Millainen, minkä merkkinen ja onko sen kestävyydestä tietoa? Käytetäänkö samaa pumppua muissa h-automerkeissä, missä?
Millaisia aikoja ja kilometrejä syöttöpumput yleensä kestävät?
t.hoopee
S-Type D 2.7 syöttöpumppu/kestävyys
Lyhyesti
Lyhyesti tässä vaiheessa vastaan, että siksi juuri kyselen, kun niin ei asianlaita ole valitettavasti enää nykyisin.
Olen ajanut Veho merkkisellä autolla yli 30 vuotta, eikä koskaan ole syöttöpumppua tarvinnut vaihtaa ainakaan minun ja olen sentää päästellyt satoja tuhansia km samalla pumpulla. Toista on näiden uusien, siksi kyselen.
Siis menenkö ojasta allikkoon jos vaihdan merkkiä kuten olen ajatellut Jaguar S-type D 2,7 ??
Eli, kun joku haluaa tietää omakohtaisia ikäviä kokemuksia d-pumpuista niin minulla on yhdestä automerkistä:
Nyt tämän uudemman mersuni eli MB C220D syölttöpumppu hajosi kohta sen ostettuani vajaa 3 vuotta sitten. Pumppu vaihdettiin uuteen Vehossa ja nyt hajosi sekin. Kerkisin ajaa sillä vain hieman yli 50 000 km. Ei voi olla totta, sanoin.. ja sanon edelleenkin.
Kyllä vähän pännii, kun ei ilmeisesti takuukaan enää korvaa. Tämä alustava tieto ja sen verran korkealta Vehosta tullut, että luulen ettei enää muutu, mutta jos kuluttajavalituslautakuntaan? Katsotaan nyt..
Kyselen edelleen, eikö nykyiset D-pumput (tämä Lugas) kestä enää tämän pidempään? Sanon suoraan ettei minulla ole varaa vaihtaa 2-vuoden välein 2000 e maksavaa syöttöpumppua.
Ymmärrän senkin, että autot ovat autoja, mutta rajansa kaikella.
Totta joka sana..
Mitähän maksaa s-typen pumppu?
Eli mitä mieltä ollaan d-pumpuista edelleen ..
kysyy hoopee
Olen ajanut Veho merkkisellä autolla yli 30 vuotta, eikä koskaan ole syöttöpumppua tarvinnut vaihtaa ainakaan minun ja olen sentää päästellyt satoja tuhansia km samalla pumpulla. Toista on näiden uusien, siksi kyselen.
Siis menenkö ojasta allikkoon jos vaihdan merkkiä kuten olen ajatellut Jaguar S-type D 2,7 ??
Eli, kun joku haluaa tietää omakohtaisia ikäviä kokemuksia d-pumpuista niin minulla on yhdestä automerkistä:
Nyt tämän uudemman mersuni eli MB C220D syölttöpumppu hajosi kohta sen ostettuani vajaa 3 vuotta sitten. Pumppu vaihdettiin uuteen Vehossa ja nyt hajosi sekin. Kerkisin ajaa sillä vain hieman yli 50 000 km. Ei voi olla totta, sanoin.. ja sanon edelleenkin.
Kyllä vähän pännii, kun ei ilmeisesti takuukaan enää korvaa. Tämä alustava tieto ja sen verran korkealta Vehosta tullut, että luulen ettei enää muutu, mutta jos kuluttajavalituslautakuntaan? Katsotaan nyt..
Kyselen edelleen, eikö nykyiset D-pumput (tämä Lugas) kestä enää tämän pidempään? Sanon suoraan ettei minulla ole varaa vaihtaa 2-vuoden välein 2000 e maksavaa syöttöpumppua.
Ymmärrän senkin, että autot ovat autoja, mutta rajansa kaikella.
Totta joka sana..
Mitähän maksaa s-typen pumppu?
Eli mitä mieltä ollaan d-pumpuista edelleen ..
kysyy hoopee
Syöttöpumpuista
Olen työnipuitteissa joskus joutunut perehtymään varsinkin työkonemoottoreiden ruiskutuspumppuihin.
Kokemusta ainakin amerikkalaisesta Stanadynen pumpusta. Jo uudessa pumpuissa oli metallilastuja sisällä. Pumppu ei myöskään kestä lainkaan vettä. Ei tippaakaan.
No omassa ajoautossa on Boschin valmistama elektoonisesti ohjattu r-pumppu. Yleisesti kestävämpiä mutta on niissäkin vikoja. Nyt vilkuttelee häiriövaloa. On vika kuulemma pumpun sisällä olevassa määränsäätimessä.
Lucas = jatkaa samalla kuin muidenkin sähkölaitteioden osalta!?
Taitavat olla aikas yksilöitä. Jotkut kestää toiset ei. Kestävämpiö taitaa olla vanhat perinteiset rivipumput mutta näitähän ei ole enää missään. Tai korkeintaa jossain työkoneissa euro ja muiden pakokaasusäädösten ulkopuolella
Yleensä punmput kuitenkin korjattavissa... Kylläkään merkkiliikkeillä ei ole valmiuksia tietotaitoa eikä laitteita pumppujen korjaukseen. Eli kannattaa viedä johonkin kyseiseen merkkiin erikoistuneeseen r-pumppuun.
Tässä vielä pari linkkiä:
http://www.psa-peugeot-citroen.com/ document/presse_dossier/PKit_V61054906821.pdf
http://www.siemensvdo.com/com/ pressarticle2004.asp?ArticleID=240604e
Kokemusta ainakin amerikkalaisesta Stanadynen pumpusta. Jo uudessa pumpuissa oli metallilastuja sisällä. Pumppu ei myöskään kestä lainkaan vettä. Ei tippaakaan.
No omassa ajoautossa on Boschin valmistama elektoonisesti ohjattu r-pumppu. Yleisesti kestävämpiä mutta on niissäkin vikoja. Nyt vilkuttelee häiriövaloa. On vika kuulemma pumpun sisällä olevassa määränsäätimessä.
Lucas = jatkaa samalla kuin muidenkin sähkölaitteioden osalta!?
Taitavat olla aikas yksilöitä. Jotkut kestää toiset ei. Kestävämpiö taitaa olla vanhat perinteiset rivipumput mutta näitähän ei ole enää missään. Tai korkeintaa jossain työkoneissa euro ja muiden pakokaasusäädösten ulkopuolella
Yleensä punmput kuitenkin korjattavissa... Kylläkään merkkiliikkeillä ei ole valmiuksia tietotaitoa eikä laitteita pumppujen korjaukseen. Eli kannattaa viedä johonkin kyseiseen merkkiin erikoistuneeseen r-pumppuun.
Tässä vielä pari linkkiä:
http://www.psa-peugeot-citroen.com/ document/presse_dossier/PKit_V61054906821.pdf
http://www.siemensvdo.com/com/ pressarticle2004.asp?ArticleID=240604e
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Kiitos JuKu
Kiitos JuKu
Soittelin vanhojen mersujeni dieselhuoltajalle ja johan alkoi löytyä muutakin asiantuntemusta, kuin että "pumppu on vaihdettava uuteen/2000e".
Kaveri tunsi pumpun oikein hyvin ja sen tyypillisimmät viat - myös omani.
Oireiden mukainen vika ei ole todennäköisesti ollenkaan itse pumpussa, joten vika ei poistu pumpun vaihtamisella, vaan korjaamisella pumpun ulkopuolinen vika.
Pumpun toimintaa häiritsee ns. ilmavika - saa jostain ilmaa. Vika on myös paikallistettavissa. Jos on arveltu vika, niin tutkimus ja korjaus helppo ja maksaa n. 50 e.
"Elämä on ..."
Soittelin vanhojen mersujeni dieselhuoltajalle ja johan alkoi löytyä muutakin asiantuntemusta, kuin että "pumppu on vaihdettava uuteen/2000e".
Kaveri tunsi pumpun oikein hyvin ja sen tyypillisimmät viat - myös omani.
Oireiden mukainen vika ei ole todennäköisesti ollenkaan itse pumpussa, joten vika ei poistu pumpun vaihtamisella, vaan korjaamisella pumpun ulkopuolinen vika.
Pumpun toimintaa häiritsee ns. ilmavika - saa jostain ilmaa. Vika on myös paikallistettavissa. Jos on arveltu vika, niin tutkimus ja korjaus helppo ja maksaa n. 50 e.
"Elämä on ..."