Se ei äy, se ei käy,se ei kertakaikkiaan KÄY

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
piski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Se ei äy, se ei käy,se ei kertakaikkiaan KÄY

Viesti Kirjoittaja piski »

On se ny pirnules! Sain laakerin vaihdetua etupyörään ja kaikki on EHKÄ ok , mutta en pääse koeajolle, kun AUTO EI KÄYNNISTY!!! Vaihdoin samalla venttiilikopan tiivisteen kun se alkoi vuotamaan 2 viikkoa sitten. NOOOO... Olin lähdössä koeajolle ja istuin autoon, starttasin ja moottori pyöri ok MUTTA EI KÄYNNISTYNYT!!! Never before!!!( se on espanjaa ja tarkoittaa härän sisäfilettä) Osaisiko kukaan noin suoralta kädeltä sanoa mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään? Akku Ei ole parhaassa lyönnissä, mutta pyörittää myllyä OK. On tää per..eestä, kun jotain korjaa, niin toinen probleema astuu esiin=(
Mitään vikaa ei ole ollut aiemmin ja nyt tulee kaikki viikossa!!! Notta perr...
Joka tapauksessa.. Hyvää kevään odotusta kaikille!
Avatar
Bunny
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 9:42 am
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Se ei äy, se ei käy,se ei kertakaikkiaan KÄY

Viesti Kirjoittaja Bunny »

piski kirjoitti:Osaisiko kukaan noin suoralta kädeltä sanoa mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Suoralta kädeltä sanoisin että se on rikki, mutta vakavasti puhuen:
kerropa vähän lisää siitä minkälaisesta koneesta on kysymys?
XK? V12?

t. HanKi
--
-05 XJ8 4.2 - Radiance Red / Ivory
Gone but not forgotten:
-89 Double Six - Dorchester Gray / Magnolia
--
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tero »

Ruiskutusmoottorit tai oikeammin suihkutusmoottorit (puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä kuten toisessa lappareiden sanoituksessa sanotaan) vaatii hyvän jännitteen, eli ensimmäisenä kannattaa ladata akku reilusti täyteen tai tarvittaessa vaihtaa. Usein jännite riittää pyörittämään moottoria, mutta ei ruiskulle. Jos se ei edelleenkään käy, niin sitten ainakin itse ottaisin ja tarkastaisin tulpanjohtojen järjestyksen vielä kerran. Ehkä myös puolanjohdon kontaktin...
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Uusi vika ilmestyi...

Viesti Kirjoittaja matsu »

Tokkopa tästä on sinulle apua, mutta kun minulla on ilmestynyt uusi vika jonkun työn yhteydessä, olen käynyt toimeni läpi kuin filminauhalta, muistellen. Eli missä liikuin, mihin koskin jne. Monesti syy on löytynyt. On tullut esim. huiskaistua joku johto irti jostain liittimestä.

Kerran sattui niin, että huomasin valojen toimivan aivan omituisesti, suorastaan käsittämättömästi. Siinä sitten muistelemaan. No, muistin vaihtaneeni yhden takavalon polttimon. Sitä sitten tutkimaan ja huomasin uudessa polttimossa valmistusvian, joka taas synnytti virralle aivan uudet polut ja kaikki valot toimivat täysin ilman logiikkaa.

Akkua ja sen varaustilaa kannattaa aina epäillä. Nimittäin, jos startatessa akun jännite laskee kovin alas, moottorinohjausjärjestelmän äly saattaa olla nurin. Se ei ole mikään erityinen Jaggen ongelma. Kenties ei Jaggen ongelma lainkaan. Mutta joku väitti minulle kerran, että jännite ei saisi laskea paljonkaan alle 10 voltin startatessa. Pistä varmuuden vuoksi akku lataukseen ja kokeile muutaman tunnin päästä uudelleen. Sitten on sekin suljettu pois.

Sitten alkaa tietysti se normaali show, eli tuleeko kipinää, tuleeko bensaa jne.

Muista kertoa, mistä vika löytyi.

matsu
piski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Se ei äy, se ei käy,se ei kertakaikkiaan KÄY

Viesti Kirjoittaja piski »

kerropa vähän lisää siitä minkälaisesta koneesta on kysymys?
XK? V12?

Dodii jäi sitten se tärkein sanomatta :oops: Eli auto on vm 93 4.0 suora kutonen , ja malli on suvereeni :wink:
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Helpot ensin!

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei !
Kokemuksesta neuvoisin, että akku täyteen ensin ja jos vanha niin uusiksi! Itselläni oli käynnistysongelmia (tosin ajonesto) koska Saksassa laitettu akku oli liian pieni ja eikä ehkä muutenkaan ok. Laitoin kerralla 100 ah akun (32 cm mahtuu takakonttiin). Jos auto seisoi remontin aikana em. voi olla mahdollinen.
T:Vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94
piski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

No vikahan löytyi...

Viesti Kirjoittaja piski »

...Takakontista, eli se maailman "kallein" varaosa toiselta nimeltään AKKU!
Sitä vaan aina uskoo ,että ne on ikuisia pelejä nuo akut ja että kyllä se lataamalla virkoaa..PRKL..
Mutta kun ei auta niin ei auta. Uusi akku konttiin ja jo heräsi kisu henkiin ilman ongelmia. Toisaalta olen PIRSKATIN tyytyväinen , ettei tuon kummosempi probleeman ratkaisu ollut :lol:
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista ja kevään jatkoja!
Vastaa Viestiin