X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Hei!
Tänään aamulla töihintullessani X-Type säikäytti... Vähän rampilta kiihdytyksen jälkeen auto nykäisi ja hehkutulppien valo alkoi vilkkua samantien.

Ajoin loppumatkan töihin, noin muutama kilometri, valo vilkkuen ja risteyksestä lähdettäessä laitoin merkille että aivan kuin voimaakaan ei olisi ollut, mutta kiihdytettäessä ei isoa savupilveäkään putkesta tullut... ei kuitenkaan moottorin vikavalo palanut, eikä infonäytössä ollut mitään ylimääräistä tekstiä.

Sammutin auton ja koitin selata auton ohjekirjaa ja etsiä sieltä vian syytä mutta eihän siellä ollut mitään tekstiä aiheesta. Kun käynnistin auton uudelleen, hehkutulppien vilkkuvaa valoa ei ainakaan siinävaiheessa tullut.

Onko kenelläkään tiedossa mahdollisesti tuota vian aiheuttajaa...?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
mky
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Syys 17, 2007 9:10 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja mky »

Käypäs luetuttamassa vikakoodit.

Jos hehkuvalo alkaa vilkkumaan kiihdytyksissä epäilen vikakoodia p251/p1211 joka kertoo epänormaalista railin paineesta. Tämä johtuu taas yleensä vuotavista suuttimista (tee vuototesti) tai railin paineanturista. IMV (virtaussäädin) voi myös takerrella.

Pahimmassa tapauksessa korkeapainepumppu on tullut tiensä päähän, tarkasta pa-suodin metallipartikkeleiden varalta (suodin avataan ja tyhjennetään puhtaaseen lasikuppiin, hämmennellään magneetilla sekä rukoillaan ettei löydy magneettisia partikkeleita).

Jos suuttimet vuotaa, uusiminen on kallista, mutta korjauskin on asiantuntevassa dieselhuollossa mahdollista. Ensin kannatta kuitenkin tarkistaa ettei pumppu ole EK, koska irtova metalli tukkii uudetkin suuttimet nopeasti.

Tässä vähän alkajaisiksi vinkkejä.

Edittiä. Nokka-akselin asetotunnistin kannattaa vaihtaa suosiolla, niissä on ollut vikoja. Osta uusi Fordilta, ei maksa kuin muutaman kympin, ja vaihto on helppo homma (5 minuuttia)
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Kiitos vastauksesta!

Ennen ensimmäistä päivän keikkaani lämmitin auton Eberillä n. 25 min ennen lähtöä, ja ajoin pitkän kautta asiakkaan luo, että sain moottorin lämpötilan varmasti normaaliksi, ja Jaguarin "drive-cyclen" täyttymään.

Koko päivänä aamun jälkeen ei hehkun vilkkuvaa valoa ilmestynyt tauluun, ja auto veti ja kulki niinkuin ennenkin.

Tuossa katoin Jaguarforums.co.uk:sta, sieltä löyty vaihtoehtoina EGR venttiili, tuo mainitsemasi IMV (ilmeisesti polttoaineenvirtausventtiili, liekö sama kuin fuel metering sensor), pa-pumppu, ja yleisin näistä EGR venttiili.

Pitänee kuitenkin varata aika paikalliselle K-Autolle ja luetuttaa vikakoodit että tietää mistä vikaa alkaa setvittämään...
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Avatar
HMV
Viestit: 24
Liittynyt: To Marras 13, 2008 9:19 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja HMV »

No selviskö????

Tänään oma teki saman. Sillä lisäyksellä, että muutaman täyskaasukiihdytyksen jälkeen alkoi lisäksi moottorin vikavalo
palaa ja auto sammui. Nyt vikavalo palaa koko ajan ja täyskaasukiihdytyksessä nykäisee, hehkuvalo alkaa vilkkua ja auto sammuu...

HMV
XE E-Performance Prestige 2015
Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Mulla on tehnyt kanssa saman!

Mulla kun hehkuvalo alkoi vilkkumaan niin ajelin rauhassa kotiin. En suuremmin kokeillut kiihdytellä vaan cruisailin rauhallisesti. Sen jälkeen ei ole tämä uusiutunut ja auto pelaa ok. Kaikki tapahtui noin 1kk sitten.

Sen verran tämä mietityttää vielä itseäkin että jos joku saa selville mistä johtuu niin kuulisin mielelläni.
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Hei!
Tuo kyseinen vika ei ole meidän X-Typessä toistunut tuon huhtikuun jälkeen ja auto on pelannut mainiosti sen jälkeen.

Koitin selvitellä tuota vikaa, soittelin Inchape kaverille joka tietää Jaguareista aika paljon.

Sen verran selkisi että tukkeutunut EGR voisi olla yksi vaihtoehto vilkkuvan hehkuvalon aiheuttajaksi. Selvitin tilanteen jossa hehkuvalo alkoi vilkkua, Jaguar-tietäjä sanoi että todennäköisesti jokin tilapäinen katkos tiedonkulussa.

Aikani keskusteltuani Jaguar-tietäjän kanssa, päädyttiiin sitten ratkaisuun että seurataan tilannetta ja jos vilkkuva hehkuvalo tulee uudelleen, sitten hetimiten vikakoodien lukuun.

Mutta ei ole kyllä tuon jälkeen tuota vikaa tullut uudelleen, ja auto on pelannut hienosti kokoajan.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Vikakoodeja voi etsiskellä tuolta:

http://www.engine-light-help.com/jaguar ... light.html
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

No niin updatea tähän ongelmaan taas.

Jussina reissatessa tämä sama ongelma ilmeni kaksi kertaa. Nyt minullakin siten että auto sammui ja moottorivalo syttyi.

Kävitkö HMV luetuttamassa vikakoodit? Mulla on lähimpään lukupaikkaan parisataa kilometriä matkaa niin siksi olisi kiva tietää hieman etukäteen. Pakkohan tässä on ryhtyä toimiin asian suhteen. Vika tuli harmittavasti ohitustilanteissa, joten se on aika hankala kun olet juuri päässyt vauhtiin ja kone sammuu.

Jaguar forum.co.uk :ssa tätä yhdistetään EGR-venttiiliin muutamissakin ketjuissa.
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
explorer
Viestit: 6
Liittynyt: La Huhti 24, 2010 2:59 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja explorer »

vois tosiaa egr ollakki ..
ford puolella automaatin kanssa tollanen kiihdytys tilanne ja auto sammu ni vikaa oli tällöin askin puolella ,mut
se onkin foorti se .. onhan polttoaine suod vaihdettu niin ku pitää jne ..ettei ahista ku polkee.. ihan yleisel tasoll
ja fordeis niit suuttimii ja pumppui menny ainaski delphin .. tais olla jotain mainintaa jaggen sivulla myös?
Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Kaikki uudet suodattimet tilattu ja menee vaihtoon jahka saapuvat!

Tuo EGR on kyllä melkoinen turhake näin Suomessa, voi olla ok peli Italiassa ja Espanjassa. Tai ainakin insinöörin papereissa.

Edelline voordi temppuili kanssa EGR:n kanssa.
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

No nyt se sitten eilen tapahtui: hehkun merkkivalo alkoi vilkkua normaalissa kiihdytyksessä.

Siitä istumalta ajoin A-K:hin (paikallinen virallinen Jagge huolto), kaverit lukivat vikakoodit, ja viaksi ilmeni nakutussensori. A-K:lta lähtiessäni kaverina paloi vielä moottorin vikavalo... :(

Pienen työn jälkeen, selvisi että nakutussensori on samanlainen kuin samalla moottorilla olevassa Mondeossa. Sensori löytyi paikallisen Ford huollon hyllystä, ja hinta alennuksilla oli yli 100e halvempi kuin A-K:ssa... :shock:

Osa on kotona, odottaa kiinnilaittoa... samalla tulppaan EGR:n ja putsaan sen...

Päivitän tilanteen ja kerron miten kävi...
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Noniin...

Uusi sensori on kiinni, EGR putsattu ja pakoputkelta EGR:lle tuleva putki tulpattu...

Testiajot tehty...

Mutta kumpikaan vikavaloista eivät sammuneet, ei moottorin vikavalo eikä vilkkuva hehkutuksen merkkivalo. Eikä limp-modesta päässyt pois :cry:

Huomenna puoleltapäivin pitäisi mennä kaverilla käymään jolla on yleismallin testeri jolla kuulema pitäisi päästä lukemaan ja nollaamaan kaikkien autojen vikakoodit. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta että vikakoodien luku ja nollaus onnistuu ko. laitteella...

Onko muuten kenelläkään sitä listaa, mitä mikäkin vikakoodi X-Typessä tarkoittaa? Olen joskus jostain foorumilta sen löytänyt, ja muistaakseni tulostin tai ainakin tallensin sen jonnekin mutta nyt just tähän hätään en muista minne... :?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Avatar
ballo
Viestit: 147
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja ballo »

Moi! Tässä yksi lista jaggen koodeja
http://www.engine-light-help.com/jaguar ... light.html
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
ticoliini
Viestit: 31
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 8:27 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja ticoliini »

Jaguar Specific Trouble Codes

P1100 MAF Sensor Intermittent/ Check of all OBDII Systems Not Complete
P1101 MAF Sensor Out Of Self Test Range./KOER Not Able To Complete KOER Aborted
P1102 MAF Sensor In Range But Lower Than Expected
P1103 MAF Sensor In Range But Higher Than Expected
P1104 MAF Ground Malfunction
P1105 Dual Alternator Upper Fault
P1106 Dual Alternator Lower Fault/ Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Intermittent High Voltage
P1107 Dual Alternator Lower Circuit Malfunction/ Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage
P1108 Dual Alternator Battery Lamp Circuit Malfunction
P1109 IAT - B Sensor Intermittent
P1110 IAT Sensor (D/C) Open/Short
P1111 Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit Intermittent High Voltage
P1112 Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage
P1113 IAT Sensor Open/Short
P1114 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage/IAT - B Circuit Low Input
P1115 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor Circuit Intermittent High Voltage/IAT - B Circuit High Input
P1116 Engine Coolant sensor out of range/ECT Sensor Out Of Self Test Range
P1117 Engine Coolant Sensor intermittent/ECT Sensor Intermittent
P1118 Manifold Absolute Temperature Circuit Low Input
P1119 Manifold Absolute Temperature Circuit High Input
P1120 Throttle position sensor out of range
P1121 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent High Voltage
P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage
P1123 Throttle Position Sensor In Range But Higher Than Expected
P1124 Throttle Position Sensor Out Of Self Test Range
P1125 Throttle position sensor intermittent
P1126 Throttle Position (Narrow Range) Sensor Circuit Malfunction
P1127 Exhaust Not Warm, Downstream O2 Sensor
P1128 Upstream Heated O2 Sensors Swapped
P1129 Downstream Heated O2 Sensors Swapped
P1130 Lack Of HO2S Switch - Adaptive Fuel At Limit
P1131 Lack Of HO2S Switch - Sensor Indicates Lean
P1132 Lack Of HO2S Switch - Sensor Indicates Rich
P1133 HO2S Insufficient Switching Sensor 1
P1134 HO2S Transition Time Ratio Sensor 1
P1135 Pedal Position Sensor A Circuit Intermittent
P1136 Fan Control Circuit Malfunction
P1137 Lack Of HO2S Switch - Sensor Indicates Lean
P1138 Lack Of HO2S12 Switch - Sensor Indicates Rich
P1139 Water In Fuel Indicator Circuit Malfunction
P1140 Water In Fuel Condition
P1141 Fuel Restriction Indicator Circuit Malfunction
P1142 Fuel Restriction Condition
P1143 Air Assist Control Valve Range/Performance
P1144 Air Assist Control Valve Circuit Malfunction
P1150 Lack Of HO2S21 Switch - Adaptive Fuel At Limit
P1151 Lack Of HO2S21 Switch - Sensor Indicates Lean
P1152 Lack Of HO2S21 Switch - Sensor Indicates Rich
P1153 Bank 2 Fuel Control Shifted Lean
P1154 Bank 2 Fuel Control Shifted Rich
P1155 Alternative Fuel Controller
P1156 Fuel Select Switch Malfunction
P1157 Lack Of HO2S22 Switch - Sensor Indicates Lean
P1158 Lack Of HO2S22 Switch - Sensor Indicates Rich
P1159 Fuel Stepper Motor Malfunction
P1167 Invalid Test,throttle not depressed
P1168 Fuel Rail Sensor In-Range Low Failure
P1169 Fuel Rail Sensor In-Range High Failure
P1170 ESO - Engine Shut Off Solenoid Fault
P1171 Rotor Sensor Fault
P1172 Rotor Control Fault
P1173 Rotor Calibration Fault
P1174 Cam Sensor Fault
P1175 Cam Control Fault
P1176 Cam Calibration Fault
P1177 Synchronization Fault
P1178 ( open )
P1180 Fuel Delivery System Malfunction - Low
P1181 Fuel Delivery System Malfunction - High
P1182 Fuel Shut Off Solenoid Malfunction
P1183 Engine Oil Temperature Circuit Malfunction
P1184 Engine Oil Temperature Out Of Self Test Range
P1185 FTS High - Fuel Pump Temperature Sensor High
P1186 FTS Low - Fuel Pump Temperature Sensor Low
P1187 Variant Selection
P1188 Calibration Memory Fault
P1189 Pump Speed Signal Fault
P1190 Calibration Resistor Out Of Range
P1191 Key Line Voltage
P1192 Voltage External
P1193 EGR Drive Overcurrent
P1194 ECU A/D Converter
P1195 SCP HBCC Failed To Initialize
P1196 Key Off Voltage High
P1197 Key Off Voltage Low
P1198 Pump Rotor Control Underfueling
P1199 Fuel Level Input Circuit Low
P1200 Injector Control Circuit
P1201 Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #1
P1202 Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #2
P1203 Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #3
P1204 Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #4
P1205 Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #5
P1206 Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #6
P1209 Injector Control Pressure System Fault
P1210 Injector Control Pressure Above Expected Level
P1211 Injector Control Pressure Sensor Above / Below Desired
P1212 Injector Control Pressure Not Detected During Crank
P1213 Start Injector Circuit Malfunction
P1214 Pedal Position Sensor B Circuit Intermittent
P1215 Pedal Position Sensor C Circuit Low Input
P1216 Pedal Position Sensor C Circuit High Input
P1217 Pedal Position Sensor C Circuit Intermittent
P1218 CID High
P1219 CID Low
P1220 Series Throttle Control System Malfunction
P1221 Traction Control System Malfunction
P1222 Traction Control Output Circuit Malfunction
P1223 Pedal Demand Sensor B Circuit High Input
P1224 Throttle Position Sensor B Out Of Self Test Range
P1225 Needle Lift Sensor Malfunction
P1226 Control Sleeve Sensor Malfunction
P1227 Wastegate Failed Closed (Over Pressure)
P1228 Wastegate Failed Open (Under Pressure)
P1229 Intercooler Pump Driver Fault
P1230 Fuel Pump Low Speed Malfunction
P1231 Fuel Pump Secondary Circuit Low, High Speed
P1232 Fuel Pump Speed Primary Circuit Malfunction
P1233 Fuel Pump Driver Module Off Line
P1234 Fuel Pump Driver Module Off Line
P1235 Fuel Pump Control Out Of Range
P1236 Fuel Pump Control Out Of Range
P1237 Fuel Pump Secondary Circuit Malfunction
P1238 Fuel Pump Secondary Circuit Malfunction
P1239 Speed Fuel Pump Positive Feed Fault
P1240 Sensor Power Supply Malfunction
P1241 Sensor Power Supply Low Input
P1242 Sensor Power Supply High Input
P1243 Second Fuel Pump Faulty or Ground Fault
P1244 Alternator Load Input Failed High
P1245 Alternator Load Input Failed Low
P1246 Alternator Load Input Failed
P1247 Turbo Boost Pressure Low
P1248 Turbo Boost Pressure Not Detected
P1249 Wastegate Control Valve Performance
P1250 PRC Solenoid Circuit Malfunction
P1251 Air Mixture Solenoid Circuit Malfunction
P1252 Pedal Correlation PDS1 and LPDS High
P1253 Pedal Correlation PDS1 and LPDS Low
P1254 Pedal Correlation PDS2 and LPDS High
P1255 Pedal Correlation PDS2 and LPDS Low
P1256 Pedal Correlation PDS1 and HPDS
P1257 Pedal Correlation PDS2 and HPDS
P1258 Pedal Correlation PDS1 and PDS2
P1259 Immobilizer to PCM Signal Error
P1260 THEFT Detected, Vehicle Immobilzed
P1261 Cylinder #1 High To Low Side Short
P1262 Cylinder #2 High To Low Side Short
P1263 Cylinder #3 High To Low Side Short
P1264 Cylinder #4 High To Low Side Short
P1265 Cylinder #5 High To Low Side Short
P1266 Cylinder #6 High To Low Side Short
P1267 Cylinder #7 High To Low Side Short
P1268 Cylinder #8 High To Low Side Short
P1269 Immobilizer Code Not Programmed
P1270 Engine RPM Or Speed Limiter Reached
P1271 Cylinder #1 High To Low Side Open
P1272 Cylinder #2 High To Low Side Open
P1273 Cylinder #3 High To Low Side Open
P1274 Cylinder #4 High To Low Side Open
P1275 Cylinder #5 High To Low Side Open
P1276 Cylinder #6 High To Low Side Open
P1277 Cylinder #7 High To Low Side Open
P1278 Cylinder #8 High To Low Side Open
P1280 Injection Control Pressure Out Of Range Low
P1281 Injection Control Pressure Out Of Range High
P1282 Excessive Injection Control Pressure
P1283 IPR Circuit Failure
P1284 Aborted KOER - ICP Failure
P1285 Cylinder head over temp sensed
P1286 Fuel Pulse In Range But Lower Than Expected
P1287 Fuel Pulse In Range But Higher Than Expected
P1288 Cylinder Head Temp Sensor Out Of Self Test Range
P1289 Cylinder Head Temp Sensor High Input
P1290 Cylinder Head Temp Sensor Low Input
P1291 Injector High Side Short To GND Or VBATT - Bank 1
P1292 Injector High Side Short To GND Or VBATT - Bank 2
P1293 Injector High Side Open - Bank 1
P1294 Injector High Side Open - Bank 2/Target idle not reached
P1295 Multi-faults - Bank 1 - With Low Side Shorts
P1296 Multi-faults - Bank 2 - With Low Side Shorts
P1297 Injector High Sides Shorted Together
P1298 IDM Failure
P1299 Cylinder Head Overtemperature Protection Active
P1300 Boost Calibration Fault
P1301 Boost Calibration High
P1302 Boost Calibration Low
P1303 EGR Calibration Fault
P1304 EGR Calibration High
P1305 EGR Calibration Low
P1306 Kickdown Relay Pull - In Circuit Fault
P1307 Kickdown Relay Hold Circuit Fault
P1308 A/C Clutch Circuit Fault
P1309 Misfire Monitor AICE Chip Fault
P1313 Misfire Rate Catalyst Damage Fault - Bank 1
P1314 Misfire Rate Catalyst Damage Fault - Bank 2
P1315 Persistent Misfire
P1316 Injector Circuit / IDM Codes Detected
P1317 Injector Circuit / IDM Codes Not Updated
P1336 Crank / Cam Sensor Range / Performance
P1340 Camshaft Position Sensor B Circuit Malfunction
P1341 Camshaft Position Sensor B Range / Performance
P1345 SGC (Cam Position) Sensor Circuit Malfunction/ Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation
P1346 Fuel Level Sensor B Circuit Malfunction
P1347 Fuel Level Sensor B Range / Performance
P1348 Fuel Level Sensor B Circuit Low
P1349 Fuel Level Sensor B Circuit High
P1350 Fuel Level Sensor B Intermittent/Bypass Line Monitor
P1351 IDM Input Circuit Malfunction/ Ignition Coil Control Circuit High Voltage
P1352 Ignition Coil A Primary Circuit Malfunction
P1353 Ignition Coil B Primary Circuit Malfunction
P1354 Ignition Coil C Primary Circuit Malfunction
P1355 Ignition Coil D Primary Circuit Malfunction
P1360 Ignition Coil A Secondary Circuit Malfunction
P1361 Ignition Control (IC) Circuit Low Voltage
P1362 Ignition Coil C Secondary Circuit Malfunction
P1363 Ignition Coil D Secondary Circuit Malfunction
P1364 Ignition Coil Primary Circuit Failure
P1365 Ignition Coil Secondary Circuit Failure
P1366 Ignition Spare
P1367 Ignition Spare
P1368 Ignition Spare
P1369 Engine Temperature Light Monitor Failure
P1370 Insufficient RMP Increase During Spark Test
P1371 Ignition Coil - Cylinder 1 - Early Activation Fault
P1372 Ignition Coil - Cylinder 2 - Early Activation Fault
P1373 Ignition Coil - Cylinder 3 - Early Activation Fault
P1374 Crankshaft Position (CKP)/Ignition Coil - Cylinder 4 - Early Activation Fault
P1375 Ignition Coil - Cylinder 5 - Early Activation Fault
P1376 Ignition Coil - Cylinder 6 - Early Activation Fault
P1380 Misfire Detected - Rough Road Data Not Available
P1381 Variable Cam Timing Overadvanced (Bank #1)/ Misfire Detected - No Communication with BCM
P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction
P1383 Variable Cam Timing Overretarded (Bank #1)
P1384 VVT Solenoid A Malfunction
P1385 Variable Cam Timing Solenoid B Malfunction
P1386 Variable Cam Timing Overadvanced (Bank #2)
P1387 Variable Cam Timing Solenoid #2 Circuit Malfunction
P1388 Variable Cam Timing Overretarded (Bank #2)
P1389 Glow Plug Circuit High Side Low Input
P1390 Octane Adjust Pin Out Of Self Test Range
P1391 Glow Plug Circuit Low Input (Bank #1)
P1392 Glow Plug Circuit High Input (Bank #1)
P1393 Glow Plug Circuit Low Input (Bank #2)
P1394 Glow Plug Circuit High Input (Bank #2)
P1395 Glow Plug Monitor Fault (Bank #1)
P1396 Glow Plug Monitor Fault (Bank #2)
P1397 System Voltage Out Of Self Test Range
P1398 VVT Solenoid B Circuit High Input
P1399 Glow Plug Circuit High Side, High Input
P1400 DPFE Circuit Low Input
P1401 DPFE Circuit High Input
P1402 EGR Metering Orifice Restricted
P1403 DPFE Sensor Hoses Reversed
P1404 IAT - B Circuit Malfunction/ Exhaust Gas Recirculation Closed Position Performance
P1405 DPFE Sensor Upstream Hose Off Or Plugged
P1406 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position Sensor Performance
P1407 EGR No Flow Detected
P1408 EGR Flow Out Of Self Test Range
P1409 EVR Control Circuit Malfunction
P1411 SAI System Incorrect Downstream Flow Detected
P1413 SAI System Monitor Circuit Low Input
P1414 SAI System Monitor Circuit High Input
P1415 Air Pump Circuit Malfunction/ (AIR) System Bank 1
P1416 Port Air Circuit Malfunction/ (AIR) System Bank 2
P1417 Port Air Relief Circuit Malfunction
P1418 Split Air #1 Circuit Malfunction
P1419 Split Air #2 Circuit Malfunction
P1420 Catalyst Temperature Sensor Failure
P1421 Catalyst Damage
P1422 EGI Temperature Sensor Failure
P1423 EGI Functionality Test Failed
P1424 EGI Glow Plug Primary Failure
P1425 EGI Glow Plug Secondary Failure
P1426 EGI Mini - MAF Failed Out Of Range
P1427 EGI Mini - MAF Failed Short Circuit
P1428 EGI Mini - MAF Failed Open Circuit
P1429 Electric Air Pump Primary Failure
P1430 Electric Air Pump Secondary Failure
P1433 A/C Refrigerant Temperature Circuit Low
P1434 A/C Refrigerant Temperature Circuit High
P1435 A/C Refrigerant Temperature Circuit Range/Performance
P1436 A/C Evaporator Air Temperature Circuit Low
P1437 A/C Evaporator Air Temperature Circuit High
P1438 A/C Evaporator Air Temperature Circuit Range/Performance
P1439 Floor Temperature Switch Circuit Malfunction
P1440 Purge Valve Stuck Open
P1441 Evaporative Emission (EVAP) System Flow During Non-Purge Chevrolet Only
P1441 Evaporative Emission (EVAP) System Flow During Non-Purge Oldsmobile Only
P1442 Evaporative Emission Control System Leak Detected
P1443 Evaporative Emission Control System Control Valve
P1444 Purge Flow Sensor Circuit Low Input
P1445 Purge Flow Sensor Circuit High Input
P1446 Evaporative Vac Solenoid Circuit Malfunction
P1447 ELC System Closure Valve Flow Fault
P1448 ELC System 2 Fault
P1449 Evaporative Check Solenoid Circuit Malfunction
P1450 Unable To Bleed Up Fuel Tank Vacuum
P1451 Evap Emission Control Sys Vent Control Valve Circuit
P1452 Unable To Bleed - Up Vacuum in Tank
P1453 Fuel Tank Pressure Relief Valve Malfunction
P1454 Evaporative System Vacuum Test Malfunction
P1455 Evap Emission Control Sys Leak Detected (Gross Leak/No Flow)
P1456 Fuel Tank Temperature Sensor Circuit Malfunction
P1457 Unable To Pull Vacuum In Tank
P1460 Wide open throttle A/C cutoff relay circuit
P1461 A/C pressure sensor circuit voltage low
P1462 A/C pressure sensor circuit voltage high
P1463 A/C Pressure Sensor Insufficient Pressure Change
P1464 A/C Demand Out of Self Test Range
P1465 A/C Relay Circuit Malfunction
P1466 A/C Refrigerant Temperature Sensor/Circuit Malfunction
P1467 A/C Compressor Temperature Sensor Malfunction
P1468 SSPOD Open Circuit or Closed Circuit Fault
P1469 Low A/C Cycling Period
P1470 A/C Cycling Period Too Short
P1471 Electrodrive Fan 1 Operational Failure (Driver Side)
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)
P1473 Fan Secondary High With Fan(s) Off
P1474 Low Fan Control Primary Circuit Malfunction
P1475 Fan Relay (Low) Circuit Malfunction
P1476 Fan Relay (High) Circuit Malfunction
P1477 Additional Fan Relay Circuit Malfunction
P1478 Cooling Fan Driver Fault
P1479 High Fan Control Primary Circuit Malfunction
P1480 Fan Secondary Low with Low Fan On
P1481 Fan Secondary Low With High Fan On
P1482 SCP
P1483 Power To Fan Circuit Overcurrent
P1484 Open Power To Ground VCRM
P1485 EGRV Circuit Malfunction
P1486 EGRA Circuit Malfunction
P1487 EGRCHK Solenoid Circuit Malfunction
P1490 Secondary Air Relief Solenoid Circuit Malfunction
P1491 Secondary Switch Solenoid Circuit Malfunction
P1492 APLSOL Solenoid Circuit Malfunction
P1493 RCNT Solenoid Circuit Malfunction
P1494 SPCUT Solenoid Circuit Malfunction
P1495 TCSPL Solenoid Circuit Malfunction
P1500 Vehicle Speed Sensor Intermittent
P1501 Vehicle Speed Sensor Out Of Self Test Range
P1502 Vehicle Speed Sensor Intermittent Malfunction
P1503 Auxillary Speed Sensor Fault
P1504 Idle Air Control Circuit Malfunction
P1505 Idle Air Control System At Adaptive Clip
P1506 Idle Air Control Overspeed Error
P1507 Idle Air Control Underspeed Error
P1508 Idle Control System Circuit Open
P1509 Idle Control System Circuit Shorted
P1510 Idle Signal Circuit Malfunction
P1511 Idle Switch (Electric Control Throttle) Circuit Malfunction
P1512 Intake Manifold Runner Control (Bank 1) Stuck Closed
P1513 Intake Manifold Runner Control (Bank 2) Stuck Closed
P1514 High Load Neutral/Drive Fault
P1515 Electric Current Circuit Malfunction
P1516 IMRC Input Error (Bank 1)
P1517 IMRC Input Error (Bank 2)
P1518 Intake Manifold Runner Control (Stuck Open)
P1519 Intake Manifold Runner Control (Stuck Closed)
P1520 Intake Manifold Runner Control Circuit Malfunction
P1521 Variable Intake Solenoid #1 Circuit Malfunction
P1522 Variable Intake Solenoid #2 Circuit Malfunction
P1523 IVC Solenoid Circuit Malfunction
P1524 Variable Intake Solenoid System
P1525 Air Bypass Valve System
P1526 Air Bypass System
P1527 Accelerate Warmup Solenoid Circuit Malfunction
P1528 Subsidiary Throttle Valve Solenoid Circuit Malfunction
P1529 SCAIR Solenoid Circuit Malfunction
P1530 A/C Clutch Circuit Malfunction
P1531 Invalid Test - Accelerator Pedal Movement
P1532 IMCC Circuit Malfunction, Bank B
P1533 AAI Circuit Malfunction
P1534 Inertia Switch Activated
P1535 Blower Fan Speed Circuit Range/Performance
P1536 Parking Brake Switch Circuit Failure
P1537 Intake Manifold Runner Control (Bank 1) Stuck Open
P1538 Intake Manifold Runner Control (Bank 2) Stuck Open
P1539 Power To A/C Clutch Circuit Overcurrent
P1540 Air Bypass Valve Circuit Malfunction
P1549 IMCC Circuit Malfunction, Bank B
P1550 PSPS Out Of Self Test Range
P1565 Speed Control Command Switch Out of Range High
P1566 Speed Control Command Switch Out of Range Low
P1567 Speed Control Output Circuit Continuity
P1568 Speed Control Unable to Hold Speed
P1571 Brake Switch Malfunction
P1572 Brake Pedal Switch Circuit Malfunction
P1573 Throttle Position Not Available
P1574 Throttle Position Sensor Disagreement btwn Sensors
P1575 Pedal Position Out of Self Test Range
P1576 Pedal Position Not Available
P1577 Pedal Position Sensor Disagreement btwn Sensors
P1578 ETC Power Less Than Demand
P1579 ETC In Power Limiting Mode
P1580 Electronic Throttle Monitor PCM Override
P1581 Electronic Throttle Monitor Malfunction
P1582 Electronic Throttle Monitor Data Available
P1583 Electronic Throttle Monitor Cruise Disable
P1584 TCU Detected IPE Circuit Malfunction
P1585 Throttle Control Unit Malfunction
P1586 Throttle Control Unit Throttle Position Malfunction
P1587 Throttle Control Unit Modulated Command Malfunction
P1588 Throttle Control Unit Detected Loss of Return Spring
P1589 TCU Unable To Control Desired Throttle Angle
P1600 Loss of KAM Power; Open Circuit
P1601 ECM/TCM Serial Communication Error
P1602 Immobilizer/ECM Communication Error
P1603 EEPROM Malfunction
P1604 Code Word Unregestered
P1605 Keep Alive Memory Test Failure
P1606 ECM Control Relay O/P Circuit Malfunction
P1607 MIL O/P Circuit Malfunction
P1608 Internal ECM Malfunction
P1609 Diagnostic Lamp Driver Fault
P1610 SBDS Interactive Codes
P1611 SBDS Interactive Codes
P1612 SBDS Interactive Codes
P1613 SBDS Interactive Codes
P1614 SBDS Interactive Codes
P1615 SBDS Interactive Codes
P1616 SBDS Interactive Codes
P1617 SBDS Interactive Codes
P1618 SBDS Interactive Codes
P1619 SBDS Interactive Codes
P1620 SBDS Interactive Codes
P1621 Control Module Long Term Memory Performance/ Immobilizer Code Words Do Not Match
P1622 Immobilizer ID Does Not Match
P1623 Immobilizer Code Word/ID Number Write Failure
P1624 Anti Theft System
P1625 B+ Supply To VCRM Fan Circuit Malfunction
P1626 Theft Deterrent Fuel Enable Signal Not Received/ B+ Supply To VCRM A/C Circuit Malfunction
P1627 Module Supply Voltage Out Of Range
P1628 Module Ignition Supply Input Malfunction
P1629 Internal Voltage Regulator Malfunction
P1630 Internal Vref Malfunction
P1631 Theft Deterrent Start Enable Signal Not Correct/ Main Relay Malfunction (Power Hold)
P1632 Smart Alternator Faults Sensor/Circuit Malfunction
P1633 KAM Voltage Too Low
P1634 Data Output Link Circuit Failure
P1635 Tire / Axle Ratio Out of Acceptable Range
P1636 Inductive Signature Chip Communication Error
P1637 Can Link ECM/ABSCM Circuit / Network Malfunction
P1638 Can Link ECM/INSTM Circuit / Network Malfunction
P1639 Vehicle ID Block Corrupted or Not Programmed
P1640 Powertrain DTCs Available in Another Module
P1641 Fuel Pump Primary Circuit Failure
P1642 Fuel Pump Monitor Circuit High Input
P1643 Fuel Pump Monitor Circuit Low Input
P1644 Fuel Pump Speed Control Circuit Malfunction
P1645 Fuel Pump Resistor Switch Circuit Malfunction
P1650 PSP Switch Out of Self Test Range
P1651 PSP Switch Input Malfunction
P1652 IAC Monitor Disabled by PSP Switch Failed On
P1653 Power Steering Output Circuit Malfunction
P1654 Recirculation Override Circuit Malfunction
P1655 Starter Disable Circuit Malfunction
P1660 Output Circuit Check Signal High
P1661 Output Circuit Check Signal Low
P1662 IDM_EN Circuit Failure
P1663 Fuel Demand Command Signal Circuit Malfunction
P1667 CI Circuit Malfunction
P1668 PCM - IDM Communications Error
P1670 Electronic Feedback Signal Not Detected
P1680 Metering Oil Pump Malfunction
P1681 Metering Oil Pump Malfunction
P1682 Metering Oil Pump Malfunction
P1683 Metering Oil Pump Temperature Sensor Circuit Malfunction
P1684 Metering Oil Pump Position Sensor Circuit Malfunction
P1685 Metering Oil Pump Stepping Motor Circuit Malfunction
P1686 Metering Oil Pump Stepping Motor Circuit Malfunction
P1687 Metering Oil Pump Stepping Motor Circuit Malfunction
P1688 Metering Oil Pump Stepping Motor Circuit Malfunction
P1689 Oil Pressure Control Solenoid Circuit Malfunction
P1690 Wastegate Solenoid Circuit Malfunction
P1691 Turbo Pressure Control Solenoid Circuit Malfunction
P1692 Turbo Control Solenoid Circuit Malfunction
P1693 Turbo Charge Control Circuit Malfunction
P1694 Turbo Charge Relief Circuit Malfunction
P1700 Transmission Indeterminate Failure (Failed to Neutral)
P1701 Reverse Engagement Error
P1702 TRS Circuit Intermittent Malfunction
P1703 Brake Switch Out Of Self Test Range
P1704 Digital TRS Failed to Transition States in KOEO / KOER
P1705 Not in P or N During KOEO / KOER
P1706 High Vehicle Speed Observed in Park
P1707 Transfer Case Neutral Indicator Hard Fault Present
P1708 Clutch Switch Circuit Malfunction
P1709 PNP Switch Out Of Self Test Range
P1711 TFT Sensor Out Of Self Test Range
P1712 Trans Torque Reduction Request Signal Malfunction
P1713 TFT Sensor In Range Failure Low Value
P1714 SSA Inductive Signature Malfunction
P1715 SSB Inductive Signature Malfunction
P1716 SSC Inductive Signature Malfunction
P1717 SSD Inductive Signature Malfunction
P1718 TFT Sensor In Range Failure High
P1720 Vehicle Speed (Meter) Circuit Malfunction
P1721 Gear 1 Incorrect Ratio
P1722 Gear 2 Incorrect Ratio
P1723 Gear 3 incorrect Ratio
P1724 Gear 4 Incorrect Ratio
P1725 Insufficient Engine Speed Increase During Self Test
P1726 Insufficient Engine Speed Decrease During Self Test
P1727 Coast Clutch Solenoid Inductive Signature Malfunction
P1728 Transmission Slip Error
P1729 4x4 Low Switch Error
P1730 Gear Control Malfunction 2,3,5
P1731 1-2 Shift Malfunction
P1732 2-3 Shift Malfunction
P1733 3-4 Shift Malfunction
P1734 Gear Control Malfunction
P1735 First Gear Switch Circuit Malfunction
P1736 Second Gear Switch Circuit Malfunction
P1737 Lockup Solenoid System
P1738 Shift Time Error
P1739 Slip Solenoid System
P1740 Torque Converter Clutch Inductive Signature Malfunction
P1741 Torque Converter Clutch Control Error
P1742 Torque Converter Clutch Solenoid Failed On
P1743 Torque Converter Clutch Solenoid Failied On
P1744 Torque Converter Clutch System Performance
P1745 Line Pressure Solenoid System
P1746 Pressure Control Solenoid "A" Open Circuit
P1747 Pressure Control Solenoid "A" Short Circuit
P1748 EPC Malfunction
P1749 Pressure Control Solenoid Failed Low
P1751 Shift Solenoid A Performance
P1754 Coast Clutch Solenoid Circuit Malfunction
P1755 Intermediate Speed Sensor (ISS) Malfunction
P1756 Shift Solenoid B Performance
P1760 Pressure Control Solenoid "A" Short Circuit
P1761 Shift Solenoid C Performance
P1762 Overdrive Band Failed Off
P1765 Timing Solenoid Circuit Malfunction
P1767 Torque Converter Clutch Circuit Malfunction
P1768 Performance / Normal / Winter Mode Input Malfunction
P1769 AG4 Transmission Torque Modulation Fault
P1770 Clutch Solenoid Circuit Malfunction
P1775 Transmission System MIL Fault
P1776 Ignition Retard Request Duration Fault
P1777 Ignition Retard Request Circuit Fault
P1778 Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction
P1779 TCIL Circuit Malfunction
P1780 Trans Control Switch (O/D Cancel) Out of Self Test Range
P1781 4X4 Switch Out of Self Test Range
P1782 P/ES Circuit Out Of Self Test Range
P1783 Transmission Overtemperature Condition
P1784 Transmission Mechanical Failure - First And Reverse
P1785 Transmission Mechanical Failure - First And Second
P1786 3-2 Downshift Error
P1787 2-1 Downshift Error
P1788 Pressure Control Solenoid "B" Open Circuit
P1789 Pressure Control Solenoid "B" Short Circuit
P1790 TP (Mechanical) Circuit Malfunction
P1791 TP (Electric) Circuit Malfunction
P1792 Barometer Pressure Circuit Malfunction
P1793 Intake Air Volume Circuit Malfunction
P1794 Battery Voltage Circuit Malfunction
P1795 Idle Switch Circuit Malfunction
P1796 Kick Down Switch Circuit Malfunction
P1797 Neutral Switch Circuit Malfunction
P1798 Coolant Temperature Circuit Malfunction
P1799 Hold Switch Circuit Malfunction
P1800 Transmission Clutch Interlock Safety Switch Circuit Failure
P1801 Transmission Clutch Interlock Safety Switch Open Circuit
P1802 Transmission Clutch Interlock Safety Switch Short Circuit To Battery
P1803 Transmission Clutch Interlock Safety Switch Short Circuit To Ground
P1804 Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Circuit Failure
P1805 Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Open Circuit
P1806 Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Short Circuit To Battery
P1807 Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Short Circuit To Ground
P1808 Transmission 4-Wheel Drive Low Indicator Circuit Failure
P1809 Transmission 4-Wheel Drive Low Indicator Open Circuit
P1810 TFP Valve Position Switch Circuit/ Transmission 4-Wheel Drive Low Indicator Short Circuit To Battery
P1811 Transmission 4-Wheel Drive Low Indicator Short Circuit To Ground
P1812 Transmission 4-Wheel Drive Mode Select Circuit Failure
P1813 Transmission 4-Wheel Drive Mode Select Open Circuit
P1814 Transmission 4-Wheel Drive Mode Select Short Circuit To Battery
P1815 Transmission 4-Wheel Drive Mode Select Short Circuit To Ground
P1816 Transmission Neutral Safety Switch Circuit Failure
P1817 Transmission Neutral Safety Switch Open Circuit
P1818 Transmission Neutral Safety Switch Short Circuit To Battery
P1819 Transmission Neutral Safety Switch Short Circuit To Ground
P1820 Transmission Transfer Case Clockwise Shift Relay Coil Circuit Failure
P1821 Transmission Transfer Case Clockwise Shift Relay Coil Open Circuit
P1822 Transmission Transfer Case Clockwise Shift Relay Coil Short Circuit To Battery
P1823 Transmission Transfer Case Clockwise Shift Relay Coil Short Circuit To Ground
P1824 Transmission 4-Wheel Drive Clutch Relay Circuit Failure
P1825 Transmission 4-Wheel Drive Clutch Relay Open Circuit
P1826 Transmission 4-Wheel Drive Low Clutch Relay Circuit To Battery
P1827 Transmission 4-Wheel Drive Low Clutch Relay Circuit To Ground
P1828 Transmission Transfer Case Counter Clockwise Shift Relay Coil Circuit Failure
P1829 Transmission Transfer Case Counter Clockwise Shift Relay Coil Open Circuit
P1830 Transmission Transfer Case Counter Clockwise Shift Relay Coil Short Circuit To Battery
P1831 Transmission Transfer Case Counter Clockwise Shift Relay Coil Short Circuit To Ground
P1832 Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Solenoid Circuit Failure
P1833 Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Solenoid Open Circuit
P1834 Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Solenoid Short Circuit To Battery
P1835 Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Solenoid Short Circuit To Ground
P1836 Transmission Transfer Case Front Shaft Speed Sensor Circuit Failure
P1837 Transmission Transfer Case Rear Shaft Speed Sensor Circuit Failure
P1838 Transmission Transfer Case Shift Motor Circuit Failure
P1839 Transmission Transfer Case Shift Motor Open Circuit
P1840 Transmission Transfer Case Shift Motor Short Circuit To Battery
P1841 Transmission Transfer Case Shift Motor Short Circuit To Ground
P1842 Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Feedback Switch Circuit Failure
P1843 Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Feedback Switch Open Circuit
P1844 Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Feedback Switch Short Circuit To Battery
P1845 Transmission Transfer Case Differential Lock-Up Feedback Switch Short Circuit To Ground
P1846 Transmission Transfer Case Contact Plate 'A' Circuit Failure
P1847 Transmission Transfer Case Contact Plate 'A' Open Circuit
P1848 Transmission Transfer Case Contact Plate 'A' Short Circuit To Battery
P1849 Transmission Transfer Case Contact Plate 'A' Short Circuit To Ground
P1850 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Circuit Failure
P1851 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Open Circuit
P1852 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Short Circuit To Battery
P1853 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Short Circuit To Ground
P1854 Transmission Transfer Case Contact Plate 'C' Circuit Failure
P1855 Transmission Transfer Case Contact Plate 'C' Open Circuit
P1856 Transmission Transfer Case Contact Plate 'C' Short Circuit To Battery
P1857 Transmission Transfer Case Contact Plate 'C' Short Circuit To Ground
P1858 Transmission Transfer Case Contact Plate 'D' Circuit Failure
P1859 Transmission Transfer Case Contact Plate 'D' Open Circuit
P1860 TCC PWM Solenoid Circuit Electrical/ Transmission Transfer Case Contact Plate 'D' Short Circuit To Battery
P1861 Transmission Transfer Case Contact Plate 'D' Short Circuit To Ground
P1862 Transmission Transfer Case Contact Plate Power Circuit Failure
P1863 Transmission Transfer Case Contact Plate Power Open Circuit
P1864 Transmission Transfer Case Contact Plate Power Short To Battery
P1865 Transmission Transfer Case Contact Plate Power Short To Ground
P1866 Transmission Transfer Case System Concern - Servicing Required
P1867 Transmission Transfer Case Contact Plate General Circuit Failure
P1868 Transmission Automatic 4-Wheel Drive Indicator (Lamp) Circuit Failure
P1869 Transmission Automatic 4-Wheel Drive Indicator (Lamp) Circuit Short To Battery
P1870 Transmission Component Slipping/ Transmission Mechanical Transfer Case 4x4 Switch Circuit Failure
P1871 Transmission Mechanical Transfer Case 4x4 Switch Circuit Short To Battery
P1872 Transmission Mechanical 4-Wheel Drive Axle Lock Lamp Circuit Failure
P1873 Transmission Mechanical 4-Wheel Drive Axle Lock Lamp Circuit Short To Battery
P1874 Transmission Automatic Hall Effect Sensor Power Circuit Failure
P1875 Transmission Automatic Hall Effect Sensor Power Circuit Short To Battery / 4WD Low Switch Circuit Electrical
P1876 Transmission Transfer Case 2-Wheel Drive Solenoid Circuit Failure
P1877 Transmission Transfer Case 2-Wheel Drive Solenoid Circuit Short To Battery
P1878 Transmission Transfer Case Disengaged Solenoid Circuit Failure
P1879 Transmission Transfer Case Disengaged Solenoid Open Circuit
P1880 Transmission Transfer Case Disengaged Solenoid Short to Battery
P1881 Engine Coolant Level Switch Circuit Failure, GEM
P1882 Engine Coolant Level Switch Circuit Short to Ground
P1883 Engine Coolant Level Switch Circuit Failure, GEM
P1884 Engine Coolant Level Lamp Circuit Short to Ground
P1885 Transmission Transfer Case Disengaged Solenoid Short to Ground
P1886 4X4 Initialization Failure
P1890 Transmission 4WD Mode Select Return Input Circuit Failure
P1891 Transmission Transfer Case Contact Plate Ground Return Open Circuit
P1900 OSS Circuit Intermittent Malfunction
P1901 TSS Circuit Intermittent Malfunction
P1902 Pressure Control Solenoid "B" Intermittent Short
P1903 Pressure Control Solenoid "C" Short Circuit
P1904 Pressure Control Solenoid "C" Open Circuit
P1905 Pressure Control Solenoid "C" Intermittent Short
P1906 Kickdown Pull Relay Open or Short Circuit to Ground
P1907 Kickdown Hold Relay Open or Short Circuit to Ground
P1908 Transmission Pressure Circuit Solenoid Open or Short to Ground
P1909 Trans Temp Sensor Circuit Open or Shorted to Pwr or Gnd
P1910 VFS A Pressure Output Failed Low
P1911 VFS B Pressure Output Failed Low
P1912 VFS C Pressure Output Failed Low
P1913 Pressure Switch A Circuit Malfunction
P1914 Manually Shifted Automatic (MSA) Sw Circuit Malf
P1915 Reverse Switch Circuit Malfunction
P1916 High Clutch Drum Speed Sensor Malfunction
P1917 High Clutch Drum Speed Sensor Intermittent
P1918 Transmission Range Display Circuit Malfunction
ticoliini
Viestit: 31
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 8:27 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja ticoliini »

....oletko katsonut mahd. vikakoodia seuraavasti:

To enter the HEC Dealer Test Mode, depress and hold the instrument cluster SELECT/RESET button ( tai trippimittarin nollauspainike ), turn the ignition switch to the RUN position ( II asento ), and then continue pressing the SELECT/RESET button (5 seconds) until tESt is displayed in the odometer. The SELECT/RESET button must be released within three seconds of the odometer tESt display to begin the dealer test mode. Depress the SELECT/RESET button to advance through the following steps until dtc is displayed. Depressing the SELECT/RESET button will display any stored continuous DTCs before proceeding to the next step.

Valikon kohta DTC näyttää aktiiviset vikakoodit:
-DTC Displays continuous DTC's in hexadecimal format. Pressing the SELECT/RESET button will display any DTCs stored before proceeding to the next step.
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Joo olen käynyt muutamaankin kertaan tuolla Test Modessa, sieltä löytyy hirvittävä määrä ties ja vaikka mitä... auttaisi kun vain tietäisi, mistä kohti DTC vikakoodit alkaa, tai ylipäätään miten ne sieltä kirjainten ja numeroiden seasta tunnistaa.

Cauge ja Bulb Testin jälkeen tulee läjäpäin numeroita ja kirjaimia, jossain vaiheessa tulee akun sen hetkinen jännite ja ilmeisesti öljyntason merkki (OIL-G lienee yhtä kuin OIL-GOOD eli öljytaso ok) - kai...

Toi on kyllä hyvä tuo Test Mode, mutta sieltä käsin ei voi mitenkään nollata vikakoodeja. Tuossa meidän X-Typessä Test Modeen pääsee kun vasemman viiksen päässä painaa TRIP napin pohjaan ja pitää sitä pohjassa, kääntää virran päälle (mutta ei starttaa autoa) ja odottaa sen ehkä viitisen sekuntia niin tuo Test Mode tulee.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Noniin vikakoodit luettu... Laite antoi vikakoodiksi P2339. Koodi nollattiin, mutta sama koodi oli jossain syvämuistissa ja laite antoi P2339 P -tunnukseksi tälle toiselle samalle koodille. Sitä ei saatu nollattua.

Auto käyttäytyy nyt näin:
Kun kylmällä koneen käynnistää, moottori käy tyyliin kolmella, ja savuttaa sinistä ja käy epätasaisesti. Kun moottori lämpenee se käy tasaisesti ja siististi eikä savuta.

Kun tuo vikakoodi ilman P -loppua saatiin nollattua, auton käynnistyksen jälkeen vain hehkun merkkivalo vilkkuu mutta moottorin vikavalo ei. Kun koneen sammutti, ja uudelleen käynnisti, moottorin vikavalo syttyi vilkkuvan hehkun merkkivalon kaveriksi. Mutta kone on kokoajan Limp-Modessa. :cry:

A-K:ssa kerrottiin viaksi nakutuksentunnistin. Jaguarin varaosanumero JD61212. Otin nakutuksen tunnistimen irti, tunnistimessa oli Fordin lätkä ja numerosarja: 1N1A-12A699-AA. Hain paikalliselta Ford liikkeeltä ko. osan ja vaihdoin sen. Osa on prikulleen tämän kuvan näköinen: http://img.mercadolivre.com.br/jm/img?s ... 75.jpg&v=E

Autodatan ohjelma kertoo vikakoodin P2339 selosteeksi seuraavaa:
Sylinteri 4 - yli nakutuksen kynnysarvon. Sytytyksen ajoitus, nakutustunnistin, polttoaineen laatu, mekaaninen vika.

Kun keskustelin kaverin kanssa jonka luona kävin noi koodit lukemassa, meinasi että oikeastaan ainut mikä voisi olla syy on yhden tai useamman pytyn hehkutulppa. Kun nykyajan dieselit on hemmetin tarkkoja, se hehkuttaa kesälläkin hetken aikaa kun koneen käynnistää ja siksi se käy siksi kylmänä epätasaisesti ja lämmetessään tasaantuu.

Kun äsken googletin vikakoodia p2339, löytyy sama koodi Fordista. Jossain oli kirjoitettu että suuttimet pitää uudelleen koodata...? :?:
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Felton
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Felton »

Tuo "P" koodin lopussa tarkoittaneen pending, eli vika on päällä. OBD:ssä on pending silloin kun vika on päällä ja "stored" kun vikaa on ollu ja koodi tallennettu, mutta vika ei ole just nyt.
Ville S.

You'll get the idea
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

OK, hyvä selvennys tuohon P -päätteeseen.

Selailin tuossa ulkomaan foorumeita, ja siellä on muutamilla ollut ko. vika - eivät tosin ole vikakoodia ilmoittaneet. Eräässä tapauksessa oli polttoainepumppu jouduttu vaihtamaan, tankki huuhtelemaan ja suuttimet testattu, jotka olivat olleet kuitenkin kunnossa.

Jostain Ford foorumilta löysin myös juttua, että suuttimien uudelleenkoodaus, tai suuttimien liitos voisi aiheuttaa tuon vian?

Mutta mistä tuohon vikaan saisi jotain oikeaa vinkkiä mistä alkaisi vikaa etsiä...?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
ticoliini
Viestit: 31
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 8:27 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja ticoliini »

" Auto käyttäytyy nyt näin:
Kun kylmällä koneen käynnistää, moottori käy tyyliin kolmella, ja savuttaa sinistä ja käy epätasaisesti. Kun moottori lämpenee se käy tasaisesti ja siististi eikä savuta. "

Em liittyen,erässä toisen merkkisessä autossani oli vastaava ongelma eikä merkkihuolto saanut sitä selvitettyä. Sitten löytyi kyseisen merkin asiantuntija joka paikallisti vian samantien...kannentiiviste oli palanut puhki yhden sylinterin kohdalta ja kun kone oli kylmä niin ko sylinteri fuskasi ko paikasta ja kone kävi kolmella sylinterillä. Kun kone lämpeni niin vuotokohta tiivistyi ja kone toimi normaalisti. Asia varmistui kun kannentiiviste vaihdettiin...niin oli palanut puhki sen yhden sylinterin reunalta...

T
Avatar
PaHa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 10:36 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja PaHa »

Moi, tuosta löytyy engineering test modeen vähän selvennystä jos jotakin kiinnostaa.. http://jaguar.bttlxe.com/xtype/Addition ... luster.pdf

-Pasi
----Jaguar X-Type 3.0 Sport -2001----
-Ford Excursion 6.0 Powerstroke 2004-
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Googletettu ja selvitetty asioita...

P2339 vikakoodi löytyy myös Ford Mondeoista jotka käyttää samaa 2 litraista 130hv/330nm konetta - ja on ilmeisen yleinen vika Mondeoissa.

Lähes kaikki tekstit mitä olen löytänyt, kertovat että suuttimet pitäisi uudelleenkoodata. Ehkä yhdessä tapauksessa oli suuttimen johto / liitin viallinen...

Oireetkin hyvin pitkälti samat: Vikakoodi P2339, sylinterin nakutusarvo yli kynnyksen, nakutustunnistin, eikä vikakoodia voi nollata. Hehkun merkkivalo vilkkuu, Limp-Mode, jne...

Jossain kirjoituksessa kaveri toimitti että oli saanut DELPHI:ltä vastauksen ongelmaan. Koska lähes kaikissa Modeon TDCi koneissa käytetään DELPHI:n järjestelmää, noin 100 000 mailin, eli n. 160tkm, kohdalla suuttimet pitää koodata uudelleen koska ne jotenkin häviää :?: :!: ECU:sta. :shock:

Laitoin sähköpostikyselyä paikalliselle Ford liikkeelle sekä Dieselkorjaamolle, onnistuuko suuttimien uudelleenkoodaus ja millä aikavälillä. Pitänee huomenna aamulla soitella paikat vielä käpi ja selventää ongelmaa...
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Suurella mielenkiinnolla odotan vastausta. Meilläkin on vielä vika päällä, mutta tosin se ilmenee vain aina välillä siten että kiihdytyksessä alkaa hehkuvalo vilkkumaan. Auto on limb modessa vain siihen asti kun se starttaa uusiksi.
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Noniin, alkaa selvitä - toivottavasti. Varmuuden asiaan saa noin kahden viikon päästä kun saan auton paikalliselle diesel korjaamolle... Kaksi viikkoa on pitkä aika kun ei ole ajokuntoista Jaguaria...

Aamulla soitto Inchapen Jagge specialistille, ja alkoi vikakoodin P2339 selvitä: Ilmeisesti Autodatassa lienee käännösvirhe tjms. koska Autodata kertoi nimenomaan sylinteristä 4., nakutustunnistimesta, sylinterin 4 nakutus yli kynnysmerkin, mekaaninen vika. Inchapelta selvisi, että se on INJECTOR eikä cylinder. Ja kun puhutaan injector 4:sta, se luetaan syttyjärjestyksestä, eli 2. pytyssä olisi ongelma (syt. järjestys muistaakseni 1 - 3 - 4 - 2).

Lisäksi Jaguarin oma ohjelma kertoi (vapaasti suomennettuna) suuttimen kalibraatio / automaattisäätö Out of Range, normaalia kulumista.

Ja kun vaihdetaan suutin, se pitää koodata autoon... onneksi tämä paikallinen diesel korjaamo kertoi pääsevänsä Jaguariin sisälle, joten se ei pitäisi olla ongelma. Ainut ikävä puoli on se, että vielä ei tiedä varmaksi mikä suuttimen on rikkonut... onko polttoainesuodattimessa metallihilettä (toivon totisesti ettei ole...), vai onko suutin rikkoontunut ihan vain normaalin kulumisen takia, teholastu joka on autossa ollut juhannuksesta asti ja sillä oli ajettu tähän mennessä alle 3000 km, vai syystä tai toisesta rikkoontunut yks kaks. Viimeksimainittua toisaalta toivon, koska jos kyseessä on normaali kuluminen, lienee tiedossa hetken päästä kolmen muun suuttimen uusinta...

X-Type diesel kun on sama kuin Modeoissa, molemmissa on Delphin polttoainejärjestelmä (joka on muuten samaa merkkiä mikä työkaverin n. 70te e-sarjan mersussa, josta suuttimet hajosivat alta 20tkm...), tämä paikallinen dieselkorjaamo toimii Delphin "jälleenmyyjänä". Siksi ehkä hinta per suutin edullisin kun vertaa tätä dieselkorjaamoa, paikallista Ford liikettä ja paikallista Jaguar -liikettä.

Lisäksi Jagge specialisti sanoi että missään tapauksessa ei saa laittaa mitään jäänestoaineita dieselin sekaan, eikä suuttimien puhdistusaineitakaan saa käyttää.

Meillä tuli nyt viimeksi viime torstaina tuo vilkkuva hehkuvalo normaalin risteysvaloista kiihdytyksen aikana. Kerran aikaisemmin se teki sen rajuhkossa kiihdytyksessä kylmällä moottorilla, huhtikuussa.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Noniin - X-Tyyppi haettu paikalliselta dieselkorjaamolta.

Kuntoon tuli :D

Eilen auton sinne vein ja tänään sai sen sieltä hakea. Suuttimet testattiin, kaikki ohivuodot sun muut arvot olivat niinkuin pitää. Syynä oli, että nelospytyn suuttimen koodaus oli hävinnyt bittitaivaaseen, ja piti uudelleenkoodata.

Vikakoodit oli nollattu, 16km testiajon olivat ajaneet, eikä vika uusiutunut.

Hienoa, että täällä seudulla on noinkin osaava dieselhuoltamo :) Ties mitä olisi maksanut, jos kaaraa olisi seisottanut paikallisella virallisella huoltoliikkeellä... :evil:

Hmmm... pitäisiköhän laittaa F-Secure Internet Security 2010 autoon... :lol: 8) tosin voisi käydä niin että ei enää Jagge lähe sen jälkeen käyntiin :lol:
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Hieno homma.

Kerrotko vielä mikä oli liike, niin voisi ajaa omankin jaggen sinne suorilta.
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Hei!
Tuskin "suorilta" onnistuu, ainakin mun kohdalle kävi niin että piti odottaa 2,5 vko... :( lieneekö nyt jonoa saatu purettua. Sähköpostillakaan tuskin saat ketään kiinni, ainakin mulle kerrottiin olevan hirveästi kiirettä... Mutta kuitenkin osaavaa porukkaa ainakin tuntui olevan :)

Koitin tiedustella syytä, miksi suuttimen koodaus voi kadota autosta, kertoi että ei tiedä, niitä vain tapahtuu. Koitin udella, johtuuko suuttimen koodauksen katoaminen kenties huonosta akusta, jännitepiikeistä kun akkua on ladannut, jne, mutta ei kuulema niistä johdu. Oli kuulema tehnyt uudelleen koodauksia kymmeniin Mondeoihin, ja tämä kaveri omistikin vielä 2005:sen Mondeo dieselin.

Liike on:
Pohjanmaan Dieselhuolto
Kampikuja 5
60120 Seinäjoki
Tel: 06-4140 880

http://www.pohjanmaandieselhuolto.com/
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Juu, en tietysti ajatellut suoraan sinne ajaa :) tarkoitin että turha kai tuota autoa on missään paikallisessa nyrkkipajassa käyttää jos tuolla osaavat homman ja tietävät mitä tekevät.

Kiitos tiedoista.

Tuolla luulisi homman selviävän.
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Saitko mikis kaaran kuntoon?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Moi

Eipä tullut kaara kuntoon. Käytin perjantaina diesel pajalla. Aloitettiin suuttimien ohivuotomittauksella. suuttimet kaksi ja kolme näyttivät vuotavan vähän reilummin, niin päätettiin laittaa kuntoon. Onneksi tämä paja ei suorilta vaihtanut suuttimia, vaan korjasi vanhat. Vaihdon jälkeen testi ja vika toistuu. Sitten korjattiin suuttimet 1 ja 4, ei apua. Sitten koodattiin suuttimet uusiksi -> mentiin vähän huonompaan suuntaan. Paineet huiteli paikoillaan kaasuttaessa ylös, mutta kun kaasun vapautti, niin paineet tipahti liiankin alas, välillä jopa alle 100bar. auto meinasi jopa sammua siinä kun kaasun päästi pois. tämä kyllä sitten korjaantui myöhemmin.

Sitten mentiin jo sellaisiin osiin, mistä minulla ei suuremmin ole tietoa. Muistaakseni vaihdettiin ylipainepumpun paineanturi (tms) ja jotain muitakin testejä tehtiin. Liquid molyä meni pari purkkia. ei apua.

Johtopäätös johon korjaaja pääsi on, että korkeapainepumppu on viallinen. Perjantai oli vaan jo niin pitkällä, että se sitten jäi kokeilematta.

Ja kuin hyvän päivän kiitoksena pamahti kotimatkalla laturinhihna/apuhihna. :evil:

Eli auto seisoo pihalla, kun samalla pitäisi sitten vaihtaa ronklattavat laakerit noista hihnarullista.
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
Pasi_H
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 9:21 am

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Pasi_H »

No niin,

Nyt se sit teki omakin äxä tämän samaisen vian. Käytin suuttimet ohivuotomittauksessa, niin kaikki vuotaa tasaisesti paljon...prkl
Onko kukaan tilaillu erikseen suuttimia? Muutamasta paikkaa olen itse kyselly uusien hintoja, paras tarjous tähän mennessä on ollut 350e/kpl.
Oletteko saanut jostain edullisemmin vai joutuuko tässä 1400e laittaa ja toivoo ettei koneessa olisi muuta vikaa.
ticoliini
Viestit: 31
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 8:27 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja ticoliini »

Mikis
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:28 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Mulla korjasivat suuttimet, olisko ollut 50e kappale korjaus. Mulla ei vain vika ollut noissa suuttimissa sitten kuitenkaan.
X-type 2004 Business Exclusive Estate 2.0Td
WV Kleinbus 1974
HHCotton
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 1:43 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja HHCotton »

Mikis kirjoitti:Mulla korjasivat suuttimet, olisko ollut 50e kappale korjaus. Mulla ei vain vika ollut noissa suuttimissa sitten kuitenkaan.
Onko kellä nyt tietoa, mikä jaggeja vaivaa hehkuvalon vilkkumisen syystä. Minullakin alkoi mokoma vaiva 2004 mallisessa 240000 ajetussa äksässä. Kiihdytyksessä tehot häviää ja pari kertaa on sammunut kokonaan :evil: Sammutus, uusi käynnistys ja taas pelittää "aikansa". Oletteko saaneet vian korjattua, ja mitä on tehty :shock: ?
"Kuka ajaa punaisella Jaguarilla?"
Jaguar X-type 2,0 D Sport Estate vm.2004
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja juge »

Kannattaa lukea vikakoodit kun se vika tulee päälle, tai pian sen jälkeen ettei se katoa muistista.

Sitten tiedetään vähän tarkemmin, mikä se vois olla... Mulla tuli kerran tässä joskus talvella ko. vika päälle, sammutin auton ja käynnistin uudelleen ei vikaa. Luin kuitenkin omalla vikakoodilukijalla vikakoodit, antoi koodin p0251. Vuosi takaperin samoihin vuodenaikoihin, antoi saman koodin.

Koodi Googleen, ja vastauksia alkoi tippua... ja samaten vian korjauksiakin. Ilmeisen yleinen koodi kaikissa dieseleissä... ja vikakin sellainen, että vähän millä sattuu saatu se pois.

Mutta tätä viestiketjua kun luin, hivenen rauhoituin: http://www.dieselplace.com/forum/showth ... p?t=424229. Voi siis olla vain joku himskatin haamukoodikin. "Haamukoodin" puolesta puhunee myös noi Googlen vastauksetkin: ihmiset ovat saaneet koodin pois vaikka ja millä - esim. EGR:n putsaamisella jne.

Ite tein alustavat toimenpiteet, ja irrotin akun, avasin MAF:n ja polttoaineen jakotukin liittimet, putsasin ne ja laitoin kiinni, ja testiajoa. Nyt on taasen menty monen monta kuukautta ilman yhtään mitään vikaa (koputtaa puuta :) ).

Aijoo muuten: jostain saarivaltakunnan foorumilta sain vastauksen, jossa kerrottiin että polttoainesuodattimien on todettu jossain vaiheessa aiheuttavan joitain ongelmia. Erittäin suuri suositus on käyttää Delphin omia tai Boschilaista. Ite vaihdoinkin tuon vikakoodin jälkeen suodattimen ja nyt on menossa Boschilainen. Edellinen suodatin oli merkkiä Fram. http://www.jaguarforum.co.uk/f26/fault- ... 45523.html
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
HHCotton
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 1:43 pm

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja HHCotton »

Aijoo muuten: jostain saarivaltakunnan foorumilta sain vastauksen, jossa kerrottiin että polttoainesuodattimien on todettu jossain vaiheessa aiheuttavan joitain ongelmia. Erittäin suuri suositus on käyttää Delphin omia tai Boschilaista.

Harmillinen vika taisi selvitä minulla 240000 km:n huollon jälkeen. Ongelma polttoainesuodattimessa ??, koska huollon jälkeen kone tuntuu "pirteämmältä", eikä valo ole vilahdellut kiihdytyksissä. Huoltopaketin olen tilannut aina britispartsilta, ja työn tekee paikallinen todella ammattitaitoinen huoltamo. Hihnojen vaihdon hankaluutta vähän manailivat. Ahtaat olivat olleet paikat, ja joutuivat tekemään itse sen lyhyen avaimen.
"Kuka ajaa punaisella Jaguarilla?"
Jaguar X-type 2,0 D Sport Estate vm.2004
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

HHCotton kirjoitti:Aijoo muuten: jostain saarivaltakunnan foorumilta sain vastauksen, jossa kerrottiin että polttoainesuodattimien on todettu jossain vaiheessa aiheuttavan joitain ongelmia. Erittäin suuri suositus on käyttää Delphin omia tai Boschilaista.

Harmillinen vika taisi selvitä minulla 240000 km:n huollon jälkeen. Ongelma polttoainesuodattimessa ??, koska huollon jälkeen kone tuntuu "pirteämmältä", eikä valo ole vilahdellut kiihdytyksissä. Huoltopaketin olen tilannut aina britispartsilta, ja työn tekee paikallinen todella ammattitaitoinen huoltamo. Hihnojen vaihdon hankaluutta vähän manailivat. Ahtaat olivat olleet paikat, ja joutuivat tekemään itse sen lyhyen avaimen.
Hmm, kummatkin apulaitehihnat saa kyllä irti seuraavilla keinoilla, sen vesipumpun ja tehostimen hihnan olen irroittanut ja se on helppoa kun heinän teko, lähtee puolen tuuman räikällä tai muulla vastaavalla (Siinä kiristimessä neliskanttinen reikä johon räikkä menee suoraan ja voit löysätä remmiä näin)
Siihen toiseen Juge kyseli jossain topikissa avainta ja ebaystä löytyi muutamalla kympillä oma avaimensa tai siis mondeon sellainen jonka luulis käyvän tuohonkin suoraan. Ahdasta toki on ainakin tuossa ensiksimainitussa paikassa eli vaatii purkua ja esim akku kannattaa suosiolla irroittaa.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
Eugene V. Craddock
Viestit: 147
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 5:03 am
Paikkakunta: Mariefors

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Eugene V. Craddock »

Haku löysi tämän vanhan ketjun aiheesta joka ilmeni minulla. Eli kiihdytyksissä satunnaisesti hehkuvalo syttyy ja jää vilkkumaan. Välillä hehkuvalon vilkkuessa ei ole mitää vaikutusta ajoon, välillä toimii muuten normisti, mutta on vähän voimaton ja välillä sammuu. Potilas on vm 2005 X-type 2,0D.

Tässä ketjussa osui erityisesti silmiin tämä viesti:
juge kirjoitti: La Heinä 28, 2012 10:08 am Mulla tuli kerran tässä joskus talvella ko. vika päälle, sammutin auton ja käynnistin uudelleen ei vikaa. Luin kuitenkin omalla vikakoodilukijalla vikakoodit, antoi koodin p0251. Vuosi takaperin samoihin vuodenaikoihin, antoi saman koodin.

Koodi Googleen, ja vastauksia alkoi tippua... ja samaten vian korjauksiakin. Ilmeisen yleinen koodi kaikissa dieseleissä... ja vikakin sellainen, että vähän millä sattuu saatu se pois.

Mutta tätä viestiketjua kun luin, hivenen rauhoituin: http://www.dieselplace.com/forum/showth ... p?t=424229. Voi siis olla vain joku himskatin haamukoodikin. "Haamukoodin" puolesta puhunee myös noi Googlen vastauksetkin: ihmiset ovat saaneet koodin pois vaikka ja millä - esim. EGR:n putsaamisella jne.

Ite tein alustavat toimenpiteet, ja irrotin akun, avasin MAF:n ja polttoaineen jakotukin liittimet, putsasin ne ja laitoin kiinni, ja testiajoa. Nyt on taasen menty monen monta kuukautta ilman yhtään mitään vikaa (koputtaa puuta :) ).

Aijoo muuten: jostain saarivaltakunnan foorumilta sain vastauksen, jossa kerrottiin että polttoainesuodattimien on todettu jossain vaiheessa aiheuttavan joitain ongelmia. Erittäin suuri suositus on käyttää Delphin omia tai Boschilaista. Ite vaihdoinkin tuon vikakoodin jälkeen suodattimen ja nyt on menossa Boschilainen. Edellinen suodatin oli merkkiä Fram. http://www.jaguarforum.co.uk/f26/fault- ... 45523.html
Kävin sitten itsekin potilaan kanssa vikakoodin luvussa joka kertoi seuraavaa:

P1211 Korkeapainevaraajan paine arvo/signaali yli sallitun alueen
P0251 Polttoaineen säätöventtiili toimintahäiriö

Itse tulkitsin tämän niin, että vika voisi olla tuossa jakotukissa joka aiheuttaa tuon virhearvon korkeapainepumppuun. Eli lähdetään nyt liikkeelle siitä että putsataan ensin nuo jakotukin liittimet ja katsotaan mitä tapahtuu.
Thunderbird saw the Jaguar gainin' speed
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry
Avatar
Eugene V. Craddock
Viestit: 147
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 5:03 am
Paikkakunta: Mariefors

Re: X-Type diesel 2004 ja hehkuvalo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Eugene V. Craddock »

Ehdin vihdoin käyttää tätä paikallisella diesel-korjaamolla eli Dieselmies Oy:lla. Sanoi v ahvasti epäilevänsä, että tuo säätöventtiili on kaputt, se pitää uusia. Noin tunnin homma ja osa maksaa n. 200-300€. Kuulemma Mondeon 2,0 TDCi diisseleissä yleinen vika. No, korjatahan tuo pitää ja sitten leimalle, hinnoitellaan auto uusiksi sen jälkeen. Jollei käy kaupaksi, pidän itsellä harrastekulkimena.
Thunderbird saw the Jaguar gainin' speed
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry
Vastaa Viestiin