Polttoainekulutus 2.o diesel ja savua
Polttoainekulutus 2.o diesel ja savua
Morjesta!Ostin joku aika sitten X-Type 2.0 diesel ja nyt askarruttaa kysymys että mikä on keskikulutus normaalisti kuin omassani näyttää olevan noin 6,3 ja 6,8l satasalle.Aika vähän kaupunkiajoa ja enemmän maantiellä.Kuluttako lisälämmitin miten paljon löpöä?Ja sitten ohitus ja kiihditystilanteessa tulee mustan savun pöllähdys kuin antaa vähän reipammin kaasua.Autolla ajettu kohta 120 000 km.Kun edellisessa Seatissa oli 1,9TDI niin samoissa ajoissa kulutus oli 5.2l sataselle mutta ei ollut lisälämmitystä.Miten EGR venttiilin toiminta?Jos sen tulppais pois sanooko sitten huolto täsätä asiasta mitään?Ja missä se kyseinen kapistus sijatse??
Itsellä 2.0D Estate ja kyllä minun tietokoneeni ilmoittaa huomattavasti pienempiä lukemia. Tarkistin mittarista ja A:ssa oli tripissä yli 2000 km, keskinopeus 62 (eli aika paljon kaupunkiajoa) ja kulutus 5.2. Matka-ajossa kulutus ilman ilmastointia 4.6 - 4.8. En kyllä ole ihan varma onko Eberin kulutus noissa luvuissa mukana. Savutusta en ole huomannut, mutta katselen kyllä yleensä eteen päin silloin kun isken pedaalin lattiaan.....
Minä tulppasin EGR:n -04 2.0D:stä ja savun pöllyttely väheni selvästi.
Löpön kulutus väheni tuommosen 0.5 - 0.7l / 100km. Kulutus sekalaisessa ajossa (enempi matkaa ja tankkauksista laskettu) on nyt pyörinyt 5,7 - 6 litran kantturoissa.
Saman tuo kyllä kuluttaa kuin kakkosautona oleva V70 D5
EGR muuten pa$kottaa imusarjan todella tehokkaasti, itsellä 80tkm takana ja puoli senttiä oli kuraa imusarjan seinämissä.
Löpön kulutus väheni tuommosen 0.5 - 0.7l / 100km. Kulutus sekalaisessa ajossa (enempi matkaa ja tankkauksista laskettu) on nyt pyörinyt 5,7 - 6 litran kantturoissa.
Saman tuo kyllä kuluttaa kuin kakkosautona oleva V70 D5
EGR muuten pa$kottaa imusarjan todella tehokkaasti, itsellä 80tkm takana ja puoli senttiä oli kuraa imusarjan seinämissä.
mo-ro
kokemusta aiheesta tuplasti....(not anymore though)
Eli-> savutuksen syynä EGR/vikainen ruisku. Jos takuuta jäljellä, marssi maahantuojan huoltoon ja vaadi ruiskun yms heebeleiden vaihto sekä imupuolen hoonaus. Kokemusta on eli auto on kuin uusi tuon jälkeen.
Kulutus on aika mystinen juttu, sillä kakkua menee litra enemmän jos autossa on AAC vs AC.
Ja jos eberi savuttaa-> vaihtoon vaan (siis jos takuuta jäljellä)
Eli-> savutuksen syynä EGR/vikainen ruisku. Jos takuuta jäljellä, marssi maahantuojan huoltoon ja vaadi ruiskun yms heebeleiden vaihto sekä imupuolen hoonaus. Kokemusta on eli auto on kuin uusi tuon jälkeen.
Kulutus on aika mystinen juttu, sillä kakkua menee litra enemmän jos autossa on AAC vs AC.
Ja jos eberi savuttaa-> vaihtoon vaan (siis jos takuuta jäljellä)
Se on vaimon auto...