3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Terve!
Mulla roikkuu tuossa autokatoksessa tällä hetkellä Jaguar 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko. Eli mistäs saisin tietää mistä mobiilista tuo mahtaa olla?
Voisin ottaa tietty kuviakin ja pistää johonkin Teidän nähtäville jos se auttaisi tunnistuksessa.
EDIT: eli tässä kuvia
Mulla roikkuu tuossa autokatoksessa tällä hetkellä Jaguar 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko. Eli mistäs saisin tietää mistä mobiilista tuo mahtaa olla?
Voisin ottaa tietty kuviakin ja pistää johonkin Teidän nähtäville jos se auttaisi tunnistuksessa.
EDIT: eli tässä kuvia
Viimeksi muokannut krono, Su Tammi 04, 2009 8:05 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Onko 3 1/2 litraisessa kaksi nokka-akselia kannessa vai ei - sillä jo tietää onko moottori ennen vai jälkeen 1951, tuolloin työntötankomoottori poistui lopullisesti. Päällekkäisyyttä on se, että ensimmäiset "twicam" moottorit tulivat markkinoille jo 1949. Kuvat, sarjanumerot, niillä sitten saa tarkemmin määrityksiä...
kari tt
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Litroista ja alaspäin sojottavasta öljynsuodattimesta tulisi mieleen MkVII tai MkVIII, ehkä myös "Mk1" tai joku XK120/140, mutta kerro ne moottorinumeron pari ekaa kirjainta, niin selviää tarkemmin.
Köpi
Köpi
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Löysin ainoastaan oikeasta kyljestä tälläisen: C 4820 ja sitten alempana on jaguar ja tuo 3.5 litre
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
kappas, oli tullut kuvia, joita vastaukseni aikaan ei näkynyt. XK-moottori se siinä. Aluvaluinen kaasarien ilmanpuhdistajalle vievä kokooja on kuin 3.4 Litre Saloonissa (ns. "Mk1") sekä ensimmäisen vuoden Mk2:ssa.
Tuulettajan propeli ei ole Mk2:n kaksitoistalapainen ja vaihdekeppikin on Mk2:ssa tukevampi, tämä viittaa Mk1:een. Mutta lohkon numero oudoksuttaa. Kaipa joku pian katsoo luetteloita sen suhteen...
Tuulettajan propeli ei ole Mk2:n kaksitoistalapainen ja vaihdekeppikin on Mk2:ssa tukevampi, tämä viittaa Mk1:een. Mutta lohkon numero oudoksuttaa. Kaipa joku pian katsoo luetteloita sen suhteen...
kari tt
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Jaguarin varaosanumerot alkavat C.... eli C-alkuinen kävisi lohkon varaosanumeroksi. Moottorin numero pitäisi löytymän alumiiniin stanssattuna sylinterikannesta, yksi paikka numerolle on nokka-akselien koppien välissä, aivan moottorin etupäässä. Numero alkanee kirjaimella K, esimerkiksi kesäkuussa 1957 tehtiin numero KE3054 jne.
kari tt
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Jaahas sieltä välistä en edes katsonut vaikka yleensä välit pitää tutkia hyvin =)
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
B5016-7
Tuollainen oli venttiilikoppien välissä aivan "etuseinässä", mahtaisiko olla tuo.
Tuollainen oli venttiilikoppien välissä aivan "etuseinässä", mahtaisiko olla tuo.
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Se se on se moottorin numero ja kertoo jo loppunumerollaan, että puristussuhde on (vain) 7:1. Pelkkä kirjain B + numero kuuluu MkVII mallille. Sen moottorit olivat numeroltaan joko A, B tai D -alkuisia ja kun ajokkia tehtiin 1950-57, niin jostain keskiväliltä voisi olla tuo moottori peräisin.
kari tt
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Se se on se moottorin numero ja häntänumero kertoo, että puristussuhde on (vain) 7:1. Vain yksi kirjain B plus numerot kuuluu Mk VII-autoille. Niiden moottorinumerot alkoivat kirjaimin A, B tai D, eli B-alkuinen on tuotannon 1950-57 keskiväliltä.
kari tt
Re: 3.5 litran moottori ja vaihdelaatikko
Varmuudeksi voisit vielä etsiä numeron lohkon kyljestä öljynsuodattimen päällä olevalta "hyllyltä", nimittäin jos tuohon on matkan varrella vaihdettu kansi toisesta. Tuskinpa vain, mutta moista on tuoreemmissa XK-moottoreissa harrastettu. Numerot pitäisi tietysti olla samoja.krono kirjoitti:B5016-7
Tuollainen oli venttiilikoppien välissä aivan "etuseinässä", mahtaisiko olla tuo.
Köpi