Polttoainekulutus 2.o diesel ja savua

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Polttoainekulutus 2.o diesel ja savua

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Morjesta!Ostin joku aika sitten X-Type 2.0 diesel ja nyt askarruttaa kysymys että mikä on keskikulutus normaalisti kuin omassani näyttää olevan noin 6,3 ja 6,8l satasalle.Aika vähän kaupunkiajoa ja enemmän maantiellä.Kuluttako lisälämmitin miten paljon löpöä?Ja sitten ohitus ja kiihditystilanteessa tulee mustan savun pöllähdys kuin antaa vähän reipammin kaasua.Autolla ajettu kohta 120 000 km.Kun edellisessa Seatissa oli 1,9TDI niin samoissa ajoissa kulutus oli 5.2l sataselle mutta ei ollut lisälämmitystä.Miten EGR venttiilin toiminta?Jos sen tulppais pois sanooko sitten huolto täsätä asiasta mitään?Ja missä se kyseinen kapistus sijatse??
JagNova
Viestit: 48
Liittynyt: La Touko 19, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JagNova »

Itsellä 2.0D Estate ja kyllä minun tietokoneeni ilmoittaa huomattavasti pienempiä lukemia. Tarkistin mittarista ja A:ssa oli tripissä yli 2000 km, keskinopeus 62 (eli aika paljon kaupunkiajoa) ja kulutus 5.2. Matka-ajossa kulutus ilman ilmastointia 4.6 - 4.8. En kyllä ole ihan varma onko Eberin kulutus noissa luvuissa mukana. Savutusta en ole huomannut, mutta katselen kyllä yleensä eteen päin silloin kun isken pedaalin lattiaan.....
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Minä itse asiassa puhun todellisesta kulutuksesta.Eli ajat ja tankkaat ja saat lukemat.Minunkin tietokone näyttää pienemmat lukemat eli noin 5.7 litra sataselle.mutta kuin tankkaat niin kumma kun ero about 1 litra sataselle.
mky
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Syys 17, 2007 9:10 pm

Viesti Kirjoittaja mky »

Minä tulppasin EGR:n -04 2.0D:stä ja savun pöllyttely väheni selvästi.
Löpön kulutus väheni tuommosen 0.5 - 0.7l / 100km. Kulutus sekalaisessa ajossa (enempi matkaa ja tankkauksista laskettu) on nyt pyörinyt 5,7 - 6 litran kantturoissa.
Saman tuo kyllä kuluttaa kuin kakkosautona oleva V70 D5

EGR muuten pa$kottaa imusarjan todella tehokkaasti, itsellä 80tkm takana ja puoli senttiä oli kuraa imusarjan seinämissä.
rus103
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Kellokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rus103 »

Vaikuttaako sen egr:n tulppaminen mihin kään elektroniikkaan?Syttykö häiriövalo esim.?Oletko itse puhdistanut imusarja?Joutuuko siinä tapauksessa ostamaan uuden imusarjan tiiviste jos irroittaa sen puhdistusta varten?
mky
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Syys 17, 2007 9:10 pm

Viesti Kirjoittaja mky »

Eipä syty mitkään valot. Kone toimii vaan paremmin.
Imusarjaa en ole vielä putsannut. mutta oletuksena on, että joku tiiviste sieltä saattaa mennä uusiksi.
Salsared
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 2:20 pm
Paikkakunta: Hollola kk

mo-ro

Viesti Kirjoittaja Salsared »

kokemusta aiheesta tuplasti....(not anymore though)

Eli-> savutuksen syynä EGR/vikainen ruisku. Jos takuuta jäljellä, marssi maahantuojan huoltoon ja vaadi ruiskun yms heebeleiden vaihto sekä imupuolen hoonaus. Kokemusta on eli auto on kuin uusi tuon jälkeen.

Kulutus on aika mystinen juttu, sillä kakkua menee litra enemmän jos autossa on AAC vs AC.

Ja jos eberi savuttaa-> vaihtoon vaan (siis jos takuuta jäljellä)
Se on vaimon auto...
Vastaa Viestiin