X-typen pakoputkituunausta

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
HMV
Viestit: 24
Liittynyt: To Marras 13, 2008 9:19 pm

X-typen pakoputkituunausta

Viesti Kirjoittaja HMV »

Tere

Alkoi sen verran lapsettaa, että vakavasti rupesin suunnittelemaan helmasarjan asentamista tuohon
X-type 2,0D :hen. (niin ja uuden mallin maskia ja xenoneita ja...)
Sarjojen takahelmoja on tarjolla sekä yhden että kahden pakoputken versioita.
Onko kukaan modannut omaa yksiputkistaan tuplaputkiseksi?
En ole vielä niin paljon alle kurkkinut, että muutossuunnitelma olisi valmiina, mutta funtsailin
yksinkertaisen haaroittamisen takapöntön haminoilta.
Mutta oliskohan valmista sarjaa???

Hande
XE E-Performance Prestige 2015
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: X-typen pakoputkituunausta

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Muistaakseni bensamallin X-typeen on saatavilla tuplaputket. Setti siältää uuden takapöntön, josta tuplaputket sitten haarautuvat. En muista missä oli myytävänä, mutta googlaamalla löytynee. Siitä en tiedä istuuko setti tuohon dieselin putkistoon miten helpolla. Itse en lähtisi kyseistä operaatiota tekemään, sillä pidän jaguaarin kliinistä ilmeestä, jossa putkia ei näy ollenkaan. Dieselissä tuskin äänimailmakaan juuri paranisi, jos laittaisi virtaavampaa takapönttöä.

Nuo muut luettelemasi projektit on toteuttamisen arvoisia. Meinasitko laittaa helmat ympäriinsä?

Tässä yksi humoristinen tuunaus dieseliin: http://www.soundracer.se/ Tilasin itselleni pilailumielessä tuon V8-version. Jaggeen en ole sitä päässyt kokeilemaan, mutta mm. MB-Sprinterin (diesel) ja Seat Ibizan 1.4i äänimaailmat muuttuivat aika reilusti;) huvittava kapistus kertakaikkisesti...
Avatar
HMV
Viestit: 24
Liittynyt: To Marras 13, 2008 9:19 pm

Re: X-typen pakoputkituunausta

Viesti Kirjoittaja HMV »

Siis taustalla on puhtaasti ulkonäön muuttaminen - ei äänimaailman tai "tehojen". Jotenkin nuo tuplaputket omaan silmään sopisivat. Suunnitelmissa olisi siis laittaa helmat ympäriinsä: "Genuine Jaguar" body kit 500£ Enklannista:)
Sen verran piti projektia saada liikkeelle että Xenonit justiin tilailin - postikuluineen 147,30€. 35W lähivaloihin ja 55W pikiin Euro1Supply.Com:ista. Saa nähdä montako pe**elettä niitä asentaessa tulee.
XE E-Performance Prestige 2015
Avatar
jakeluvesimies
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 12:59 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: X-typen pakoputkituunausta

Viesti Kirjoittaja jakeluvesimies »

Tuosta xenonien asennuksesta sen verran, että helpottaa varmaankin hommaa, jos irrotaa ajovaloumiot autosta. On nimittäin tiukat paikat asentaa.. Senhän huomaa jo polttimoita vaihtaessa. Asensin itse xenonit omaani irrottamatta umpioita ja oli kyllä kädet naarmuilla parin tunnin projektin jälkeen...

Mistä olet löytänyt tuon helmasarjan 500 punnan hintaan? Paljonkohan on toimitukset? Itse olen yrittänyt tilata englannista ja Saksasta puskuria ja veloittavat 200e toimituksesta...
Avatar
HMV
Viestit: 24
Liittynyt: To Marras 13, 2008 9:19 pm

Re: X-typen pakoputkituunausta

Viesti Kirjoittaja HMV »

Joo toi polttimoiden vaihto (kerran puolessatoista kuukaudessa) on aivan suolesta. Toivon muuten että en ikinä joudu vaihtamaan etuvilkkuihin polttimoita - tarttis olla varmaan gynekologi että se onnistuis.
Sen verran helmojen hinnoissa valehtelin että olikin 599£ (500 tais olla se mitä sanoin "taloudenhoitajalle" - ja euroissa :))
Postikuluja en katsonut.

http://www.adamesh.co.uk/jaguar-x-type- ... 1007-p.asp

Hande
XE E-Performance Prestige 2015
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-typen pakoputkituunausta

Viesti Kirjoittaja juge »

Ite oon sen verran lurkkinut auton alle, että siellä on valmis tila oikean puolen putkelle, myös takapuskurin alareunan mustan muovilipan kohdalla oikealla puolella on pakoputken alastaittuvalle päälle tila. Ei tarvisi kuin hankkia putken haaroittaja taka-akselin etupuolelle (muistaakseni pakoputki taittuu vasemmalle juuri ennen taka-akselistoa), ja oikealle puolelle vaimennin.

Dieselissä ikävin juttu on siinä, jos laitat "suorat" putken päät, joudut tekemään puskuriin lovea, tai hankkimaan bensamallin takapuskurin. Tietääkseni ainakin kaikissa bensakoneissa on tuplaputket. Olen ainakin itse nähnyt bensa X-Typen 2.1 litraisella moottorilla, jossa oli tuplaputket. Tai siis olleet, kun puskurissa oli pakoputken lovet molemmin puolin, mutta vain vasemmalla puolella oli putki :)

Sitten noista "suorista" putken päistä on sekin huono puoli, että kun on dieseli, se savuttaa erilailla kuin bensa, ja kun noista "suorista" putken päistä tulee savua, se sotkee auton perän aika hyvin...
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Vastaa Viestiin