Tässä lueskeltuani foorumin eri juttuja niin ei voi olla
pistämättä silmää sitä "erinomaista" palvelua kissoille tarjotaan
näissä merkkihuoltamoissa. Tiedän että tämä artikkeli ehkä kuuluisi
lähinnä Palvelut valikon alle.
Kyllä, olen itse tyytyväinen Antin asiantuntemukseen, mutta täällähän
kuulee aika käsittämättömiä juttuja mm huollon hinnasta, diagnoosista,
huoltoajan varaamisesta, vesimpumpuista, varaosista, varaosien saatavuudesta. On ollut vesipumppua, antennia, ketjunkiristimiä, abs-jarruja.
Itse sain anella että vuosihuollon hinnan saisi etukäteen selville. Työtkin hinnoitellaan puvun/pärstäkertoimen mukaan. Yritetäänkö tässä ottaa oppia Tampereen Kivitilalta?
Olisiko yhteinen kirje maahantuojalle pikkuhiljaa tarpeen?
Onneksi ensi huolto on vasta syksyllä...
Jaguar ja merkkihuolto
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 9:44 am
- Paikkakunta: Helsinki
Huollon asiantuntemus
Kyseinen nimeltä mainittu asiantuntija on siirtynyt maahantuojan palvelukseen teknisen neuvonnan avainhenkilöksi. Arvo on huomattu, sillä hän on Suomen parhaita.
Itse asiakaspalvelussa on uudet miehet remmissä. Kysymyksiin vastataan edelleen, mutta diagnostisointiin tarvitaan näköjään melkein koko Euroopan kääntämistä. Kyllä maahantuojakin varmistaa huoltoprosessit tehtaalta, mutta vasta kun sitä pyytää. Soisi heidän tekevän ohjeiden mukaan pyytämättäkin.
Tämä on täysin asiatonta, mutta Saksasta selvisi, että autooni on tekemättä kolme mallikohtaista, tehtaan maksamaa päivitystä (laatikon uudelleenohjelmointi, puhaltimen moottori ja lämpötila-anturi). Toki olivat jättäneet asian Saksan liikkeessä hoitamatta, mutta kertoivat kuitenkin kysyttäessä. Samat puutteet näki Suomen pää alustanumeron perusteella koneelta tms. mutta eivät puhuneet mitään. Vasta kun kysyin, että kait nämä tehdään täälläkin tehtaan piikkiin, niin tuli vastaus, että kyseiset huolto-bulletiinit ovat voimassa. Se, että tehdäänkö, jäi vastaamatta.
Saa nyt nähdä tehdäänkö ne, mutta hyvään palveluun kuuluisi informoida asiakasta ja ilmoittaa, että varataan näille aikaa seuraavassa huollossa.
En nyt ihan tyytyväinen ole, vaikka en ole autoani heiltä ostanutkaan. En osta seuraavaakaan.
Jussi
Itse asiakaspalvelussa on uudet miehet remmissä. Kysymyksiin vastataan edelleen, mutta diagnostisointiin tarvitaan näköjään melkein koko Euroopan kääntämistä. Kyllä maahantuojakin varmistaa huoltoprosessit tehtaalta, mutta vasta kun sitä pyytää. Soisi heidän tekevän ohjeiden mukaan pyytämättäkin.
Tämä on täysin asiatonta, mutta Saksasta selvisi, että autooni on tekemättä kolme mallikohtaista, tehtaan maksamaa päivitystä (laatikon uudelleenohjelmointi, puhaltimen moottori ja lämpötila-anturi). Toki olivat jättäneet asian Saksan liikkeessä hoitamatta, mutta kertoivat kuitenkin kysyttäessä. Samat puutteet näki Suomen pää alustanumeron perusteella koneelta tms. mutta eivät puhuneet mitään. Vasta kun kysyin, että kait nämä tehdään täälläkin tehtaan piikkiin, niin tuli vastaus, että kyseiset huolto-bulletiinit ovat voimassa. Se, että tehdäänkö, jäi vastaamatta.
Saa nyt nähdä tehdäänkö ne, mutta hyvään palveluun kuuluisi informoida asiakasta ja ilmoittaa, että varataan näille aikaa seuraavassa huollossa.
En nyt ihan tyytyväinen ole, vaikka en ole autoani heiltä ostanutkaan. En osta seuraavaakaan.
Jussi
Re: Huollon asiantuntemus
Mitä tekemistä hyvällä palvelulla on yhdenkään merkkiliikkeen "huollon" kanssa???Jussi kirjoitti: Saa nyt nähdä tehdäänkö ne, mutta hyvään palveluun kuuluisi informoida asiakasta ja ilmoittaa, että varataan näille aikaa seuraavassa huollossa.
En nyt ihan tyytyväinen ole, vaikka en ole autoani heiltä ostanutkaan. En osta seuraavaakaan.
En minäkään. Enkä antanut muijankaan ostaa uutta S-typeä.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
x:n moottorivikavalo
joo, syttyi oranssi valo tauluun. oli vaivan takana selvittää lahdessa saako ajaa vai ei. tänään oisi saanut tietsikka-ajan maanantaille....no, espoo lupasi tehdä odottaessa. eli lahdessa vielä vajaamiehitys....
Se on vaimon auto...
oranssin valon syttyessä
Olen sen verran selaillut ansiokkaita HJK:n sivuja, että löysin sieltä paljon käyttökelpoista materiaalia. Kun menee sivuilla "Vinkit"-osiolle, löytää sieltä "erittäin hyvä esitys Jaguarin moottorin virityksistä"-sivun. Ja kun sille sivulle menee, vasemmalla on otsikko "AJ6 fault codes", jota klikkaamalla löytää tarpeelliset ohjeet. Jos oranssi valo syttyy, voit itse löytää, mikä anturi on antanut vikailmoituksen. Se lienee nopeuttaa palvelua merkkihuoltamossa (tai sitten ei), mutta näin ollen vikakoodin etsimiseen ei tarvitsisi käyttää huoltamon kallista aikaa.
Jos joku viisaampi sanoo, miksi tämä esittämäni ei auta asiaa, niin käyttäköön viisauttaan ja valistakoon kaikkia muitakin.
En tiedä, käytetäänkö Espoon merkkiliikkeessä pärstäkerrointa palvelun suhteuttamisessa, mutta minua on palveltu ihan kohtuullisen hyvin. Tosin olen pitänyt lompakollani huolen, että mahdollinen pärstäkerroin on korkeaa luokkaa. Alennuksia ja kaupanpäällisiä on alkanut tipahdella, tyyliin pakokaasumittausta huollon yhteydessä, kun mainitsin tulevasta katsastuksesta... eivät laskuttaneet.
Jos joku viisaampi sanoo, miksi tämä esittämäni ei auta asiaa, niin käyttäköön viisauttaan ja valistakoon kaikkia muitakin.
En tiedä, käytetäänkö Espoon merkkiliikkeessä pärstäkerrointa palvelun suhteuttamisessa, mutta minua on palveltu ihan kohtuullisen hyvin. Tosin olen pitänyt lompakollani huolen, että mahdollinen pärstäkerroin on korkeaa luokkaa. Alennuksia ja kaupanpäällisiä on alkanut tipahdella, tyyliin pakokaasumittausta huollon yhteydessä, kun mainitsin tulevasta katsastuksesta... eivät laskuttaneet.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 9:44 am
- Paikkakunta: Helsinki
But my dear friend Watson...
Niin kuin tässäkin threadissa näkyy niin moni kokee
kuitenkin että kun viemme meidän "kissamme lääkärille"
niin toivoisi heidän olevan kiinnostuneita enemmän kissan olotilasta kun rahastamisesta. Olen joskus kysynyt että onko esim heidän jarrupalat kullattua titaania
Luulen että aika moni meistä on kantanut kahisevaa niin että "jo moikataan ovella ja saadaan kivoja paitoja/kutsuja" mutta tämä ei ole ns lisäarvoa minulle. Haluan vain että kissani voi hyvin ja että se saa asiallista hoitoa.
No erohan on se, että he ovat työnsä puolesta Jaguar ihmisiä kun taas me palstalaiset olemme sydämmessä Jaguar ihmisiä.
kuitenkin että kun viemme meidän "kissamme lääkärille"
niin toivoisi heidän olevan kiinnostuneita enemmän kissan olotilasta kun rahastamisesta. Olen joskus kysynyt että onko esim heidän jarrupalat kullattua titaania
Luulen että aika moni meistä on kantanut kahisevaa niin että "jo moikataan ovella ja saadaan kivoja paitoja/kutsuja" mutta tämä ei ole ns lisäarvoa minulle. Haluan vain että kissani voi hyvin ja että se saa asiallista hoitoa.
No erohan on se, että he ovat työnsä puolesta Jaguar ihmisiä kun taas me palstalaiset olemme sydämmessä Jaguar ihmisiä.