Eli ongelmana on "hieman" löysä vaimennus takavaimentimissa. Säätö toimii muuten OK ,mutta 80km/h + nopeuksissa perästä tulee pomppiva jos tiessä on monttuja, välillä tuntuu kuin perä menisi "pohjaan asti" ja toisissa montuissa ei ole ongelmia. Startatessa perä säätyy normaalisti (eli ensin ylös ja sieltä laskee normaaliin korkeuteen, mutta jos kuormaa on takana (esim. täysi tankki), niin säätöä tapahtuu ajaessakin ja sen tuntee, kun perä nousee ylös ja takaisin normaaliin. Olisiko kyseessä jokin säädön (suuntais)venttiili tai pumppu? Nestepinta on pysynyt normaalissa.Tämä pomppuvika on tullut aika nopeasti n.viikon sisällä.Myös kolinaa on alkanut kuulua perästä epätasaisilla osuuksilla. Mistä kannattaisi alkaa etsimään ongelman ydintä ?
Kiitos vastauksista ja mukavaa kevään jatkoa kaikille.
Jälleen yksi "thread" itsesäätyvästä iskunvaimennuksesta
Jälleen yksi "thread" itsesäätyvästä iskunvaimennuksesta
XJ40 -93 Sovereing, Regency red.
Lapua, Finland.
KIIRUS EI TUU KU HUONOSTA HOPPUULEMISESTA !
Lapua, Finland.
KIIRUS EI TUU KU HUONOSTA HOPPUULEMISESTA !
Re: Jälleen yksi "thread" itsesäätyvästä iskunvaimennuksesta
Terve "Piski"
Sama vika Rahikaisella,eli minulla on -91 vuoden mallinen XJ-40.Ja siinä on ollut samankaltainen vika siitä asti kun sen ostin.Tämä jousitusjärjestelmä oli susi jo syntyessään.Kaikissa autoissa joissa se on ,on ollut sama vika.
Kyselin iskareiden hintoja siihen.Mutta se tökkäsi kun ne olisi maksaneet täällä Venksan puolellea noin 24.000 kr kappale.Ei ole koko auto sen arvoinen.Heh...Ja niitä ei kuulemma voi korjailla.
Ainoa ratkaisu on muuttaa se jousitus "normaaliksi".Sellaisen sarjan saa täältä noin 7-8000 kruunun hintaan.Tietenkin työt päälle.
Anna sen pomppia rauhassa,ei se kuljettajalle niin paljon tunnu kuin perässä istuville.Ja lakeuksillahan on tasaista.
Ja mikä kiire tässä maailmassa on,elämä on lyhyt mutta me ollaan kuolleena paljon kauemmin.
Hyviä kyytejä kaikesta huolimatta.
Sama vika Rahikaisella,eli minulla on -91 vuoden mallinen XJ-40.Ja siinä on ollut samankaltainen vika siitä asti kun sen ostin.Tämä jousitusjärjestelmä oli susi jo syntyessään.Kaikissa autoissa joissa se on ,on ollut sama vika.
Kyselin iskareiden hintoja siihen.Mutta se tökkäsi kun ne olisi maksaneet täällä Venksan puolellea noin 24.000 kr kappale.Ei ole koko auto sen arvoinen.Heh...Ja niitä ei kuulemma voi korjailla.
Ainoa ratkaisu on muuttaa se jousitus "normaaliksi".Sellaisen sarjan saa täältä noin 7-8000 kruunun hintaan.Tietenkin työt päälle.
Anna sen pomppia rauhassa,ei se kuljettajalle niin paljon tunnu kuin perässä istuville.Ja lakeuksillahan on tasaista.
Ja mikä kiire tässä maailmassa on,elämä on lyhyt mutta me ollaan kuolleena paljon kauemmin.
Hyviä kyytejä kaikesta huolimatta.
Jaguar XJ 40-91
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Re: Jälleen yksi "thread" itsesäätyvästä iskunvaimennuksesta
Tuo SLS ei ilmeisesti taida olla mikään kauhean kestävä ratkaisu. Toimiessaan se on kuitenkin vallan oiva lisävaruste. Veikkaan että iskareiden elinikä on jotain luokkaa 50000km, ja vaihtoiskarin hinta on n 400 - 450€ / kpl. Yhden säätyvän iskarin hinnalla saa sen Jaguarin suositteleman jousituksen konversiosarjan, johon kuuluu muuten mukaan myös jouset. Eli SLS:n jouset on lyhyemmät kuin standardijouset.
Re: Jälleen yksi "thread" itsesäätyvästä iskunvaimennuksesta
Minulle joku viisaampi joskus sanoi, että iskareiden elinikää saa jatkettua kun muistaa vaihtaa öljyt viimeistään viiden vuoden välein. Huomasin iskareita vaihtaessani vanhojen öljyjen olevan kuin siirappia, joten jutussa lienee jotain perää.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
EX: XJ 8 3.5 Executive -04