ne myyjän mukaan pitäisi mennä, vaikka heillä ei ole vastaavaa tullut koskaan vastaan. Huomenna aamusta kokeillaan uudestaan.
peejii
Viestit: 144
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 5:38 pm
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peejii »

Muistaakseni R:ssä on niin suuret jarrut/-satulat, että pitää olla vähintään 18" vanne?

Täältä voi katsella sopivia vannekokoja esim R:ään:

http://www.rengas-vanne.fi/vanteet?sear ... 505&inch=6
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
sps
Viestit: 40
Liittynyt: La Elo 25, 2007 8:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sps »

Kiitoksia vastauksista. Tilasin lopulta Continental WinterContact TS 810 Sport -renkaat koossa 245/40/18 (x2) ja 265/40/18 (x2). Nuohan eivät ole mitkään kapeat, kompromissittomat mud-and-snow-renkaat talvikäyttöön, mutta eipä ole R muutenkaan mikään lumikissa. Jos tulee liian paha keli, niin liikun muilla keinoin.

s-type -01:lle kommentiksi: asennutin Espoon Inchcapella lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen omaan R:ääni. Osat maksoivat 174.01 eur (lohkolämmintin) ja 272.85 eur (sisäpistoke kaikkine asennussarjoineen, mukana 72 euron (!!) arvoinen verkkojohto). Työt maksoivat 344.40 eur, mutta esim. pelkän lohkolämmittimen asennuksen osuutta ei oltu eritelty.

Mielestäni lohkolämmittimen asennus oli joka tapauksessa halpaa Inchcapellakin. Sisäpistokkeen hinta tosin vähän osui silmään...
S-Type R (2002)
s-type -01
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 10:35 pm
Paikkakunta: Järvenpää

lumikissa

Viesti Kirjoittaja s-type -01 »

Kiitos tiedoista mitä tulee lohkolämmittimen asennukseen. Kävin juuri vaihtamassa autotallissani talvirenkaat 225 x 55 x16 (Nokia) alle. Pesin Pirellin 245 x 45 x 18 ("läskit") ja laiton seinälle odottamaan kesää. Henkilökohtisesti pidän enemmän 225x55 renkaista kuin noista uraherkistä ja kovista Pirelleistä.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

sps kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Tilasin lopulta Continental WinterContact TS 810 Sport -renkaat koossa 245/40/18 (x2) ja 265/40/18 (x2). Nuohan eivät ole mitkään kapeat, kompromissittomat mud-and-snow-renkaat talvikäyttöön, mutta eipä ole R muutenkaan mikään lumikissa. Jos tulee liian paha keli, niin liikun muilla keinoin.

s-type -01:lle kommentiksi: asennutin Espoon Inchcapella lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen omaan R:ääni. Osat maksoivat 174.01 eur (lohkolämmintin) ja 272.85 eur (sisäpistoke kaikkine asennussarjoineen, mukana 72 euron (!!) arvoinen verkkojohto). Työt maksoivat 344.40 eur, mutta esim. pelkän lohkolämmittimen asennuksen osuutta ei oltu eritelty.

Mielestäni lohkolämmittimen asennus oli joka tapauksessa halpaa Inchcapellakin. Sisäpistokkeen hinta tosin vähän osui silmään...
Moi!

Kun saat nuo renkaat alle, niin laita hieman käyttökokemuksia. Olen itse miettinyt juuri noita samoja. AutoBildin testissähän menestyivät poikkeuksellisen hyvin, mutta eivät olleet juuri nuo Sport -mallit jotka varmasti piirun verran kovempaa kumia kuin testissä olleet = huonompi pito lumella ja jäällä.

Vertailukohtana lohkarin ja sisäpistokkeen asentamiseen osineen ja töineen uuteen 500-srjn Bemariin maksoin 285eur Varaosamaailmaan. Inchcapella sama juttu XK8:iin oli muistaakseni yli 800eur, jota pidän kyllä järjettömän hintaisena. Inchcape käyttää myös edullisempaa (olisiko ollut Temro merkiltään) sarjaa kuin esim. Defa. Toimii toki samalla lailla, mutta esimerkiksi muoviosat, pistokkeet yms. eivät ole niin laadukkaita jne.

-sinberg
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
KalleT
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 7:28 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja KalleT »

Defan lohkiksen asennus tuli maksamaan v6 3,0 S-Typeen paikallisessa autosähköliikkeessä n. 250€, tästä asennustöitä n. 140€. Eli kyllä tuossa jonkin verran säästää. (Mobilasta ei edes viitsinyt kysyä)
S-Type 3.0 -00
Opel Regent Cab -35
sps
Viestit: 40
Liittynyt: La Elo 25, 2007 8:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sps »

Niin, alkuperäinen tarkoitus oli saada hiljaiset renkaat. Tarjonta oli kuitenkin niin vähäistä, ja erityisesti ihmisten kokemukset vieläkin vähäisempiä (ja ristiriitaisia), että käytännössä hiljaisten renkaiden löytäminen olisi ollut tuuripeliä.

Päädyinkin siis tilaamaan autoon äänieristyksen. Homma tehdään kolmessa vaiheessa: takaosa, ovet, ja lopuksi kaikki muu. Tuo viimeinen vaihe on ehdottomasti suuritöisin (penkit ja kojetaulu pois jne.), joten se saattaa jäädä tekemättä jos kaksi ensimmäista vaihetta auttaa tarpeeksi. Katsotaan miten projektissa käy...

Sinberg, laitan kyllä sitten kommenttia kunhan saan renkaat alle, viikon parin sisällä.
S-Type R (2002)
ojala
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ojala »

Jos joku sattuu kiinnostumaan niin tallissa on erinomaisessa kunnossa olevat Pirelli SnowSport 240:set, jotka sopivat mm. S-type R:n Zeus-vanteilla (18", 8" edessä ja 9.5" takana muistaakseni). Lähtevät erittäin kokonaisedullisesti, tarkemmat speksit voin käydä tsekkaamassa.
ZappaNalle
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 9:49 am

Viesti Kirjoittaja ZappaNalle »

Terve,

samat jutut mullakin on ollut menossa. S-type R 03, Saksasta tuotu, omaan käyttöön heinäkuussa 07.

Renkaat ensin. Pienemmät vanteet ei jarrujen takia mahdu alle.

Rekisteriotteessa oli jo vaihtoehtokooksi listattu 245/40R18. Siihen löytyi Nokian Hakka 4set. Meni päälle lievän väännön jälkeen ja takavanteilla näyttävät aika pulloposkisilta. Alle laitettuina tonnilla. Alkuvaikutelma OK, tosin alle 100 km vasta ajettu.

Katsastustoimiston kautta saanee uuden rengaskoon rekisteriotteeseen lisätyksi jos ei jo valmiina ole.

Ensi viikolla laitatan moottorinlämmittimen ja sisäpistokkeen Tampereen Autotalolla. On hieman kalliimpi operaatio kuin V6:een, samaan suurinpiirtein menee kuin sps:lläkin.

Tuttu autonasentaja, jolla yli 30 v kokemusta, tutki männä viikolla moottoritilaa muutaman tunnin ennenkuin sanoi, ettei taida olla tilaa lämmittimelle tarpeeksi. Eiköhän ne Inchcapella kuitenkin tiedä paremmin...
PRIEST
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

on tilaa lämmittimille.
ja hienosti on lämmin aamulla kun lähtee liikenteeseen kun antaa hetken johdon nokassa porista.
laitoit siis R vanteille noi 245?
ostin myös noi nokiat 900e alle as.
kitkarenkaat myynissä myös tällä palstalla hienoilla vanteilla.
s-type R
ZappaNalle
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 9:49 am

Viesti Kirjoittaja ZappaNalle »

PRIEST kirjoitti: laitoit siis R vanteille noi 245?
Laitoin. Eka huomio oli, että takavanteiden kanssa pitää olla varovainen. Rengas ei ole tarpeeksi leveä, eli vanteen kehä ottaa kaikki sivuiskut vastaan. Rootvallin reunaan ei siis kannata törmäillä.

Kuivalla asfaltilla ovat aika kovaääniset, lumella hiljaiset.

Katotaan miten tämä talvi menee, leveämpiä talvitossuja voi sitten katsella myöhemmin.

ZN
sps
Viestit: 40
Liittynyt: La Elo 25, 2007 8:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sps »

Nyt on tullut ajettua TS 810 Sport -renkailla muutamia satoja kilometrejä. Viikonloppuna oli etelässäkin vaihtelevia säitä, joten pari kommenttia:

Kuivalla asfaltilla renkaat käyttäytyvät hyvin samalla lailla kuin kesärenkaat (Continental SportContact2 245/40 & 275/35, Y-nopeusluokka). Ajettavuus käytännössä samanlainen, äänentaso positiivisena yllätyksenä jopa hieman hiljaisempi. Pito on tällaisella pinnalla (eli etelän talvessa) aivan loistava.

Märällä asfaltilla pito vaikuttaa normaalilta; ei mikään imukuppi, mutta riittävä. (Kesärenkaat olivat sen verran lopussa, että vertailutasoni saattaa olla melko huono: kesärenkailla auto melkein sutii kun nostaa jalan jarrulta.) Jostain syystä tällaisella pinnalla rengasäänet tuntuivat korostuvan normaalia enemmän, mutta kyseessä voi olla luulosairaus.

Jäisellä asfaltilla sivuttaispito vaikuttaa mainiolta. Auto myös tuntuu pysähtyvän kohtuullisesti, mutta toki nastoilla pääsisi parempaan tulokseen. Kiihdytyksessä luistonesto vilkkuu joka tapauksessa ja tuntuu että nopeus ei juuri kasva.

Sunnuntaiaamuksi sattui myös 10 cm nuoskalunta ja loskaa. Tällaisella pinnalla renkaan leveydestä johtuen ajo on kovasti vaikeaa. Ilman ajonvakautusta perä pyrkii itsepintaisesti rinnalle. Kun luisteluun jossain vaiheessa kyllästyy, ajonvakautus pitää kyllä homman hallinnassa, mutta nautinnosta ei oikein voi puhua. Ja liikkeelle ei puolestaan ajonvakautuksen kanssa ei pääse ollenkaan. Ajelin pari kilometriä auraamatonta sivutietä, ja siellähän roikkui perässä lähietäisyydellä jokin kapearenkainen japanilainen. Ei sentään lähtenyt ohi.

Yhteenvetona olen kuitenkin aivan tyytyväinen noihin renkaisiin. Säähän, jossa autolla tulee ajettua, ne sopivat hyvin.

Disclaimer: kommenttini tekevät arvottomaksi se, että minulla ei ole kokemusta tämän luokan muista renkaista, poislukien ne loppuunajetut kesärenkaat, eikä juurikaan edes muista kitkarenkaista. Näinollen vertailutasoni on täysin kelluva, ja heijasteleekin lähinnä omia mielikuviani leveästä kitkarenkaasta.
S-Type R (2002)
Avatar
Esa
Viestit: 41
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:45 am
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Esa »

sps kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Tilasin lopulta Continental WinterContact TS 810 Sport -renkaat koossa 245/40/18 (x2) ja 265/40/18 (x2). Nuohan eivät ole mitkään kapeat, kompromissittomat mud-and-snow-renkaat talvikäyttöön, mutta eipä ole R muutenkaan mikään lumikissa. Jos tulee liian paha keli, niin liikun muilla keinoin.

s-type -01:lle kommentiksi: asennutin Espoon Inchcapella lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen omaan R:ääni. Osat maksoivat 174.01 eur (lohkolämmintin) ja 272.85 eur (sisäpistoke kaikkine asennussarjoineen, mukana 72 euron (!!) arvoinen verkkojohto). Työt maksoivat 344.40 eur, mutta esim. pelkän lohkolämmittimen asennuksen osuutta ei oltu eritelty.

Mielestäni lohkolämmittimen asennus oli joka tapauksessa halpaa Inchcapellakin. Sisäpistokkeen hinta tosin vähän osui silmään...
Tähän verraten ei tuo Eberin asennus sitten kuitenkaan aivan hullun hintainen ollut. Oulussa Wetterillä, siis merkkiliikkeessä, laite+radio-kauko-ohjain+asennus 2600 eeroa. Jätin viime talvena sisäpistokesysteemin laittamatta kun suunnittelin tuota Eberin laittoa. Täällä Tornion korkeudella mainio peli. Varmaan.
XF 3.0 D
JaggeStype
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 5:53 pm

Re: S-type

Viesti Kirjoittaja JaggeStype »

KalleT kirjoitti:
s-type -01 kirjoitti:Saako S-typeen asennettu tavallisen lohkolämmittimen?
Kyllä saa!
Itse asennutin noin vuosi sitten Defan lohkiksen.
Mites jos kyseessä on S-Type 2.5 V6 vuosimallia 2005?

Defan sivujen mukaan kyseiseen ei löydy lohkolämmitintä:
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=

Tuo 2004 vuoteen asti sopiva malli ei mahdu kun moottorin kannake on tiellä.
Onko kenellekään tietoa, että kävisiköhän jonkun muun valmistajan lohkolämmitin?
Onko niitä edes muita kun Defa ja Calix?

Huoltoliikkeessä tarjosivat vaihtoehdoksi webastoa.
Kuluttaako webasto miten nopeasti akun tyhjäksi?
Avatar
Puuma '69
Viestit: 139
Liittynyt: To Elo 19, 2010 8:52 am
Paikkakunta: Tampere

Re: S-Type R: renkaat talveksi

Viesti Kirjoittaja Puuma '69 »

No itse en ylipäätään löytänyt '00 mallin V8:iin sopivaa mitään Defan lämmitintä, tai sitten en vaan osaa käyttää tuota hakua. :?

Jos joku tietää, että siihen käypä lohkis Defalta löytyy, niin voisiko ystävällisesti näyttää/etsiä minulle oikea tuotenumero? Olen nyt pari päivää etsinyt moottorinlämmitintä ko. autoon tuloksetta. :x Letkulämmitinkin käy, jos sellainen löytyy....

Kiitos jo etukäteen!

-Sami
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: S-Type R: renkaat talveksi

Viesti Kirjoittaja dida »

Ainakin Mondeoissa akun tyhjentyminen Webastoa käytettäessä on ollut ongelma.

Noihin Calixeihin suhtautuisin pikku varauksella, laatu selvästi heikompi, kuin Defalla. Perustuu kokemukseeni, kun eräänä talvena piti omaan autoon vaihtaa Calixin lohkolämppäri kolmeen kertaan, kun aina meni vastus poikki. Kaikki meni kyselemättä takuuseen, kyse oli kuulemma viallisesta vastuslangasta isommassa erässä eikä asennusvirheestä. Viimeinen olikin sitten omakustannusdefa. Sama juttu viime talvena kaverin Focuksen kanssa, silloin ei takuu korvannut vastusta, joka oli merkkiliikkeessä asennettu.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
Puuma '69
Viestit: 139
Liittynyt: To Elo 19, 2010 8:52 am
Paikkakunta: Tampere

Re: S-Type R: renkaat talveksi

Viesti Kirjoittaja Puuma '69 »

Löytyi sopiva letkulämmitin V8 S-Typeen! :)

Ja kuulemma XJ8:n lohkolämmitin käy myös V8 S-Typeen... :shock: Tämä tieto siis Defan maahantuojalta Kahalta...
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
ekipeki
Viestit: 3
Liittynyt: To Touko 08, 2008 2:10 pm

Re: S-Type R: renkaat talveksi

Viesti Kirjoittaja ekipeki »

Itse hankin viime tammikuussa R-verion S-Typestä. Ihana auto!!! Mukana tuli rek.otteen koon mukaisesti 19" talvikitkat (sellaiset Euro-kitkat). Edessä Bridgestonet ja takana vähän isommat Continentailin kiekot. Hyviä renkaita normaalitalvella varmaan mutta viime talvi ei tosiaankaan ollut normaali. Jäisellä tiellä R oli kamala ajettava. Meinasi liusua pienessäkin kaarteessa. Kaasua piti painaa kuin hippiäisen höyhenellä. Kun keli oli tavanomainen, niin meno oli aika siedettävää. Onnea kumien etsinnässä. Itse laitan nykyisen XJ Super 8 seisomaan talveksi. Taitaa olla niin etteivät hermoni kestä toista samanlaista talvea! Oma ajo menetteli joten kuten, mutta kun sai koko ajan olla kauhuissaan, kukahan ja mistä syystä ja suunnasta on luisumassa renkaat lukossa kohti hienoa kissaani. Haussa on XJ:n talvivanteet ja kumit. Renkaita yllä löytyy 18" koossa mutta vanteet (muualta kuin Inchcapelta) tuntuvat olevan kiven alla.

Terv. Ekipeki :mrgreen:
Vastaa Viestiin