Teknisiä muutoksia X300-mallissa vuosina 1995-1997?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Teknisiä muutoksia X300-mallissa vuosina 1995-1997?

Viesti Kirjoittaja hkm »

Moro,
osaako joku arvon raatilaisista kertoa, mitä mitä teknisiä muutoksia/parannuksia X300-malliin on tullut sen myynnin aikana 1995-1997. Jag-loversin X300 book kertoo muutamissa kohdissa, että tietyt ominaisuudet/viat ovat esiintyneet vain tuotannon alkupään autoissa (early models). Onkohan noilla VIN-numeroilla mitään tekemistä mainittujen teknisten muutosten kanssa

VIN Numbers and Year of Manufacture
1995MY From 720125
1995.5 From 739427
1995.75 From 746613
1995.75 LWB From 746814
1996MY From754304
1997MY From 787954 to 812255

Syy, miksi kyselen johtuu siitä, että onko jokin vuosimalli jota esimerkiksi kannattaisi ostotilanteessa välttää, vai onko muutokset niin minimaalisia ajajan ja omistajan näkökulmasta ettei niillä ole mitään käytännön merkitystä auton hankinnan yhteydessä?

T. HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
MrBitter
Viestit: 50
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 4:24 am
Paikkakunta: Espoo

Muutokset

Viesti Kirjoittaja MrBitter »

Moi,

sama on askarruttanut minuakin, joten laitoin kysymyksen Jag-Loversin X-300-palstalle. Tässä vastauksia (eri viesteistä parhaat palat):

Thicker window glass in 1996 to reduce wind noise.
Vertical tines in front grill black instead of chrome in 1997.
Retracting 3-point safety belt instead of lap belt for rear center
passenger in 1997.
Rear safety belt latches changed from stowaway style to fixed in
1997.
-----------------
At some point, the auto dimming mirror lost it's variable
switch.
-----------------

Some of the other changes are very minor and not a big deal in
selecting one model year over another, but in addition to those
items previously mentioned; Early cars did not have a muffler on
the A/C pressure hose. In 1996 a 4.0 Emblem was added to the B
pillar. The early 95 cars did not have a glove box but had
elasticized pouches on the fronts of the lower front seat cushions.
In any case, you will be well served by one of these X300's. Find
a good one, change your oil, and enjoy it.
------------------
I belive that 95 models didn't have EGR and glove boxes. (ja seuraava viesti: My US 95 X300 has an EGR system.:))
------------------
One more, the 95's have metal (not plastic) grilles.


En sitten tiedä, onko USA- ja Eurooppa-versioiden välillä ollut eroja. Muistaakseni ajamassani 96-vuoden Sovessa oli takana keskellä kolmipistevyö, mutten mene vannomaan...
'95 XJ6 3,2 (X300)
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Kiitoksia viestistä. Eipä tuossa näytä mitään maata kaatavaa olevan. Itse ainakin voisin vetää noista kommenteista sen johtopäätöksen, ettei vuosimallilla ole juurikaan suurta merkitystä valintatilanteessa. Tuo paksumpi lasi on kyllä toisaalta ihan hyvä muutos.

Mulla on muuten MrBitter tarkoitus kerätä listaa ns. kuluvista osista X300:n osalta ja kysellä mitä osat maksaa ja näin saada käsitystä noista ylläpitokustannuksista. Lisäksi, jos ostotilanteessa huomaa jonkin paikan olevan rempallaan, esimerkiksi nyt vaikka jarrut, niin tietää sitten edes suunnilleen minkalaisista kustannuksista puhutaan kun aletaan ehostamaan. Kirjoitan asiasta oman otsikon kunhan saan kerättyä listan ja kysyttyä hinnat. Hintatiedot kysyn kotimaisesta merkkihuollosta. Pystyy sitten vertailemaan noihin "tarviketoimittajien" hintoihin niin suomessa kuin ulkomaillakin.

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Vastaa Viestiin