X308 avain ja kake?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
ÄksJiiKasi
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
Paikkakunta: Helsinki

X308 avain ja kake?

Viesti Kirjoittaja ÄksJiiKasi »

Vaimo kele. Hukkasi avaimensa. Kysyin hintaa Espoosta mutta on sen verran kallis ettei vaimon palkka riitä, lähes 400 euroa ohjelmointitöineen :shock:

Tuolla hinnalla jos joudun hankkimaan hänelle uudet niin jatkan mykkäkoulua loppuvuoden. Osaako näitä kakeja ja avaimia kukaan muu ohjelmoida ja myydä?
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
Jussi
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Tilaa USAsta

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Terve,

tilasin itselleni Ebaysta USAsta uuden kauko-ohjaimen. Niitä saa myös liikkeistä, esim. http://www.keylessride.com/. Hinnan saa selville antamalla alustanron tms. Ebayssa maksoi 10 taalaa ja postikulut olivat 10 taalaa. Tuli viikossa.

Sitä vaan ei vältä kait millään, että avaimen joutuu leikkaamaan ja kauko-ohjaimen ohjelmoimaan Suomessa merkkiliikeessä. Siis jännitystä hommaan.

Itse olen vasta menossa Espooseen.........joskus lähiaikoina kunhan saan oikeat ABS-osat......saas nähdä kuis käy.

Jussi
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Terve Jussi,

onko ne ABS:it vieläkin korjaamatta? :shock:

Sulla on kyllä käynyt aivan suhteettoman huono tuuri :(

Toivotaan porukalla että saat auton pian kuntoon ja kohtuullisella hinnalla.
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Jussi
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Odottavan aika on ....

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Terve vaan,

tarkoitin jännityksellä sitä, että onnistutaanko kyseinen kauko-ohjain ohjelmoimaan toimimaan autossa. Nimittäin Espoossa kuultuaan, että olen ostanut sen itse ja ihan USAsta, niin sanoivat, että eivät ne yleensä ole ehjiä..........saas nähdä onnistuuko kunhan pääsen huoltoon.

Jarruhommista jännitys on mennyt aikaa sitten ja jäljellä on .....tus. Saatuani Englannista väärät osat jarruihin, koko homma alkoi jo melkein naurattamaan. Kun 25.1.2005 tilasin osat, paketti kiersi UPS-pikajakelussa 3 viikkoa Suomeen. Palautin väärät ja olen soittanut Buckhavenin Jaguar-Subaru Centreen säännöllisesti kerran viikossa. Joka kerta "Sir, your problem will be sorted out tomorrow" vaan eipä edisty eikä ole mennyt kuin vasta 5 viikkoa......sen entisen 3 kuukauden lisäksi.

Taidanpa hyväksyä sittenkin Saksan tarjouksen ja muuntaa Englannin velan vanteiden etsiskelyyn. Kait ne siellä sumujen saarella osaavat etsiä ainakin renkaat auton merkkitietojen perusteella.......tai sitten ei.

No onneksi on edelleen edes kunnon talvi ja Quattrokin pörrää vielä maapallon 10 kertaa kierrettyään. Takaikkunat on tummennettu, "New car smell" Wunderbaum roikkuu taustapeilistä......kun sais vielä komeet karvanopat

Jussi,

ex. 2 x XJ40 in memories, S-type 4.0 2000 tallissa ja Audi 100 Avant quattro 2.2 -86 pihalla.
Avatar
ÄksJiiKasi
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ÄksJiiKasi »

Nettiä on nyt tullut selailtua, ebaysta on huuto menossa uudesta 433 Mhzsta kakesta, jos menee kalliiksi niin sitten tuolta nettikaupasta taytyy tilata.

Avaimen kohtaloa alkoi setvimään Kallion kirjaston takana oleva, palveleva liike Auto-Avain. Jos heidän aihionsa toimii niin hinta on 20% Espoon hinnasta.

Tuohon ohjaimen ohjelmoimiseen löytyi ohjeet jag-lovers.orgista.

Joten ehkä jo maaliskuussa keskustellaan vaimon kanssa :lol:
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
Jussi
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Avaimesta

Viesti Kirjoittaja Jussi »

En tiedä onko Jaggen avaimissa Chip joka aktivoi ajoneston. Jos on niin ........toivottavasti onnistuu Autoavaimessa. Olen vuosien varrella korjauttanut jos jonkinlaisia Jaggen lukkoja, vaihdattanut haittoja jne. Hyvä putiikki. Itse tilasin tehtaalta leikkaamattoman vara-avaimen S Typeen 76 erkkiä, tulikohan hätäiltyä..............

Jussi
janbo
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 10:47 am
Paikkakunta: vantaa

Re: X308 avain ja kake?

Viesti Kirjoittaja janbo »

Törmäsinpä mielenkiintoiseen ongelmaan kun yritin lähteä liikenteeseen vara-avaimilla, Kaukosäädin toimi normaalisti, ovet auki ja sisään, avain virtalukkoon ja virrat päälle ja sitten kun yrittää startata ei mitään tapahtunutkaan. Kokelin samassa avainrenkaassa roikkuvalla vihreällä avaimella ja sama juttu. Sisältä haetulla normaalisti käytössä olevalla avaimella toimii sitten normaalisti. Ilmeisesti ajonesto ei kytkeydy pois päältä. Tuntuu vain kummalta, että olisi kaksi avainta samanaikaisesti hajonnut. Onko avaimia mahdollista ohjelmoida? Koetin hakea Jag-loversista ja täältä tietoa mutta löysin vain kauko-ohjaimen ohjelmointi ohjeita.
Xf 2.7d -09

ex - xj8 3.2 -99
ex -xj40 3.6 -88
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 avain ja kake?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Kyllä sen vihreän avaimen pitäisi toimia ihan normaalisti, se vain on leikattu sillä lailla, ettei lukittua hansikaslokeroa ja takaluukkua (ainakin XJ8:ssa) saa sillä auki, jos on siin nk. valet toiminto (Ameriikassa tavallinen pysäköintipalvelu ravintoloissa, hotelleissa, jopa paremmissa kauppakeskuksissa).

Aika hirveitä hintoja, kannattaa kysellä vähän täälläkin jos on tuollaisia ongelmia, olen saanut kyllä osat yleensä aika hyvin suurella varmuudella ja aikataulussa.

Meidänkin ABS-ongelmaan tarjottiin ratkaisua Espoossa tyyliin €4500,- plus työt päälle.
Ostin turhaan (mutta debuggausta varten) yhden anturin €200,-, korjautin ohjainmodulin Markuksen vinkin avulla Vaasassa noin €180,- postituksineen ja asiantunteva korjaamo löysi viottuneen johdon (€45,-) ja hoiti asennustyöt sopuhintaan. Ainakin neljä tonnia säästyi.

Uskoisin, että ihan oikean ja toimivan avain/kauko-ohjain yhdistelmän saa jostain järkihintaan, en minäkään maksaisi €400,- avaimesta vaikka se olisi kullattu!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: X308 avain ja kake?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

janbo kirjoitti: Onko avaimia mahdollista ohjelmoida?
Japa näyttää tietävän jotain koodaamisesta, ehkäpä hän valistaa meitäkin:
viewtopic.php?f=8&t=3306

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: X308 avain ja kake?

Viesti Kirjoittaja matsu »

Millainen lie avain ja kaukosäädin X308:ssa, liekö eroa X300:n systeemiin.

Itse tuli aikoinaan hankittua X300:een kolmas avain leikkaamattomana Ebay:stä. Vastaavasti sieltä saa myös käytettyjä kaukosäätimiä, vai mikä kaukoavaaja/-sulkija se on. Avain näyttää Mondeon avaimelta, mutta ikävä kyllä se on hieman pitempi. Eli Anttilasta ei välttämättä löydy siihen sopivaa kaiverruskonetta. Itse löysin pystyvän paikan Mikkelistä, Mikkelin Lukkosepät. He pystyivät kaivertamaan uuden avaimen mallin mukaan. Yllätyksekseni he pystyivät myös kopioimaan entisen avaimen sirun koodin uuteen avaimeen. Eikä maksanut paljon. Kolmannen kaukosäätimen (kolmas avain siihen paketoituna) pystyin sitten itse koodaamaan autossa istuen, tunnettujen ohjeiden mukaan (tavaratilan luukku auki jne. jne.).

Noita avain/kaukosäädin paketteja on hyvä olla jemmassa enemmänkin. Avaimilla kun on tapana hukkua. Ja autoa on aika vaikea myydä yksillä avaimilla. Eikä ole tavatonta, että avaimet ovat jääneet auto sisän ja auto on päättänyt mennä lukkoon.

Me kaikki tietysti muistamme vaihtaa paristot kaukosäätimeen ennen kuin paristot loppuvat
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Koltta
Viestit: 19
Liittynyt: La Syys 06, 2008 8:20 am

Re: X308 avain ja kake?

Viesti Kirjoittaja Koltta »

Moi!

Mulla vaimo hukkas volvon avaimen, mykkäkouluun ei jouduttu kun löysin rimestä ohittimen ajonestolle.
http://www.rime.fi/ajoneston-ohitusmodu ... p-832.html

Jos et kaipaa ajonestoa niin tolla siitä pääsee.

t:Kari
japa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 9:18 pm
Paikkakunta: LAHTI

Re: X308 avain ja kake?

Viesti Kirjoittaja japa »

Joopa,joo.
Oman vara-avaimen tilasin Ebaystä,maksoi 5 puntaa+postikulut!
koodasin avaimen jostain lukemani ohjeen mukaisesti ( jag-lover`s ) no, britti sivuilta jostain!
Eli takaluukku auki ,virrat päälle, ei käyntiin,siis uudella avaimella.
Sitten keskikonsoli auki ja siellä lymyävästä valet nappulasta painoin ohjeen mukaan viisi
kertaa,hetken odottelun jälkeen kuului tsirp,tsirp.JA KAS KUMMAA KAIKKI TOIMII NIIN KUIN PITÄÄKIN ! JA KYSE ON AVAIMESTA EI KAKESTA
BLACK XJR -96
Chrysler Windsor -62
Vastaa Viestiin