S-typen vaihdelaatikkovika.

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
mattiv56
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 12:15 pm

S-typen vaihdelaatikkovika.

Viesti Kirjoittaja mattiv56 »

Minulla on S-type 4.2, vm 2003, ja siinä on ilmennyt pikkuvika. Nimittäin jarrutettaessa esim. liikennevaloihin kuitenkaan täysin pysähtymättä annetaan uudestaan kaasua, niin moottori ikään kuin keräisi hetken kierroksia sitten kytkien vaihteen sisään aiheuttaen tuntuvan nykäisyn.

Ajattelin olevani ongelman kanssa yksin, kunnes silmiini sattui internetistä sivusto http://www.thelurch.com (oikeassa laidassa zf-gearbox ja vika "variant 2"), jossa englantilaiset autonomistajat kertovat, että vika onkin suht yleinen zf-vaihteistolle (6-vaihteinen automaatti). Keskustelupalstalla kertovat Jaguar huollossa uudelleenohjelmoineensa vaihteiston "aivot". Vika on poistunut hetkeksi, mutta palannut kohta uudelleen.

Oletteko törmänneet moiseen ja osaatteko sanoa, mitä vialle on tehtävissä?

Matti
S-type 4.2, xj 5.0
JS-type
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2008 11:07 am
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja JS-type »

Itsellä ilmenee lievänä "variant 1", Turun Inchcape kertoi vian johtuvan laatikon oppivasta ohjelmasta jonka muisti nollataan huollossa.

Vastaavanlaista "vikaa" oli myös aikaisemmassa autossa (MB)
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Akku irti!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Mulla hieman vastaava "vika" tai ainakin oireilu katosi akun vaihdon yhteydessä viime vuonna. Ilmeisesti se, että akku oli irti vähän aikaa nollasi laatikon muistin. Sen jälkeen se on vaihtanut varsin säyseästi.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Tutmos
Viestit: 87
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 7:44 pm

S-type riisseli -05 aj. 48tuh.

Viesti Kirjoittaja Tutmos »

kylmällä koneella juuri pysähdyttäessä ja pidettäessä jarrulla auto paikallaan se hiukan tönäisee, lämmettyä tämä oire poistuu.
Näin minun aatossani.
Vastaa Viestiin