Tuli hankittua otsikon mukainen Jagge, kilometrejä oli n. 45t mittarissa. Nyt kun on tullut muutama tuhat ajettua ja 48tkm huolto tilattu, kysyisin vastaavien autojen omistajilta, onko ilmennyt seuraavia asioita.
Vasen takapyörä, jousitus narisee/kitisee voimakkaasti
Mittariston valot kirkastuvat yhtäkkiä eikä säätö vaikuta mitenkään, palautuu hetken kuluttua normaaliksi sekä ilmastoinnin näyttö vilkuttelee lähes koko ajan.
80% matka-ajoa 80-90 km/h nopeudella ja rauhallisella ajotyylillä keskikulutus 8.0 l/100 km
Vakionopeus-säätimen kun kytkee tasaisessa ajossa päälle, pudottaa vaihteen aina 6 => 5 eikä kytke 6. kuin nostamalla nopeus 110-120 km/h ja sitten hidastamalla sallittuihin talvinopeuksiin.
Huoltoa tilatessani Turun Inchcapesta mainitsin osasta asioista, muille kuin mittarivaloille eivät voi tehdä mitään kuulemma.
Autoon oli juuri ennen ostoa vaihdettu öljyt ja suodin sekä pyyhkijän sulat, kerroin näistä ja ne poistettiin työlistalta. Hintaa kun huollolle tiedustelin, ilmoitettiin 600€, mikä sisältää polttoaineen suodattimen, ilmasuodattimen ja raitisilmasuodattimen. Muut asiat pitäisi mennä takuuna koska on voimassa. Mikäs näissä suodattimissa näin paljon maksaa ja mitähän maksaisi koko huolto?
Onko turun-alueella ketään muuta kuin Inchcape jossa huollot voisi tehdä?
Olisiko jollain s-type dieselin huolto-ohjelmaa, kiinnostaa esim. milloin menee nokkahihnat vaihdettavaksi.
Autoon ollaan hyvin tyytyväisiä joka tapauksessa.
S-type 2.7d -05
Toi nitinä ehkä johtuu kallistuksenvakaajan tangon kumeista.Itselläni tänään oli X-Type Kaivoksella huollossa juuri nitinän,kitinän takia ja kallistuksen vakaajan tankoja oli vaihdettu - työjohtaja ainakin sanoi että tangot oli vaihdettu( hinta per kpl 143 euro) ja molempiin puoleen. Onneksi meni takuuseen.
Ex Jaguar X-Type Estate 2.0D -now BMW 530da Touring