Jäähdyttäjän flektit X300 -96 4.0

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
hanaana
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 11:00 am

Jäähdyttäjän flektit X300 -96 4.0

Viesti Kirjoittaja hanaana »

Tässä tuumaillut noiden flektien sielunelämää, kun tosiaan pyörivät kokoajan. Ensimmäinen ajatus oli, että syylärissä oleva switch vaihtoon. Sitten törmäsin seuraavaan:

http://jaguarforums.com/forum/archive/i ... 10502.html

Onko kellään faktaa aiheesta?
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Jäähdyttäjän flektit X300 -96 4.0

Viesti Kirjoittaja BRG »

hanaana kirjoitti:Tässä tuumaillut noiden flektien sielunelämää, kun tosiaan pyörivät kokoajan. Ensimmäinen ajatus oli, että syylärissä oleva switch vaihtoon. Sitten törmäsin seuraavaan:

http://jaguarforums.com/forum/archive/i ... 10502.html

Onko kellään faktaa aiheesta?
Ei faktaa mutta eikös tuossa sanota että tuolla korjauskytkennällä A/C buttonista flektit menee päälle. Oletko testannut toimiiko sulla noin eli vaikuttaako A/C botton suoraan flekteihin?

Minä olen taas huomannut että talvella tulee välillä kovasti hyöryä nokasta kun pysähtyy esim. liikennevaloihin, lämpötilamittarin näyttäessä ihan normaalia. Oiskohan syy että mun autoon ei tuota modifiointia ole tehty, tiedä häntä...
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
hanaana
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 11:00 am

Re: Jäähdyttäjän flektit X300 -96 4.0

Viesti Kirjoittaja hanaana »

Flektit pyörii, oli A/C päällä tai ei. Siinä oletetun A/C pressure-switchin kohdalla on kyllä liitin, jonka toisella puolella on hyppylanka ja sen kun irrottaa niin flektit pysähtyy... Täytynee jatkaa tutkimuksia.
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jäähdyttäjän flektit X300 -96 4.0

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Niin, siis x 300:ta ei ole faktaa mutta mitä xkr:ää olen tutkaillut ja muistakin merkeistä kokemusta niin flektin/flektit pääsääntöisesti käynnistää jäähdyttimen lämpötila anturi ja ilmastoinnin painekytkin, kummalta sattuu ennemmin pyyntiä tulemaan. Mitään syytä ja tarvetta mielestäni ei ole siihen että ne pyörisivät koko ajan. Jos sinulla on tuo ilmastoinnin painekytkin jumpattu niin käsittääksen juuri se aiheuttaa puhaltimien käynnistymisen heti koska systeemi luulee että lauhduttimen paine on liian korkea... Mutta pyysit faktaa ja sitä tämä ei ole koska en tosiaan tunne x300:ta eikä minulla edes sellaista ole ollut :D
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jonttuxj6
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 2:49 pm
Paikkakunta: Liimattala

Re: Jäähdyttäjän flektit X300 -96 4.0

Viesti Kirjoittaja Jonttuxj6 »

Ei faktaa tämäkään välttämättä tuohon vikaan, mutta kuskinpuolella nokassa etupuskurin alla istuu flektien rele, isokokoinen mötikkä joko musta tai vihreä, altistuu paljon lialle ja vedelle sijoituksesta johtuen, nuissakin ollut sitä vikaa että jättää flektit päälle.
XJ12 Ser-3 1986
Vastaa Viestiin