S-Type D 2.7 syöttöpumppu/kestävyys

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
hoopee
Viestit: 34
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 11:35 am

S-Type D 2.7 syöttöpumppu/kestävyys

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Millainen, minkä merkkinen ja onko sen kestävyydestä tietoa? Käytetäänkö samaa pumppua muissa h-automerkeissä, missä?
Millaisia aikoja ja kilometrejä syöttöpumput yleensä kestävät?
t.hoopee
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Jos on ostamassa uutta dieselkoneista autoa väittäisin että syöttöpumpun
kestävyys ei tule olemaan ongelma, oli merkki mikä tahansa.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
hoopee
Viestit: 34
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 11:35 am

Lyhyesti

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Lyhyesti tässä vaiheessa vastaan, että siksi juuri kyselen, kun niin ei asianlaita ole valitettavasti enää nykyisin.

Olen ajanut Veho merkkisellä autolla yli 30 vuotta, eikä koskaan ole syöttöpumppua tarvinnut vaihtaa ainakaan minun ja olen sentää päästellyt satoja tuhansia km samalla pumpulla. Toista on näiden uusien, siksi kyselen.
Siis menenkö ojasta allikkoon jos vaihdan merkkiä kuten olen ajatellut Jaguar S-type D 2,7 ??

Eli, kun joku haluaa tietää omakohtaisia ikäviä kokemuksia d-pumpuista niin minulla on yhdestä automerkistä:
Nyt tämän uudemman mersuni eli MB C220D syölttöpumppu hajosi kohta sen ostettuani vajaa 3 vuotta sitten. Pumppu vaihdettiin uuteen Vehossa ja nyt hajosi sekin. Kerkisin ajaa sillä vain hieman yli 50 000 km. Ei voi olla totta, sanoin.. ja sanon edelleenkin.

Kyllä vähän pännii, kun ei ilmeisesti takuukaan enää korvaa. Tämä alustava tieto ja sen verran korkealta Vehosta tullut, että luulen ettei enää muutu, mutta jos kuluttajavalituslautakuntaan? Katsotaan nyt..

Kyselen edelleen, eikö nykyiset D-pumput (tämä Lugas) kestä enää tämän pidempään? Sanon suoraan ettei minulla ole varaa vaihtaa 2-vuoden välein 2000 e maksavaa syöttöpumppua.

Ymmärrän senkin, että autot ovat autoja, mutta rajansa kaikella.

Totta joka sana..

Mitähän maksaa s-typen pumppu?

Eli mitä mieltä ollaan d-pumpuista edelleen ..

kysyy hoopee
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Syöttöpumpuista

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Olen työnipuitteissa joskus joutunut perehtymään varsinkin työkonemoottoreiden ruiskutuspumppuihin.

Kokemusta ainakin amerikkalaisesta Stanadynen pumpusta. Jo uudessa pumpuissa oli metallilastuja sisällä. Pumppu ei myöskään kestä lainkaan vettä. Ei tippaakaan.
No omassa ajoautossa on Boschin valmistama elektoonisesti ohjattu r-pumppu. Yleisesti kestävämpiä mutta on niissäkin vikoja. Nyt vilkuttelee häiriövaloa. On vika kuulemma pumpun sisällä olevassa määränsäätimessä.
Lucas = jatkaa samalla kuin muidenkin sähkölaitteioden osalta!?
Taitavat olla aikas yksilöitä. Jotkut kestää toiset ei. Kestävämpiö taitaa olla vanhat perinteiset rivipumput mutta näitähän ei ole enää missään. Tai korkeintaa jossain työkoneissa euro ja muiden pakokaasusäädösten ulkopuolella


Yleensä punmput kuitenkin korjattavissa... Kylläkään merkkiliikkeillä ei ole valmiuksia tietotaitoa eikä laitteita pumppujen korjaukseen. Eli kannattaa viedä johonkin kyseiseen merkkiin erikoistuneeseen r-pumppuun.

Tässä vielä pari linkkiä:

http://www.psa-peugeot-citroen.com/ document/presse_dossier/PKit_V61054906821.pdf

http://www.siemensvdo.com/com/ pressarticle2004.asp?ArticleID=240604e
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
hoopee
Viestit: 34
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 11:35 am

Kiitos JuKu

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Kiitos JuKu

Soittelin vanhojen mersujeni dieselhuoltajalle ja johan alkoi löytyä muutakin asiantuntemusta, kuin että "pumppu on vaihdettava uuteen/2000e".

Kaveri tunsi pumpun oikein hyvin ja sen tyypillisimmät viat - myös omani.
Oireiden mukainen vika ei ole todennäköisesti ollenkaan itse pumpussa, joten vika ei poistu pumpun vaihtamisella, vaan korjaamisella pumpun ulkopuolinen vika.

Pumpun toimintaa häiritsee ns. ilmavika - saa jostain ilmaa. Vika on myös paikallistettavissa. Jos on arveltu vika, niin tutkimus ja korjaus helppo ja maksaa n. 50 e.

"Elämä on ..."
Vastaa Viestiin