Hei, onko kenelläkään ollut samanlaisia ongelmia.
Kun starttaan auton, kierrokset tippuvat alas ja auto sammuu, kun starttaan uudestaan ja painan vähän kaasua kierokset ovat noin 1100. Liikennevaloissa tyhjäkäynti kierrokset menevat ylös ja alas koko ajan ja auto melkein sammuu. Toinen ongelma on kun painan jarruja niin jarrunmerkkivalo sytty.Tämä ilmenee vain kun painan jarruja. Jos painan AVC nappia ilmestyy teksti "PAO".
Kiitos etukäteen
Tyhjäkäynti ja jarruvalomerkki
Tyhjäkäynti ja jarruvalomerkki
Jaguar XJ6 3,2 vm. 91
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Laittakaa hyvät ihmiset mahdollismman suuntaa antavaa tietoa autosta... XJ6:ta on todellakin valmistettu -60-luvun lopulta aina nykyhetkeen asti
No, jotenkin herää ajatus että kyseessä voisi olla varhainen XJ40 (-86 --89)? Siinä tapauksessa: jarrumerkkivalon syynä voisi olla hydrauliikkapaineen lasku? Tyhjäkäynti – no siinä voisi olla enemmänkin syitä: ilmamäärän mittari, lämpötilasensori, ECU... Mutta: kerroppa enemmän autosta!
No, jotenkin herää ajatus että kyseessä voisi olla varhainen XJ40 (-86 --89)? Siinä tapauksessa: jarrumerkkivalon syynä voisi olla hydrauliikkapaineen lasku? Tyhjäkäynti – no siinä voisi olla enemmänkin syitä: ilmamäärän mittari, lämpötilasensori, ECU... Mutta: kerroppa enemmän autosta!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Tyhjäkäynti ja jarruvalomerkki
Kiitos vinkeistä.
Kysymys on Jaguar XJ6, 3,2 vm.1991
Kiitos.
Kysymys on Jaguar XJ6, 3,2 vm.1991
Kiitos.
Jaguar XJ6 3,2 vm. 91
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 9:29 am
- Paikkakunta: Alavus
Kuulostaa tutulta...
Onkohan autossasi käytössä näin talvella jonkinlainen moottorinlämmitin? Ainakin kun olin asentanut letkulämittimen omaan -93 nelilitraiseen koneeseen niin kuvailemasi ilmiö alkoi ilmestyä usein lämmittämisen jälkeen. Ulkolämpötilasta näköjään riippuu, että miten pitkään lämmitintä pitää pitää päällä, että tuo ilmiö ei tulisi. Jos tällaisilla 0-10 asteen pakkasilla pitää alle 2 tuntia niin tuo samainen vaiva ilmestyy. Se poistuu kyllä sitten kun moottori on lämmennyt ja auton sammuttaa joksikin aikaa. Sitten kun käynnistää niin tyhjäkäynti on taas normaali eikä aaltoile tai auto pyri sammumaan. Olen jo tottunut siihen, että jarruttelen vasemmalla jalalla ja oikea jalka pitää moottorin tyhjäkäynnin sopivana... Eli jonkinlainen lämpösensorin virheaistimusvikahan tämä on. Jos lämmitintä pitää riittävän kauan päällä (3 tuntia..) niin ainakaan pikkupakkasilla ei ongelmaa tule. Ilmeisesti moottori lämpiää jo kokonaan siinä ajassa eikä sensoriin tule yllättäviä lämpötilavaihteluja. Yleensä myös "check engine" -valo syttyy ja palaa siihen seuraavaan sammuttamiseen asti. Onneksi on tullut kilpaakin ajeltua sen verran, että tuo vasemmalla jalalla jarruttamista tulee harrastettua Jaguarissa ihan ilman mitään käyntiongelmiakin...
Antti Pellonpää
En olen valitettavasti asiantuntija, mutta silloin kuin omistin Renault Laguna niin samantyyppinen vaiva oli minullakin.Se korjantui kun olin vaihtanut lohkossa oleva lämpötilaanturi sillä se oli syöpynyt aivan puhki ja enen kuin moottori oli täysin lämpöisenä se temppuili jatkuvasti.Epäilen että ihan sama vika.Nykyään kuin moottorit tehdään alumiinista niin anturi oli tehty raudasta.
Ex Jaguar X-Type Estate 2.0D -now BMW 530da Touring