XJS 4.0 -91 ruiskun häiriöstä..

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
JH
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

XJS 4.0 -91 ruiskun häiriöstä..

Viesti Kirjoittaja JH »

Hain juuri coupen satamasta, muuten hyvä mutta pari pikkujuttua, käsijarru täysin eloton, noh, se on selkeä juttu. Mutta pintakaasulla ajaessa veto loppuu, aivan kuin ruisku sulkisi polttoaineen syötön, niinkun moni ruisku tekee moottorijarrutuksella...hitusen kun antaa kaasua niin taas mentiin. Mikähän tuollaista voisi tehdä, kaveri väitti että saksassa ei temppuillut yhtään, laivan ruumassa on ollut todella kosteaa, sataman ukot sanoi että joka auton lukot on ollu jäässä, niin oli jagenkin. Siinä ajallessa kotiin ajattelin että kaasuläpän asennon tunnistin on kaput, mutta eihän tuon ikäisessä ruiskussa ole sellaista edes, sen verran vilasin pimeässä pellin alle...Olisiko ehdotuksia, ei viitsisi vanhana tee se itse miehenä viedä heti ainakaan todella suolaisen hintaiseen ruiskupajaan...
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Re: XJS 4.0 -91 ruiskun häiriöstä..

Viesti Kirjoittaja HEE »

JH kirjoitti:Siinä ajallessa kotiin ajattelin että kaasuläpän asennon tunnistin on kaput, mutta eihän tuon ikäisessä ruiskussa ole sellaista edes, sen verran vilasin pimeässä pellin alle...Olisiko ehdotuksia, ei viitsisi vanhana tee se itse miehenä viedä heti ainakaan todella suolaisen hintaiseen ruiskupajaan...
Jos se on jo selvinnyt että ongelmaa ei aiheuttanut vesi bensassa tai bensansuodattimen jäätyminen, tai huono polttoainepumppu, niin sitten kait seuraavaksi voisi tarkistaa virranjakajan / pyörijän kunnon ja sitten lambda -anturin. Seuraavaksi mahdolliset ilmavuodot, etenkin pakosarjan ja pakoputken liitoksesta (vuoto tässä aiheuttaisi kyllä yleensä vain rikkaan seoksen).
Sitten voisikin alkaa tutkimaan niitä muita antureita (ja niitä sitten riittää).
Ja sieltä löytyy kyllä tietääkseni se läpän asennonkin anturi joka taisi löytyä jo 10 vuotta vanhemmistakin malleista :wink:
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

ilmavuodot

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Nyt kun päivän parin mietin, niin muistui mieleeni, että itselläni oli samanlainen vaiva autossani XJS 4.0 -92. Kun lähtee liikkeelle, tuntuu, että moottori tukehtuu, hetikohta taas meno maistuu normaalisti. Pakosarjan tiivisteet silloin vuotivat. Onko kojetaulun "check engine" herjannut? Jos on, niin ajotietokone kertoo, mikä anturi antaa vikailmoituksen.
Vastaa Viestiin