XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Nyt hyviä ideoita kaivattaisiin. XJ40 -91 3.2 ei suostu enää käynnistymään.
Ajoin reippaan lenkin ja pysäytin auton talliin, sen jälkeen ei enää edes luvannut. Starttauksen jälkeen bensiiniä valui ulos imusarjasta tai sen seutuvilta. Vaihdettu tähän mennessä: Yksi vuotanut ruiskusuutin, puola, sytytysyksikkö, akku, virranjakajan pyörijä (hiilijohde oli kärähtänyt) ja tulpat.
Tuntuu kuin sytytys olisi reippaasti myöhäisellä, onko ideoita mistä alkaisin seuraavaksi vikaa etsiä?
Ajoin reippaan lenkin ja pysäytin auton talliin, sen jälkeen ei enää edes luvannut. Starttauksen jälkeen bensiiniä valui ulos imusarjasta tai sen seutuvilta. Vaihdettu tähän mennessä: Yksi vuotanut ruiskusuutin, puola, sytytysyksikkö, akku, virranjakajan pyörijä (hiilijohde oli kärähtänyt) ja tulpat.
Tuntuu kuin sytytys olisi reippaasti myöhäisellä, onko ideoita mistä alkaisin seuraavaksi vikaa etsiä?
Jaguar XJ40 3.2 -91
Lincoln Continental -64
Citroën ID-20 -70
Knight Industries Two Thousand -89
Lincoln Continental -64
Citroën ID-20 -70
Knight Industries Two Thousand -89
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Moi
En tiedä onko hyviä mutta.... perus zekkaus, tuleeko kipinä? Bensaa ilmeisesti tulee jos kerran tulvii starttaus yrityksen yhteydessä.
Jos ei kipinää niin tuo virranjakajan kansi olis mahdollinen, varsinkin jos pyörijässä on ollut sanomista. Kannen "ylilyöntipaikka" ei aina välttämättä näy silmällä, tai ainakin joutuu tarkkaan tihrustamaan rillien kera..
Sytytys ei todennäköisesti ole itsekseen myöhäiselle mennyt jos et itse ajoitusta ole muuttanut.
En tiedä onko hyviä mutta.... perus zekkaus, tuleeko kipinä? Bensaa ilmeisesti tulee jos kerran tulvii starttaus yrityksen yhteydessä.
Jos ei kipinää niin tuo virranjakajan kansi olis mahdollinen, varsinkin jos pyörijässä on ollut sanomista. Kannen "ylilyöntipaikka" ei aina välttämättä näy silmällä, tai ainakin joutuu tarkkaan tihrustamaan rillien kera..
Sytytys ei todennäköisesti ole itsekseen myöhäiselle mennyt jos et itse ajoitusta ole muuttanut.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Toinen mahdollinen syy – eikä mikään tavaton – on kuollut kipinänvahvistin ("ignition amplifier"), puolan alla sijaitseva litteä musta "boksi" jonka päällä todennäköisesti lukee GM ja jotain numeroita. Siis mikäli kipinää ei tule!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Re: XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Kipinää kyllä tulee ja varmuuden vuoksi sytkäpuoli on käyty lävitse. Bensaa ja ilmaakin saa, eli perusasiat on kunnossa. Siksi tämä niin mystistä onkin.
Jaguar XJ40 3.2 -91
Lincoln Continental -64
Citroën ID-20 -70
Knight Industries Two Thousand -89
Lincoln Continental -64
Citroën ID-20 -70
Knight Industries Two Thousand -89
Re: XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Hei, minulla on XJ40 Sovereing 4 litranen vm 1990 ja siitä on mennyt kaksikin kertaa kampiakselin päässä oleva pyörimisen tunnistin, se on ihan tavallinen "kela" jonka voi mitata ohmimittarilla, oireet olivat samankaltaisia
Re: XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Vaihdoin varmuuden vuoksi vielä kampiakselin asentotunnistimenkin, nyt käynnistyy jo sylintereillä 3,4 ja 6, sekä joskus ykkönenkin tulee mukaan, mutta 2 ja 5 täysin kuolleet. Tulpat ja jakajan kansi on ok, tulpanjohtojen vastusarvot ovat samansuuruisia, puristukset ok.
Imupuoli kuitenkin tulvii lyhyenkin käynnistyksen tai käytön jälkeen. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tai ajatusta mikä on syyllinen? Omistajaa ei kannata ehdottaa
Imupuoli kuitenkin tulvii lyhyenkin käynnistyksen tai käytön jälkeen. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tai ajatusta mikä on syyllinen? Omistajaa ei kannata ehdottaa
Jaguar XJ40 3.2 -91
Lincoln Continental -64
Citroën ID-20 -70
Knight Industries Two Thousand -89
Lincoln Continental -64
Citroën ID-20 -70
Knight Industries Two Thousand -89
Re: XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Jokos tuon ikäisessä joku ECU-boxi on? Voisko KITT skannata sen onko se kunnossa?
"Michael, that British old cat has a damaged ECU"
Tai löytyiskö jostain vaihdokki-ECU? Epätoivoisimpana yrityksenä ECU:n liitosten läpikäynti
ja silmämääräinen arviointi.
Köpi
"Michael, that British old cat has a damaged ECU"
Tai löytyiskö jostain vaihdokki-ECU? Epätoivoisimpana yrityksenä ECU:n liitosten läpikäynti
ja silmämääräinen arviointi.
Köpi
Re: XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Jagge alkoi käydä jälleen!
Taitaa olla parasta uskoa, ettei brittiraudassa mitään vikaa ole. Sillä vaan on oma tahto.
Vaihdoin bensanpaineensäätimenkin ja ei käynnistynyt. Tuskastuneena jätin koko homman ja parin viikon päästä kokeillessani alkoi käydä kuin ei ikinä olisi vikaa ollutkaan...
Taitaa olla parasta uskoa, ettei brittiraudassa mitään vikaa ole. Sillä vaan on oma tahto.
Vaihdoin bensanpaineensäätimenkin ja ei käynnistynyt. Tuskastuneena jätin koko homman ja parin viikon päästä kokeillessani alkoi käydä kuin ei ikinä olisi vikaa ollutkaan...
Jaguar XJ40 3.2 -91
Lincoln Continental -64
Citroën ID-20 -70
Knight Industries Two Thousand -89
Lincoln Continental -64
Citroën ID-20 -70
Knight Industries Two Thousand -89
Re: XJ40 Ei käy, ideoita kaivataan
Kyllä se on niin kuten usein olen todennut,näissä autoissa esiintyy mitä ihmeellisimpiä vikoja.Joskus olisi pappikin hyvänä apuna.Mutta pää pystyyn "Bluehill" ,kohta tulee seuraava vaiva.Mutta ei ne usein ole ylitsepääsemättömiä.Ja täältä foorumista löytyy aina joku joka voi opastaa ja neuvoa.Ei muuta kuin kovaa ajoa.Ja kuten usein tulee todettua,aina ne joitakin kiusaa nämä meidän autot.
Jaguar XJ 40-91
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".