2,7 D lohkolämmitin

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
JUSSJ
Viestit: 1
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 8:02 am
Paikkakunta: Kemi

2,7 D lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja JUSSJ »

Uutena jäsenenä olen innolla lueskellut kommenttejanne, neuvoja ja vihjeitä yhteisen merkkimme tiimoilta. Minulla on kuukauden ikäinen S-Type 2,7 D. Siihen asennettiin ajastinkello Webastoa ohjailemaan. Valitettavasti murheita on riittänyt, yksi pannu on jo vaihdettu ja seuraavaakin on rukattu. Kellon/Webaston yhteistoiminta on outoa verrattuna aikaisenpiin kokemuksiini samanlaisesta laitteesta. Myyjäliikkeen huolto kyllä tekee parhaansa ja on luvannut vikojen korjaantuvan, kunhan saavat Kahalta lisäohjeita.
jara
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Vaasa

Tulossa öljynlämmitin (öljypohjaan) ei lohkolämmitintä

Viesti Kirjoittaja jara »

Jagge 2.7 D varustetaan viimeisten tietojen mukaan öljynlämmittimellä, lämmitin öljypohjaan, ei perinteisellä lohkolämmittimellä.
No mikäpä siinä, onpahan öljy juoksevaa kovimmillakin pakkasilla.
Tämä lämmitystapa on ollut iän ja ajat käytössä ilmajäähdytteisissä vehkeissä.
hoopee
Viestit: 34
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 11:35 am

Onpa outoa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Onpa outoa, ettei kyseistä laitetta saada toimimaan. Olen ymmäretänyt, että Webasto olisi hyvä merkki ja paljon autoissa käytössä. Vanhin veljeni on kyllä kehunut sen toimintaa raskaassa kalustossa.
Minulla taas on kokemusta vain ns. Ebersbeheristä, mikä toimineet oikein hyvin.

Mikä tekee Jaguarin niin erinomaiseksi, ettei se siinä toimi??

Tästäköhän johtui, etten saanut S-typeä koko viime talven aikana viikonloppukoeajoon nähdäkseni kuinka se pelaa talvipakkasilla. Tätä esitin viime syksynä perusteeksi nimenomaan, kun esitin koeajopyynnön. En kuitenkaan saanut vastausta koskaan esittämääni pyyntöön. Nyt kaksi viikkoa sitten, kun kyselin asiasta, totesi johtaja, että miksi haluan juuri talvella autoa kokeilla? No mitä tähänkin sanoisi?

Onko tietäjiä, miksi kyseiseen autoon ei saada yhtä toimivaa laitetta asennetuksi, joka hoitaisi kaikki lisälämmittimelle asetettavat välttämättömät toimet. Lämmittäisi moottorin pakkasella ja sisätilat sekä vielä ajon aikana sisätilan. Onko se vaikeaa? Miksi verkkovirtaa käyttävä lohkolämmitin ja vielä polttoainetta käyttävä lisälämmitin??

Odottelen mielenkiinnolla tietoa. Oletan, että täällä on myös ammatti-ihmisiä, eikä vain asian harrastajia - kuten minä.

Ikävää se on autoa pajallakin kaiken talvea käyttää, semminkin kun huoltoetäisyydet ovat pitkiä, jos ei aivan pajan viereen muuta. Tässä muuten hyvä idea Jaguartehtaalle. Vakiovarusteena - Suomen markkinoille - asunto pajan vierestä. Vitsi, vitsi.

Siispä epävarmuus pois asiatiedoilla Webastosta.
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Re: 2,7 D lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Safre »

JUSSJ kirjoitti:Uutena jäsenenä olen innolla lueskellut kommenttejanne, neuvoja ja vihjeitä yhteisen merkkimme tiimoilta. Minulla on kuukauden ikäinen S-Type 2,7 D. Siihen asennettiin ajastinkello Webastoa ohjailemaan. Valitettavasti murheita on riittänyt, yksi pannu on jo vaihdettu ja seuraavaakin on rukattu. Kellon/Webaston yhteistoiminta on outoa verrattuna aikaisenpiin kokemuksiini samanlaisesta laitteesta. Myyjäliikkeen huolto kyllä tekee parhaansa ja on luvannut vikojen korjaantuvan, kunhan saavat Kahalta lisäohjeita.
Suunnilleen sama tarina täällä, tosin toisen merkkisessä autossa ja eberin lämmittimellä, eli sattuu sitä muillekin.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Vastaa Viestiin