Ihme ja kumma!

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Ihme ja kumma!

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei!
luen teknistä palstaa usein sydän "kylmänä" odottaen kaikkien kauheuksien iskevän heti huomennna. Olen ihmeekseni ´huomannut, että olen ajanut Jaguaria 4 viikkoa ilman ongelmia! Asian täytyy olla jonkin asteinen ihme tai sitten minä olen tosiaan ollut oikeassa auton valinassa!
Pelkääm joka päivä, että jokin kauhea vika iskee, mutta taitaa olla niin kuin lääkärikirjojen suhteen - mitä kauempana pysyt niistä sitä paremmin voit! Kannattaa suhtautua tarinaan huumorilla, koska oma asennoituminen on lähinnä fatalistinen.
Lupasin joskus kertoa kokemuksia Jaguarista talviautona ja valitetavasti en voi kuin kiitellä - käynnistyy pahallakin pakkasella kuin "palmun alta" ja lämpiää paremmin kuin Volvo (tehty Pohjolan oloihin). KItkarenkaiden kanssa olen oppinut elämään ja suosittelen kohtuullisesti ajaville ja vastuunsa tunteville - Comments will be nice!
Jaguar Xj40 4.0S -94
Avatar
jaguvaari
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 1:01 pm
Paikkakunta: Orivesi

Ilo ajaa ja omistaa

Viesti Kirjoittaja jaguvaari »

Samoin, ei mitään ongelmia koko talvena kunhan en ole käyttänyt lämmitintä, hyvä ajaa kelillä kuin kelillä: Nokianlaiset ja nastat alla, perän saa kyllä luistamaan jäällä jos haluaa mutta sekin on hyvin hallittua.

Auto lämpenee alta kahden kilometrin ajon ja jopa sähköanteeni toimii moitteetta pakkasilla.

:D

En muista omistaneeni parempaa talviautoa.
Kulutus on ollut 12,2L satasella ja keskinopeus 56km/h eli aika paljon pientä ajoa kylillä....
Jaguvaari
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
Macces
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

Ilo ajaa ja omistaa, myös !

Viesti Kirjoittaja Macces »

Täytyy yhtyä edellisiin kommentteihin ! Ajan Jaggellamme päivittäin, eikä kertaakaan ole ollut mitään käynnistymisiin tai kulkemisiin liittyviä ongelmia ( vaikka pidänkin Autoa letkulämppärissä jos on pakkasta enemmän kuin -10 c. - Kunhan vain muistaa pitää tarpeeksi kauan, eli n. 3 h) Huom ! Kirjoitin "Autoa"-sanan tarkoituksella isolla...onhan Jaguar Auto isolla A:lla !!! Kitkat on alla ja takahutlarissa 40 kg painoa, eikä mitään kiinnijäämisongelmiakaan ole ollut...
Ainoat murheet n. vuoden ajalta ovat olleet penkin muistiongelma ja CD-boxin kaapelin kontaktiongelma. Kulutus tällä 4-litraisella on talvella 80%:ssa kaupunkiajossa n. 14 l / 100 km, mutta maantiellä mennään n. 10 l/ 100 km.
Macce

ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Jee Jagge on Jagge!

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei !
Kehuskelin, että auto toimii kuin junan vessa. Olin jo huolestunut, että elämästä tulee "tylsää". Ostin Jaggen, koska siinä on luonnetta - kuin muistutuksena kojetauluun ilmestyi "Check engine" valo. Jos olisin vasta ostanut auton syvä huoli painaisi nyt mieltäni. Tarkastelin mittaristoa - öljyn paine normaali, lataus normaali, lämmöt normaalit, kone hyrisee tyytyväisenä. Vähäinenkin kokemus auttoi ymmärtämään, että tämä on sitä oikuttelua "neidolta" jota siltä saa odottaa. Käynnistettyäni moottorin uudestaa valo sammui - tosin se oikuttelee silloin tällöin.
Akkuongelmista kertoilin jo aiemmin, mittaukset toteaa että lataus on tosi hyvä, mutta jossain on normaalit ylittävää ohivuotoa.
Kirottu ajonestolaite on edelleen hengissä vaikka Laatuauto yritti purkaa sitä - tosi ovela systeemi. Neuvo: Jos sinulla on vanhemmassa jaggessa ajonesto - vie asiantunijalle ja purata se pois!
Jaguarin kanssa voi käyttää suosikki sanontaa: "No elämä on"
T:Vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94
mile
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 4:43 pm
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja mile »

Joo, joskus olen sitä ihmetellyt kuinka nopeasti jagge lämpiää. Kahden kilometrin kohdalla ollaan normaalilämmöissä. Väkisinkin tulee verratuksi erääseen ruotsalaismerkkiin ja saksalaiseen kansanautoon. Hakkapeliitta kakkoset alla ja toimii talvikäyttöautona aivan samoin kuin mikä hyvänsä etu- tai takavetoinen, eikä tarvitse lisäpainoa perään.
XK -07
ex Boxster S -01
ex XJR -01
XJR-S
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 1:24 am
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Talvella

Viesti Kirjoittaja XJR-S »

Nyt kun on kohta kaksi talvea takana on kokemusta tullut. Alussa ovet jäätyivät alituiseen, kunnes irrotin ovipaneelit ja puhdistin ja voitelin lukot ja muun mekaniikan. Samoin takapaksin lukon ja antennin. Nyt toiminut hyvin. Lämppäriä ei ole, ja aina starttaa hienosti, ennätys jotain -22 astetta. Penkinlämmitin ei toimi ja nahkahan on tunnetusti kylmä materiaali,- pysyy paremmin hereillä työmatkan. Renkaina nopean ajon kitkat, eli pitoa ei löydy yhtään.
Kulutus on kyllä kaupungissa kaamea; 38 l/100km, keskinopeus 26 km/h!! Matka-ajossa menee vähän paremmin, 13 l/100km.
Eli oikein mukava talviauto. :P

XJR-S -92
Vastaa Viestiin