XJ8 kertoi joulureissun menomatkan lopussa että "Rajoitettu suorituskyky" (plus keltainen varoitusvalo). Katselin sitä parikymmentä km ja nollasin pois kiusaamasta Clearilla. Ajossa ei tuntunut mitään, ei kiihtyvyydessä eikä vauhdissa ainakaan 120kmh mennessä... Perillä tuli käynnistäessä "Moottorin varatoiminto", ei tosin aina. Paluumatkalla ei mitään valittanut. Oma OBDII-testeri ei kertonut mitään vikakoodeja, joten vein auton valtuutettuun Jaguar-huoltoon. Eipä heidänkään testeri löytänyt mitään. Työnjohtaja epäili että näin vanhassa (2000) vikakoodi nollautuu jos vian jälkeen tarpeeksi kauan toimii ok. Uudemmissa kuulemma säilyy kaikki. Tiedä häntä, ymmärtääkseni vikakoodit säilyy, ellei nollata...
No, ei kai tässä auta muu kun lähteä kesällä Saksaan katsomaan mihinkä se suorituskyky on rajoitettu, olisko 200kmh/200hp?
Vai olisko tuo vain tykännyt pimeästä huonoa, ei paljon Napapiirillä aurinko häikäissyt...
Köpi
Rajoitettu suorituskyky
Re: Rajoitettu suorituskyky
Tietokoneajan autot tuntuu kiukuttelevan välillä aivan yhtä arvaamattomasti ja ilman syytä kuten h*meväki..
Ajoin reilu viikko sitten firman VAG-tuotteella kiihdyttäen rampilta motarille. 3.vaihteella taisi tulla rajoitin vastaan (2.0TDI), ja sen jälkeen kyykkäs kone ihan hengettömäksi, sain rullattua juuri 100km/h vauhtia kaasu pohjassa seuraavalta rampilta pois ja sammutus ja käynnistys uudelleen korjasi vian aivan kuten Windows Vistassakin...
Ajoin reilu viikko sitten firman VAG-tuotteella kiihdyttäen rampilta motarille. 3.vaihteella taisi tulla rajoitin vastaan (2.0TDI), ja sen jälkeen kyykkäs kone ihan hengettömäksi, sain rullattua juuri 100km/h vauhtia kaasu pohjassa seuraavalta rampilta pois ja sammutus ja käynnistys uudelleen korjasi vian aivan kuten Windows Vistassakin...
Re: Rajoitettu suorituskyky
Mulla on New Beetlessä sama ongelma, siis 1.9 tdi, 110km/h asti menee hyvin ja sitten hyytyy, no ei ainakaan sakkoja tule helpollaAtteL kirjoitti:Tietokoneajan autot tuntuu kiukuttelevan välillä aivan yhtä arvaamattomasti ja ilman syytä kuten h*meväki..
Ajoin reilu viikko sitten firman VAG-tuotteella kiihdyttäen rampilta motarille. 3.vaihteella taisi tulla rajoitin vastaan (2.0TDI), ja sen jälkeen kyykkäs kone ihan hengettömäksi, sain rullattua juuri 100km/h vauhtia kaasu pohjassa seuraavalta rampilta pois ja sammutus ja käynnistys uudelleen korjasi vian aivan kuten Windows Vistassakin...
Re: Rajoitettu suorituskyky
Moi. Omassa S-typessäni kuvailemanlainen ongelma jo monta kuukautta. Yleensä pintakaasulla. Pikkuhiljaa valo syttyi useammin. Tarkastettiin imuvuodot yms. mutta vika olikin lopulta kuluneessa kaasupolkimessa (=sähköinen). Maksoi käytettynä € 150,- ja ongelma hävisi
Re: Rajoitettu suorituskyky
Kannatta harkita Apple Macintoshia. Ei tarvitse käynnistellä yhtenään ; )AtteL kirjoitti:Tietokoneajan autot tuntuu kiukuttelevan välillä aivan yhtä arvaamattomasti ja ilman syytä kuten h*meväki..
Ajoin reilu viikko sitten firman VAG-tuotteella kiihdyttäen rampilta motarille. 3.vaihteella taisi tulla rajoitin vastaan (2.0TDI), ja sen jälkeen kyykkäs kone ihan hengettömäksi, sain rullattua juuri 100km/h vauhtia kaasu pohjassa seuraavalta rampilta pois ja sammutus ja käynnistys uudelleen korjasi vian aivan kuten Windows Vistassakin...
XF 3.0 D