Eli yksi talvi on takana jagellla ja ainoa moitittava asia oli ettei auto lämpiä sisätoiltaan kunnolla.
Minkä lämpöisiä termostaatteja teillä on koneessa? Vai johtuisiko jostain muusta.
AP.
Talvi lähestyy jälleen
Lämmityslaitteen moottori/pumppu?
Mikä auto? Ainakin X300/X308 sarjassa on lämmityslaitteella oma sähkömoottori/pumppu, joka voi olla simahtanut jolloin lämmin jäähdytysneste ei pääse kiertämään laitteen kennossa.
-Jakuvaari
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Villi arvaus, olisikohan kyseessä XJ40 3.2s -93 ?
Itselläni on myös vähän samaa ongelmaa, ei tahdo tuo XJ40:n kabiini
lämmetä, vaikka lämmintä kyllä puhaltaakin.
Itselläni on myös vähän samaa ongelmaa, ei tahdo tuo XJ40:n kabiini
lämmetä, vaikka lämmintä kyllä puhaltaakin.
Viimeksi muokannut JagRoc, La Loka 20, 2007 6:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar Sovereign 90 Regency Red
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Termostaatti on varma syy mikäli myös moottorin lämpötila on matala. Muussa tapauksessa täytyy jo käyttää erotusdiagnostisia aitoja: mistä tulee lämpöä, vai tuleeko lainkaan. Klubin sivustolle olen laittanut hieman erotusdiagnostisia kikkoja, FAQ-osiossa, käy vilkaisemasa!
Syitä on oikeastaan kolma mahdollista:
a) kennosto tukossa. Harmi siinä tapauksessa!
b) lämmönsäätelyventtiili ei toimi, eli lämpöä ei tule lainkaan (ei myöskään taakse), venttiili sijaitsee paloseinässä ylhäällä konehuoneen puolella, siitä on pitkä keskustelu käyty aivan äskettäin täälläfoorumssa
c) servomoottori (ylhäällä keskikonsolissa/pelkääjän puolella tuuletin-lämmityslaitteiston kyljessä, keltainen tai oranssi litteä vekotin. Joskus lähtee koputtamalla toimimaan.
Ennaltaähkäisyksi syille 2 ja kolme riittää ettälämmitystä käyttää jonkinlaisella säännöllisyydellä myös kesåisin! Ensimmäistä syytä pystyy enneltaehkäisemään käyttämällä aina samantyyppistä jäähdytinnestettä (eli vihreätä ja punaista ei sovi koskaan sotkea keskenään!)
Ja muuten - terveisiä taas täältä ihanasta Kenilworthistä! Tänään on nähty upea pieni SSII four lighter, WOW! Ja toissapäivänä näin Nottinghamissa samalla pajalla lukuisten Jaguarien lisäksi peräti kaksi Aston Martin Lagondaa, sekä se yksi ja ainoa Jaguar Frua, eli Italialaisen koriräätälin tekemä E-tyypin muunnos. Huomenna on Stoneleigh vuorossa, saapi nähdä mitä sieltä löytyy!
Syitä on oikeastaan kolma mahdollista:
a) kennosto tukossa. Harmi siinä tapauksessa!
b) lämmönsäätelyventtiili ei toimi, eli lämpöä ei tule lainkaan (ei myöskään taakse), venttiili sijaitsee paloseinässä ylhäällä konehuoneen puolella, siitä on pitkä keskustelu käyty aivan äskettäin täälläfoorumssa
c) servomoottori (ylhäällä keskikonsolissa/pelkääjän puolella tuuletin-lämmityslaitteiston kyljessä, keltainen tai oranssi litteä vekotin. Joskus lähtee koputtamalla toimimaan.
Ennaltaähkäisyksi syille 2 ja kolme riittää ettälämmitystä käyttää jonkinlaisella säännöllisyydellä myös kesåisin! Ensimmäistä syytä pystyy enneltaehkäisemään käyttämällä aina samantyyppistä jäähdytinnestettä (eli vihreätä ja punaista ei sovi koskaan sotkea keskenään!)
Ja muuten - terveisiä taas täältä ihanasta Kenilworthistä! Tänään on nähty upea pieni SSII four lighter, WOW! Ja toissapäivänä näin Nottinghamissa samalla pajalla lukuisten Jaguarien lisäksi peräti kaksi Aston Martin Lagondaa, sekä se yksi ja ainoa Jaguar Frua, eli Italialaisen koriräätälin tekemä E-tyypin muunnos. Huomenna on Stoneleigh vuorossa, saapi nähdä mitä sieltä löytyy!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Aivan, jäi mainitsematta tosiaan että kyseessä on XJ40 3.2s -93
Koneen lämpötila mittarin mukaan on normaali. Ikkunat kyllä aukaisee mutta verrattuna nipponin tekemiin tekeleisiin sisällä on paaaaaljon kylmempi.
Kädellä mitattuna taakse puhaltaa lämpöisempää kuin eteen. Eli tällöin vikana olisi servot? Pitää testiksi koputella sitä ja seurata tilannetta.
AP.
Koneen lämpötila mittarin mukaan on normaali. Ikkunat kyllä aukaisee mutta verrattuna nipponin tekemiin tekeleisiin sisällä on paaaaaljon kylmempi.
Kädellä mitattuna taakse puhaltaa lämpöisempää kuin eteen. Eli tällöin vikana olisi servot? Pitää testiksi koputella sitä ja seurata tilannetta.
AP.
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Juuri näin!krono kirjoitti:Kädellä mitattuna taakse puhaltaa lämpöisempää kuin eteen. Eli tällöin vikana olisi servot? Pitää testiksi koputella sitä ja seurata tilannetta.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...